https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

کشف آثار دوره پارینه‌ سنگی در قشم

تاریخ ثبت : 05 بهمن 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  کشف آثار دوره پارینه‌ سنگی در قشم
کشف آثار دوره پارینه‌ سنگی در قشم کشف آثار دوره پارینه‌ سنگی در قشم

سیروان محمدی قصریان، سرپرست هیئت گمانه‌زنی، برای تعیین محدوده آثار دامنه غار تاریخی خوربس قشم بیان کرد: تعیین حریم آثار دامنه غار خوربس در جزیره قشم، به کشف آثار دوره‌های پارینه سنگی قدیم، اشکانی و... منجر شد. وی با اعلام این خبر نیز به وجود آثار پارینه سنگی قدیم و اشکانی، گورستان، محوطه استقراری، پناهگاه صخره‌ای، آب انبار و کانال هدایت آب در این محوطه اشاره کرد.

این باستان‌ شناس، آثار دامنه این غار تاریخی را از وسیع‌ترین و غنی‌ترین محوطه های باستانی قشم دانست و تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز، فعالیت‌های زراعی و جاده سازی، قسمت زیادی از محوطه از بین رفته است.

قصریان گفت: سفال‌های بدست آمده از دوران تاریخی و اشکانی در این محوطه نشان می‌دهد که تاریخ گورهای کشف شده، به دوران اشکانی باز می گردد. همچنین در بررسی‌های انجام شده درباره سفال ها مشخص شد که آثار اسلامی، بر روی یک محوطه اشکانی قرار گرفته و سفال‌ها متعلق به دو دوره اسلامی و اشکانی می باشند. در پایان، این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به 15 اثر تاریخی بدست آمده در این محوطه، پیشنهاد تبدیل شدن منطقه به پایگاه باستان‌شناسی مطرح خواهد شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi