https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

سفری خاطره انگیز با پرواز مشهد به یزد

تاریخ ثبت : 12 خرداد 1403 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  سفری خاطره انگیز با پرواز مشهد به یزد
سفری خاطره انگیز با پرواز مشهد به یزد سفری خاطره انگیز با پرواز مشهد به یزد

سفر از مشهد به یزد، یک سفر به عمر تاریخ است. این دو شهر از زمان جاده ابریشم به یکدیگر متصل و محل تردد بازرگانان مختلف بوده‌اند. امروزه، اما دیگر نه نیاز به چاپار هست و نه برای سفر کاروانسرای بین راهی نیاز داریم. سفر به یزد با رشد تکنولوژی تنها در چند ساعت ممکن شده است. سفر با هواپیما به یزد یکی از متداول‌ترین روش‌های سفر بین این دو شهر محسوب می‌شود. در صورتی که قصد دارید سفری خاطره انگیز به یزد از مشهد داشته باشید، با ما همراه باشید تا قدم به قدم از خرید بلیط تا خرید سوغاتی را در یزد به شما معرفی کنیم.

خرید بلیط هواپیما مشهد یزد

برای خرید بلیط هواپیما یزد از مشهد باید ابتدا چند نکته را مدنظر قرار دهید. در صورتی که می‌خواهید پرواز مشهد یزد هم با کیفیت باشد و هم مقرون به صرفه، به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید.

زمان خرید بلیط

زمان خرید بلیط، مهم‌ترین فاکتور در هنگام خرید بلیط هواپیما به هر مقصدی است. هنگامی که قصد سفر در بازه زمانی مشخصی را دارید بهتر است تا با بررسی شرایط، سفری راحت را تجربه کنید.

زمان خرید بلیط سیستمی

به طور کلی در صورتی که زمان انتخابی شما در بازه زمانی تعطیلات قرار دارد، بهتر است از پروازهای سیستمی مشهد به یزد استفاده کنید. در این زمان، با افزایش میزان سفر، تقاضا برای بلیط بالا رفته و قیمت بلیط‌های چارتری افزایش پیدا میکند. بلیط سیستمی اما با ثابت بودن نرخ، قیمت مناسب‌تری در این بازه زمانی دارد. توجه داشته باشید بلیط سیستمی مشهد یزد را باید زودتر و از ماه قبل رزرو کنید چرا که با نزدیک شدن به تعطیلات، همه بلیط ها به فروش می‌رسند.

زمان خرید بلیط چارتری

بلیط چارتری مشهد یزد یکی از پرکاربرد ترین بلیط های این مسیر هوایی است. این بلیط‌ها مناسب زمانی است که میزان سفر به یزد از مشهد به حداقل خود می‌رسد. در این بازه زمانی، با کمبود مسافر، شرکت های هواپیمایی تخفیف‌های خوبی روی بلیط قرار می‌دهند که باعث کاهش نرخ بلیط هواپیما می‌شود. بلیط چارتری که زمان پروازش روزهای یکشنبه، سه شنبه و اوایل صبح است، معمولا قیمت کمتری دارد.

زمان خرید بلیط لحظه آخری

در صورتی که زمان مشخصی برای سفر ندارید و بدون برنامه ریزی قصد سفر دارید، این بلیط‌ها مناسب شما است. در واقع برای خرید بلیط لحظه آخری باید همیشه آماده سفر باشید. این بلیط‌ها نوعی بلیط چارتری بوده که در روز و ساعات پایانی باقی مانده به پرواز، ارائه می‌شود. بلیط‌های لحظه آخری قیمتی تا ۵۰ درصد کمتر از دیگر بلیط‌ها دارند و مناسب سفری ارزان و در عین حال سریع هستند.

زمان خرید بلیط لحظه آخری مشهد یزد

ایرلاین و نوع بلیط مشهد یزد

در این مسیر ایرلاین‌های مختلفی قرار دارند و هر کدام قوانین خاص خود را دارند. برای سفر هوای مشهد یزد، دو نوع کلاس پروازی وجود دارد. کلاس اکونومی و کلاس بیزینسی، این دو نوع هستند. کلاس اکونومی مناسب افرادی است که می‌خواهند ارزان سفر کنند و کلاس بیزینسی مناسب افرادی است که می‌خواهند در طول سفر خدمات بیشتری داشته و میزان بار بیشتری حمل کنند. در کلاس اکونومی می‌توانید تا سقف ۳۰ کیلوگرم و در کلاس بیزینسی می‌توانید تا ۵۰ کیلوگرم بار حمل کنید. ایران ایر، آسمان ایر و وراش سه ایرلاین فعال در این مسیر هوایی هستند.

خرید بلیط رفت و برگشت مشهد یزد

در صورتی که برنامه سفر شما مشخص شده و تاریخ برگشت سفر معلوم است، بلیط هواپیما را به صورت رفت و برگشت خریداری کنید. در این صورت در هنگام سفر استرس خرید بلیط هواپیما مشهد را ندارید و همچنین این بلیط‌ها نسبت به بلیط های یک طرفه با قیمت کمتری عرضه می‌شوند. بیشتر آژانس‌های هواپیمایی روی بلیط های رفت و برگشت تخفیف می‌گذارند و خیال مسافر را از جا به جایی در سفر راحت می‌کنند.

بهترین فصل سفر به یزد

برای دیدن سازه‌های خشتی و شهر بادگیرها بهتر است بهترین فصل سفر را شناسایی کنید تا با راحتی بیشتر در این شهر گردش کنید. یزد در منطقه کویری قرار دارد و اقلیمی گرم و خشک دارد. این شهر در فصل تابستان بسیار گرم است و بازدید از بناهای تاریخی در این فصل اصلا خوشایند نیست. در فصل بهار و پاییز یزد در بهترین حالت بازدید قرار دارد و زمستان‌های این شهر نیز بسیار سوزناک است. در فصل بهار گردشگر در این شهر زیاد می‌شود و انتظار سفری خلوت را نداشته باشید. در فصل پاییز اما هم هوا مطلوب است هم با بازگشایی مدارس میزان گردشگر کمتر است.

غذاهای سنتی یزدی

یزد یک شهر پر از عطر و طعم است. در این شهر مراسمات و آیین های فرهنگی و مذهبی زیادی برگزار می شود و غذاهای این شهر زبانزد خاص و عام است. پخت غذا در شهر یزد از دسر گرفته تا قهوه روش خاص خود را دارد. پیشنهاد می‌کنیم در این شهر برای غذای اصلی از قیمه یزدی، کوفته های یزدی، خورشت بِه آلو، تاس کباب یزدی و قلیه های یزدی غافل نشوید. همچنین دسرهای خوشمزه یزدی مانند: نان سوروک، ماقوت و توت گردو را در کنار قهوه یزدی که نوع خاصی از قهوه است را تجربه کنید. همچنین این شهر آش‌های مخصوصی مانند: آش کدو، آش ماش، آش کلم، آش پرک، آش جو گاو، آش آبغوره و آش تمبر در یزد پخته می‌شود که حتما ارزش امتحان را دارند.

جاهای دیدنی یزد

یزد طولانی‌ترین مسیر قنات جهان را دارد و همچنین شاهکار معماری خشتی و گلی ایران است. آسمان کویر در شب یزد در خانه های سنتی این شهر، حال و هوای دیگری دارد. در بازدید از یزد حتما به آتشکده بهرام یزد، میدان امیر چخماق، قنات زارچ، مسجد جامع یزد، خانه لاری ها، مدرسه ضیائیه و باغ دولت آباد یزد سر بزنید.

جاهای دیدنی یزد برای سفر

خرید سوغات یزد

برای سوغات یزد انتخاب‌های زیادی دارید. در این شهر انواع شیرینی و پارچه و قالی تا ظروف سرامیکی و مسی به عنوان سوغات برای فروش دارد. بافت قدیمی و تاریخی یزد حدود ۱۷ بازار سنتی دارد که بازار خان، بازار مسگران، بازار زرگرها، بازار حاجی قنبر، بازار قیصریه، بازار دروازه مهریز و… از جمله پررفت‌وآمدترین بازارهای شهر هستند. در این بازارها می‌توانید از کیک یزدی، باقلوا، قطاب، لوز، نقل، حلوا ارده، شعرباف، گلیم، فرش، ظروف سفال و مسی را خریداری کنید.

کلام پایانی

شهر یزد، زیباترین شهر سنتی و تاریخی ایران است. این شهر بیشتر بخش‌هایش در سازمان یونسکو ثبت جهانی شده و هر کوچه این شهر پر از خاطره است. سفر به این شهر را هرچه زودتر انجام دهید و یادگار این شهر را با خود به منزل ببرید. تجربه شما از سفر به شهر یزد چه بوده؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi