https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

زیباترین سواحل شمال ایران کجاست؟

تاریخ ثبت : 05 خرداد 1403 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  زیباترین سواحل شمال ایران کجاست؟
زیباترین سواحل شمال ایران کجاست؟ زیباترین سواحل شمال ایران کجاست؟

نوار آبی ساحلی در شمال ایران یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای سفر است. خطه‌ای که اگر کمی از آن فاصله بگیرید به نوار سبز جنگل‌های هیرکانی می‌رسید. با وجود اینکه همه این سواحل متعلق به دریای خزر هستند ولی در شهرها و سواحل مختلف شبیه به یکدیگر نبوده و در هر بخش آن، ساحلی متفاوت از بخش دیگر می‌بینید.

گاهی اقلیم سواحل و گاهی هم نوع آن‌ها از نظر بکر بودن یا امکانات تفریحی با هم متفاوت است که با توجه به سلیقه یا هدفتان از سفر می‌توانید مقصد ساحلی را انتخاب کنید. البته که اگر سواحل مختلف را بشناسید، چه چیز بهتر از اینکه با یک تیر چند نشان زده و رفتن به چند ساحل را در برنامه سفر خود بگذارید.

پس برای اینکه سفر با کیفیت‌تری داشته باشید و بتوانید ساده‌تر برنامه‌ریزی کنید، چند ساحل دیدنی و منحصر به‌فرد در شهرهای مختلف شمال ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

سواحلی که برخی از آن‌ها امکانات تفریحی تمام و کمالی دارند و برخی دیگر برای قدم زدن در یک منطقه بکر و عکاسی کردن مناسب هستند. شما به کدام ساحل علاقه دارید؟ در ادامه مقصد جذاب سفرتان را انتخاب کنید.

ساحل چابکسر؛ مرز باریک ساحل تا جنگل

چابکسر از مناطق منحصر به‌فرد در شمال ایران است که ساحل آن به دلیل داشتن یک ویژگی خاص بسیار جذاب و دیدنی‌ست. ساحلی که عنوان نزدیک‌ترین نقطه رسیدن دریای خزر به جنگل‌های هیرکانی را در فاصله ۱۳۰۰ متری به خود اختصاص داده است.

ساحل چابکسر

معروف‌ترین سواحل چابکسر شامل ساحل گل‌سرخ، اوشیان و ساحل طلائی قاسم‌آباد هستند که در همه آن‌ها دریا و ساحل فاصله بسیار کمی با هم دارند.

چابکسر در مرز گیلان و مازندران قرار دارد و با این توصیف می‌توانید سفر را از جاده چالوس یا جاده قزوین رشت شروع کنید. در نهایت مقصد شما یک شهر با ساحلی شگفت‌انگیز خواهد بود. ضمن اینکه در همسایگی یکی دیگر از زیباترین شهرهای شمالی یعنی رامسر واقع شده که برای برنامه‌ریزی یک سفر ترکیبی دو شهر نیز گزینه جذابی به‌شمار می‌رود.

برای اقامت در چابکسر هم می‌توانید روی کلبه جنگلی حساب کنید که هم‌زمان جنگل و دریا را یکجا و در نزدیکی هم داشته باشید. اقامت در کلبه چوبی به خودی خود یک اقامت رویایی به‌شمار می‌رود، حالا تصور کنید که این کلبه درست در دل طبیعت باشد و چشم‌اندازی از سرسبزی جنگل را به شما هدیه دهد و در کمترین فاصله بتوانید خود را به ساحل برسانید. چه تجربه‌ای از این بهتر؟

در چابکسر علاوه‌بر ساحل و دریا می‌توانید برای جاذبه‌های دیگری مثل روستای سرولات، روستای لیمه‌سرا، روستای قاسم آباد، روستای اوشیان، قلعه بند بن، چشمه دم کش برنامه‌ریزی کنید.

ساحل بندر کیاشهر؛ دریا و تالاب در یک قاب

از دیگر سواحل دیدنی که حتما باید آن را در لیست سواحل دیدنی در شمال ایران قرار دهید باید به ساحل بندر کیاشهر اشاره کرد. این بندر در استان گیلان و شهر آستانه اشرفیه قرار دارد که فاصله آن با شهر زیبای رشت نیز حدود ۵۰ کیلومتر است.

یک ویژگی مهم در سواحل بندر کیاشهر مشرف بودن آن به ساحل دریا، قرار گرفتن در کنار رودخانه سفیدرود و قرارگیری در دل جنگلی پهناور است که یک مزیت مهم در شهرهای شمالی‌ست و علاوه‌بر ساحل‌گردی می‌توانید برای یک تفریح همه جانبه در طبیعت زیبا برنامه‌ریزی کنید.

ساحل کیاشهر

برای اقامت در بندر زیبای کیاشهر رزرو اقامتگاه یا سوئیت بر اساس شرایط سفرتان به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

پس از اقامت در این شهر می‌توانید نوبت به گشت و گذار در ساحل و سایر جاذبه‌های بندر کیاشهر می‌رسد. ساحل این منطقه دارای امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی مثل آلاچیق، نمازخانه، پیست موتور‌سواری، بوفه، پارک کودک و همچنین مکان مناسب برای شنا و آبتنی است.

از دیگر جاذبه‌ها نیز می‌توان به تالاب کیاشهر، پل چوبی، پارک جنگلی و پارک ملی بوجاق اشاره کرد.

ساحل متل قو؛ لوکس و همه چیز تمام

متل قو یکی از زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای شمالی در استان مازندران است که مسافران زیادی در ابتدای لیست سفر خود آن را انتخاب می‌کنند. این شهر دیدنی علاوه‌بر اینکه امکانات رفاهی و اقامتی مناسب، چشم‌اندازهای جنگلی و سواحل جذابی برای انواع تفریحات آبی و همچنین قدم زدن و عکاسی دارد که از هر نظر این شهر را محبوب می‌کند.

متل قو به نام سلمان‌شهر نیز شناخته می‌شود و یک دلیل مهم کسانی که آنجا را برای سفر انتخاب می‌کنند، دسترسی مناسب به شهر و همچنین وجود امکانات تفریحی مثل مراکز خرید و کلوپ‌های دریایی است.

متل قو ساحل ماسه‌ای بسیار زیبایی دارد که چشم‌انداز بی‌نظیری را پیش روی شما قرار می‌دهد. و با وجود تفریحات آبی یکی از بهترین فصل‌هایی که می‌توانید برای سفر به این شهر انتخاب کنید، تابستان است. منطقه‌های حفاظت شده برای شنا و ساحل آفتاب و همچنین پلاژ‌های این شهر برای تفریحاتی مثل شنا، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، اسکی روی آب، جت اسکی، قایق‌های تندرو، پاراسیلینگ، شاتل دریایی، پاراسل و هاورکرافت از جمله تفریحات جذاب به‌شمار می‌روند.

در اطراف ساحل نیز کافه و رستوران‌های مختلفی وجود دارند که برای نوشیدنی یا خوردن وعده‌های غذایی می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

ساحل متل قو

علاوه‌بر ساحل جنگل‌های اطراف متل قو نیز گزینه بسیار مناسبی برای تفریح به شمار می‌روند که کمی شما را از محیط شهری دور کرده و باعث می‌شود که از طبیعت ناب و آرامش آن لذت ببرید.

اقامت در چنین شهری نیز با وجود گزینه‌های مختلف مثل سوئیت، ویلا و سایر اقامتگاه‌ها بسیار ساده است و با مشاهده قیمت اتاق در متل قو می‌توانید نسبت به رزرو مثل قو در هر نوع اقامتگاهی که می‌خواهید با توجه به بودجه و سایر شرایط سفر خود اقدام کنید.

با این توصیف اینکه چه ساحلی برای سفر مناسب است، به سلیقه و هدف شما بستگی دارد. گاهی ممکن است هوس یک طبیعت‌گردی در یک ساحل و بکر و خلوت کرده باشید که بهترین گزینه انتخاب سواحلی با امکانات کمتر و بکرتر هستند. اگر هم هوس تفریحات آبی کرده باشید، بهترین جایی که می‌توانید انتخاب کنید سواحلی با امکانات کامل تفریحی و رفاهی‌ست که از هر نظر شرایط را برای لذت بردن از سفر برای شما مهیا کند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi