https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

مالیات خروج از کشور؛ مصوبه جدید مجلس

تاریخ ثبت : 02 بهمن 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  مالیات خروج از کشور؛ مصوبه جدید مجلس
مالیات خروج از کشور؛ مصوبه جدید مجلس مالیات خروج از کشور؛ مصوبه جدید مجلس

با تصویب لایحه‌ای جدید، از این پس برای خروج هر مسافر ایرانی از کشور، مبلغی به عنوان مالیات دریافت می شود.

در جلسه ای علنی، نمایندگان مجلس با تصویب کردن ماده ای از لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سازمان امور مالیاتی کشور را موظف کردند تا از هر مسافر ایرانی که از مرزهای هوایی، زمینی و هوایی کشور خارج می شود، مالیات دریافت کند و وجوه دریافتی را به حساب درآمد عمومی خزانه‌داری کل واریز نماید.

لازم به ذکر است که مبلغ پرداختی برای مالیات مذکور هنوز اعلام نشده و طبق تصمیم مجلس، در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی خواهد شد.

طبق این مصوبه افرادی نظیر: خدمه وسایل نقلیه عمومی دریایی و زمینی و خطوط پروازی، دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند، دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور، زائران ایرانی که در اربعین به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند، جانبازانی که جهت معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، ایرانیان مقیم خارج که دارای کارنامه شغلی رسمی هستند و همچنین دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، از این نوع مالیات معاف می شوند.

در این راستا سید فرید موسوی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مصوبه جدید مجلس همان عوارض خروجی است و مالیات جدیدی نیست؛ در واقع چون می بایستی عوارض به شهرداری ها پرداخت شود، صرفاً نام آن به مالیات تغییر پیدا کرده تا مبالغ دریافتی به خزانه کشور واریز گردد. همچنین چند مورد از معافیت های ضروری که در قوانین پراکنده تعریف شده بودند، در این قانون منسجم گردیدند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi