https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

پارک آبشار بافق

صفحه اصلی  »  خدمات ويژه یزد  »  پارک آبشار بافق
شهر : بافق
آدرس : بافق، بلوار 15 خرداد، انتهای خیابان عدالت، پارک آبشار بافق
نوع جاذبه گردشگری : تفریحی _ سرگرمی

پارک آبشار بافق بهشتی در دل کویر است که یکی از مهم‌ ترین نمونه های فضای سبز این شهرستان می باشد و با چشم‌ اندازی فوق ‌العاده زیبا و دل انگیز در ارتفاعات حاشیه بافق و مشرف به تمامی شهر واقع شده است. مجموعه پارک آبشار بافق با سازه ‌های طبیعی خود، بزرگترین پارک دوستدار طبیعت و یک مجموعه کامل تفریحی به شمار می رود. برای ساخت تمامی قسمت های مجموعه آبشار بافق در حد امکان از عناصر طبیعی نظیر سنگ، چوب، گیاه و آب استفاده شده تا ترکیب طبیعت، دست نخورده باقی بماند و فضایی بس دلنشین ایجاد کند.

پارک آبشار بافق
احداث مجموعه تفرجگاهی بوستان آبشار بافق از اواخر سال 1390 در زمینی به مساحت 100 هکتار در شرق شهر بافق آغاز و تاکنون فاز اول آن به وسعت 30 هکتار در سال 1393 به بهره برداری رسیده است که در بر دارنده فضای سبز کوهپایه، دریاچه تفریحی پارک آبشار بافق ، آبشار اصلی، وسایل بازی کودکان، آلاچیق ها، سرویس ‎های بهداشتی و پارکینگ می باشد. فاز دوم پارک آبشار شهرستان بافق نیز در سال 1395 افتتاح شد که یکی از بزرگترین آب نماهای کف خشک در آن قرار دارد و مسیر منحنی آن، از بی نظیرترین ها در کشور است. دیگر سازه های این فاز عبارتند از؛ آبشار شماره دو، باغ گیاهان دارویی، مسیر کالسکه رانی، مجموعه زمین های بازی کودکان، زمین های ورزشی (والیبال و فوتبال ساحلی)، نصب نمایشگر بزرگ شهری، مسیر ویژه جانبازان و معلولین، مسیر حرکتی به طرف بالای کوه، ساماندهی روشنایی پارک و توسعه فضای سبز با کشت انواع درخت میوه و گونه های ثمربخش.

پارک آبشار بافق
فاز سوم این مجموعه هنوز در دست ساخت می باشد که در برنامه خود، فضاهای زیر را گنجانده است؛ ساخت آبشارهای شماره سه و چهار، دریاچه مصنوعی شماره دو، باغ پرندگان، گلخانه گیاهان گرمسیری، نخستین زورخانه روباز در پارک آبشار بافق ، رستوران سنگی روی کوه، معماری منظر پشت کوه، مسیر دوچرخه سواری، تکمیل مسیرهای کوه پیمایی و فضاهای سبز، ایجاد حصار مجموعه و ایمن سازی محیط.

پارک آبشار بافق
ایجاد باغ پرندگان در پارک آبشار بافق ، نه تنها به زیبایی مجموعه می افزاید بلکه محل مناسبی برای آموزش کودکان و دانش‌ آموزان نیز خواهد بود و می توان بدون بکارگیری هرگونه سازه و تخریب محیط زیست، به نگهداری حیوانات در خطر انقراض، مصدوم و .... هم پرداخت و در حفظ نسل آن ها کوشا بود. مسیرهای عبور آب اعم از آبشار اصلی و آبشارهای فرعی، نهرها، برکه ‌های مسیر و منابع ذخیره آب در پارک آبشار بافق در زیر سایه سار درختان به گونه ای طراحی و ایزوله شده که هیچ نشت و تبخیر آبی در طول چرخه مسیر آب اتفاق نمی افتد.

پارک آبشار بافق
در مجموعه پارک آبشار بافق تاکنون خدمات تفریحی و مراسم مناسبتی زیادی برگزار شده که در کنار محیط باصفا و امکانات دائمی پارک، به ایجاد نشاط و شادی در دل مردم بومی و گردشگران این مجموعه پرداخته است. برخی از این مراسم ها عبارتند از: جشنواره ‌های نوروزی و تابستانی (اولین سمپوزیوم ملی مجسمه ‌های شنی استان)، اجرای نمایش عروسکی «آش سنگ» در پارک آبشار بافق با حضور هنرمندان تهرانی، اجرای ورزش باستانی زورخانه، تور گردشگری بازدید از اماکن دیدنی بافق، نمایش‌های حاجی فیروز و عمو نوروز، نمایشگاه عکس طبیعت و حیات وحش بافق و بسیاری از امکانات لازم برای ارائه آن ها، کالسکه ‌رانی، نقاشی صورت با مداد، نقاشی با آبرنگ توسط کودکان، فضای اقامت کمپینگ چادر، پخت و خرید نان محلی تنوری (با دو ست تنور)، چای صلواتی و همچنین برپایی غرفه های متنوع ارائه دهنده خدمات و کالاهای مرتبط با گردشگری یا تاریخ و هویت بافق.

پارک آبشار بافق
برای سهولت رفت و آمد به پارک آبشار در بافق ، یک زیر گذر بتنی با ارتفاع 5/5 متر، عرض 6 متر و طول 14 متر در مسیر دو خط راه آهن اصلی کشور برای این پارک ساخته شده که سومین زیر گذر باکسی بتنی کشور می باشد. چنانچه بافق را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اید می توانید در هتل نیکان بافق و یا بوم گردی باغ بهشت شادکام اقامت کنید و همچنین با استفاده از تورهای کویرنوردی از زیبایی های این منطقه لذت ببرید.

پشتيبان آنلاين سايت
پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi