https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

برپایی کارناوال شادی در سالگرد ثبت جهانی یزد

تاریخ ثبت : 28 خرداد 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  برپایی کارناوال شادی در سالگرد ثبت جهانی یزد
برپایی کارناوال شادی در سالگرد ثبت جهانی یزد برپایی کارناوال شادی در سالگرد ثبت جهانی یزد

به مناسبت سالگرد ثبت جهانی شهر تاریخی یزد ، کارناوال شادی در تیرماه امسال در یزد برگزار می گردد.
سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای معرفی شهر تاریخی یزد به‌عنوان یک اثر ثبت جهانی، اظهار داشت: برای اولین بار کارناوال شادی در خیابان‌های بافت تاریخی یزد همزمان با برگزاری این جشن به حرکت در خواهد آمد.
فاطمی به نامگذاری روزهای هفته این جشن از 12 الی 18 تیرماه با عناوین مختلف اشاره نمود و تصریح کرد: 12 تیر، روز اول این هفته، به روز فرهنگ و هنر یزد و جشنواره موسیقی کویرنشینان مشهور شده و 13 تیر، روز ورزش پهلوانی و اجرای مراسم ورزشی از قبیل پاراموتور و پاراگلایدر و امثال آن است. روز سوم که همزمان با شهادت امام جعفرصادق(ع) می باشد، در حسینیه ایران (شهر یزد) مراسم نخل‌برداری با حضور هیئت های عزاداری برگزار می گردد. در این راستا، روز 15 تیر، روز همزیستی ادیان نامیده شده که در این روز زرتشتیان و کلیمیان همراه با مسلمانان مراسم هایی خواهند داشت و همچنین روز بعد نیز روز هنر و معماری نامیده شده است.
وی ادامه داد: دو روز پایانی این هفته، به برپایی کارناوال شادی و جشن خیابانی اختصاص خواهد داشت که تعدادی از شخصیت‌های یزدی و رخدادهایی که در فرهنگ یزد اتفاق افتاده به همراه سنت ها و مراسم خاص این شهر در قالب یک کارناوال بزرگ به نمایش در خواهد آمد.
قابل ذکر است که شهر تاریخی یزد به‌عنوان اولین شهر تاریخی کشور و بیست‌ و دومین اثر تاریخی ایران، بعد از طی ۹ سال که پرونده‌ این شهر تاریخی در فهرست میراث موقت جهانی قرار گرفته بود، هجدهم تیرماه سال 1396 در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو، ثبت جهانی شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi