https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

افتتاح خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد

تاریخ ثبت : 09 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  افتتاح خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد
افتتاح خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد افتتاح خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد

آیین افتتاح خانه موزه جلال آل احمد _روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی، مترجم ایرانی_ و همسر وی، سیمین دانشور _نویسنده و مترجم ایرانی_ با حضور سرپرست شهرداری تهران برگزار گردید.
جعفر رحمان زاده، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم اظهار داشت: از سال 1330 تا 1332، این خانه توسط جلال آل احمد زمانی که سیمین دانشور در حال سپری کردن دوره دکتری در خارج بود، به کمک دوست آل احمد، سرهنگ معینی بنا شد.
رحمان زاده افزود: این بنا بعد از فوت دانشور توسط شهرداری به تملک رسید و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران عملیات بازسازی، مرمت و تبدیل به خانه موزه را آغاز نمود.
وی تصریح کرد: عملیات مستند نگاری و مطالعات این خانه از اواخر سال 93 آغاز شد و مرمت و موزه آرایی آن به ترتیب در سال های 94 و اواخر 96 انجام گرفت و لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت این طرح، نوع و روش مرمت به صورت سبکی (عین به عین) صورت پذیرفته تا حداقل مداخله در این بنا صورت گیرد؛ همچنین تمامی اقدامات مرمتی لازم برای افزایش مقاومت ساختمان صورت گرفته است.
این مقام مسئول بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه از ردیف بازسازی و مرمت خانه های مشاهیر صورت گرفته که جزو ردیف اعتباری مستمر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران می باشد.
شایان توجه است که در مراسم افتتاحیه خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد، اشخاصی نظیر: محمد جواد حق شناسی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران؛ غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سمیع الله حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران و برخی دیگر از مدیران شهری تهران حضور داشتند.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi