https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

در اردکان کجا اقامت کنیم؟

تاریخ ثبت : 20 خرداد 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  در اردکان کجا اقامت کنیم؟
در اردکان کجا اقامت کنیم؟ در اردکان کجا اقامت کنیم؟

بهترین هتل های اردکان کجاست؟

شهرستان تاریخی اردکان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان یزد و مربوط به قرن هشتم هـ.ق است که در قدیم، در محلی به نام زردک قرار داشته و همچنان دیوارهای تاریخی آن پابرجاست.

بعد از تعیین محل جدید شهر اردکان؛ اولین بنا در محل میدان قلعه فعلی و سپس مسجد جامع اردکان، چهار سوق، بازار بزرگ و حمام بازار ساخته شد. همچنین خانه‌های بزرگ و زیبا در کنار آن‌ها و میان کوچه‌پس‌کوچه‌های خشت‌وگلی اردکان سر برآورده‌اند، خانه‌هایی که امروزه اکثر آن‌ها به موزه‌های تاریخی یا هتل‌های سنتی زیبا تبدیل گشته و شکوه و اصالت این دیار را به رخ همگان می‌کشند. درواقع، هتل ‌های اردكان با داشتن ویژگی‌های سنتی و مدرن، نظر مسافران و گردشگران از هر سلیقه را به خود جلب می‌كنند و محبوبیت بسیاری دارند.

هتل سنتی خالو میرزا عقدا

هتل سنتی خالو میرزا عقدا به‌عنوان یادگاری ۸۰۰ ساله از دوره ایلخانیان، با ۳ پله ورودی و سپس یک نیم‌پله، بازدیدكنندگان را به داخل دعوت می‌كند و آنان را به لابی منتهی به حیاط خانه خالو میرزا اردکان می‌رساند.

بنای زیبای هتل با حیاطی خشتی در ۲ طبقه، طاقچه‌های گنبدی زیبایی را در زیر یک سقف آهنی به نمایش گذاشته که سایه‌انداز حوض و باغچه‌های کوچک اطراف آن است. هتل سنتی خالو میرزا با داشتن ۴ ایوان و ۴ صفه، تعداد ۱۰ باب اتاق ۲، ۴، ۵ و ۶ تخته را در خود جای داده كه ۵ باب آن‌ها مجهز به کرسی می‌باشد و با سقف‌های هشتی‌مانند و کاهگلیخود، به جلوه‌گری می‌پردازد.

همچنین، باید گفت رستوران هتل با ظرفیت ۴۰ نفر در ایوان جنوبی قرار گرفته که علاوه‌بر رستوران، نقش سالن صبحانه‌خوری و کافی‌شاپ را نیز ایفا می‌كند.

لازم به ذكر است كه اماکن گردشگری و تاریخی نزدیک به هتل سنتی خالو میرزا عقدا اردکان شامل مسجدجامع عقدا، کاروانسرای عقدا، آتشکده پیرسبز و زیارتگاه چک‌چک، منارجنبان خرانق، برج خواجه‌نعمت و... می‌شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو، به صفحه هتل سنتی خالو میرزا عقدا مراجعه کنید.

هتل سنتی خالو میرزا عقدا

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا

اقامتگاه بوم‌گردی انار عقدا، خانه‌ای سنتی و ۲ طبقه است که یک هَشتی زیبا، اولین ورودی آن و به‌عنوان پذیرش خانه می‌باشد. حیاط خشتی اقامتگاه انار عقدا روبروی پذیرش قرار دارد؛ حیاطی پُرگل که تخت و صندلی‌های سنتی با در و پنجره‌های چوبی و کفپوش‌های آجری، اصالت آن را حفظ کرده‌اند. یک تالار در میان ۲ اتاق و بادگیر بلند بالای خانه، به همراه ۴ باب دیگر از اتاق‌های سنتی اقامتگاه بوم‌گردی انار عقدا نیز داخل حیاط قرار گرفته‌اند. همچنین ۴ اتاق هم در طبقه دوم و قرینه اتاق‌های پایین، زیباساز این خانه باعظمت شده‌اند. فضای پشت‌بام هتل بوم‌گردی انار عقدا اردکان، شامل رستوران و ۳ اتاق دیگر می‌شود که مکانی دنج برای تماشای بافت تاریخی شهر جهانی یزد می‌باشد.

اقامتگاه بوم‌گردی انار عقدا اردکان به جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی اردکان نظیر موزه مردم‌شناسی اردکان، مسجدجامع عقدا، کاروانسرای عقدا، خانه خالو میرزا، موزه فرش اردکان، کمپ ریگ زرین و... نزدیک است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو، به صفحه اقامتگاه بوم‌گردی انار عقدا مراجعه کنید.

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا

اقامتگاه بوم گردی شبستان اردکان 

 

اقامتگاه بوم‌گردی شبستان اردکان، خانه‌ای تاریخی و متعلق به عهد قاجار است که با نام خانه طباطبایی نیز شناخته می‌شود. این خانه كه در میان کوچه‌پس‌کوچه‌های سنتی اردکان و روبروی آسیاب دژگ واقع شده، امروزه با سردر کاشی فیروزه‌ای خود كه نام «مجموعه اقامتی پذیرایی شبستان اردکان» را یدک می‌كشد، به میزبانی از مهمانان و گردشگران می‌پردازد.

پس از ورود به هشتی اقامتگاه شبستان اردکان، می‌توان خود را به حیاطی دنج و پُر از اتاق‌های سنتی با دیوارهای کاهگلی رساند و با حال‌وهوای سنتی خانه، به دل تاریخ سفر كرد. در گوشه‌وكنار این اقامتگاه، آثاری از روح سنتی و اصیل خانه دیده می‌شود كه شامل بخش‌هایی مانند یک تالار بلندبالا به همراه بادگیری باشکوه، تخت‌ها و صندلی‌های چوبی، آب‌نمایی زیبا و... می‌باشد. به علاوه، یک پایاب بدون آب و کاملاً سنتی هم اتاقک نشیمن بسیارخنک و مفروش خانه را شکل داده كه فضای جالب و خاطره‌انگیزی را جهت صرف غذا و نوشیدنی‌های رستوران و چایخانه سنتی اقامتگاه، فراهم كرده است.

هتل‌رستوران سنتی شبستان اردکان یزد، ۶ اتاق ۳ دری نیز دارد که تلفیقی از سنّت و مدرنیته با طاقچه‌های ترمه‌پوش و درهای چوبی شیشه‌رنگی می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی نزدیک به هتل‌رستوران سنتی شبستان اردکان شامل بافت تاریخی اردکان، موزه مفاخر، آسیاب دژگ، موزه فرش، زیارتگاه پیرسبز، کمپ ریگ زرین و... می‌شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو، به صفحه اقامتگاه بوم‌گردی شبستان اردکان یزد مراجعه کنید.

اقامتگاه بوم گردی شبستان اردکان

دهکده بوم گردی فروردین اردکان

دهکده بوم‌گردی فروردین اردکان، اقامتگاهی در دل دهکده توریستی فروردین با یک رستوران‌باغ در کنار حوضچه آب روان می‌باشد که درب ورودی اصلی آن، در سمت راست کاروانسرای سنگی قرار دارد. این اقامتگاه، ۴ اتاق با ظرفیت ۵ تا ۱۰ نفره دارد که بسیار سنتی و با سقف ضربی می‌باشد. آشپزخانه و رستوران سنتی دهکده بوم‌گردی فروردین اردکان، بیرون از ساختمان و مشرف به حیاط باغ و آلاچیق‌های سنتی است. در دهکده بوم‌گردی فروردین اردکان خدماتی همچون چای هیزمی، صرف نهار در چشمه کوه، صخره‌نوردی، کوهنوردی، ماهیگیری در استخر و... نیز ارائه می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری و توریستی نزدیک به اقامتگاه بوم‌گردی دهکده فروردین اردکان عبارتند از: روستای خرانق و دربید، کاروانسرای سنگی، زیارتگاه پیرسبز چک‌چک، چشمه آب دهکده فروردین و... .

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو، به صفحه دهکده بوم‌گردی فروردین اردکان مراجعه کنید.

دهکده بوم گردی فروردین اردکان

هتل باغ سرا اردکان

هتل ۲ ستاره سنتی باغ سرای اردکان، ۲۰۰۰ مترمربع وسعت دارد که قدمت این هتل با معماری اصیلش، به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی می‌رسد. هتل‌باغ سرای اردکان در باغی پُر از درختان تنومند و آلاچیق‌های زیبا قرار گرفته که فضای روح‌نواز، پرندگان خوش‌الحان و آب‌نماهای جالب، آن را به هتلی رؤیایی مبدّل کرده است. هتل‌باغ سرای اردکان در ۲ طبقه دارای ۶ اتاقِ ۱، ۲ و ۳ تخته مجهز می‌باشد.

نزدیکیِ هتل باغ سرای اردکان به جاذبه‌های گردشگری و تاریخیِ خانه تقدیری، خانه حاتمی، خانه سنایی، مسجدجامع اردکان، محله چرخ‌آب (حوض عباس) و... از دیگر ویژگی‌های این هتل است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو، به صفحه هتل باغ سرا اردکان مراجعه کنید.

هتل باغ سرا اردکان

اقامتگاه بوم گردی ماه بی بی اردکان

اقامتگاه بوم‌گردی ماه‌بی‌بی یکی از اقامتگاه‌های پرطرفدار اردکان است که همانند نام زیبایش، دوست‌داشتنی و باصفاست.

این اقامتگاه با دو تالار، درهای چوبی و دو بادگیر بلندقامت، شکلی کاملاً سنتی به پیرامون خود بخشیده است. دیوارهای کاهگلی این ساختمان با گچ‌کاری‌های ظریفی تزئین شده و حیاط آن که برای صرف چای و دمی استراحت آماده شده، با دو باغچه و یک حوض آبی کوچک، تداعی‌کننده خانه باصفای مادربزرگ و دورهمی‌های گرم خانوادگی است.

این اقامتگاه بی‌نظیر دارای ۸ اتاق می‌باشد که در مجموع ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر را دارد. اتاق‌ها نیز به شیوه نیمه‌سنتی تزئین شده که از همه ویژگی‌ها و استانداردهای یک اقامتگاه بوم‌گردی درجه یک برخوردار می‌باشد.

اقامتگاه بوم گردی ماه بی بی اردکان

اردكان شهری تاریخی با جاذبه‌های گردشگری بسیار است كه بازدید از تمام دیدنی‌های زیبای آن، به اقامتی چندروزه و گشت‌وگذاری مفصل نیاز دارد. برای تماشای دیدنی‌های اردكان و آشنایی با تاریخ و فرهنگ كهن این دیار، می‌توانید با بخش دیدنی های اردکان همراه باشید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi