https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

قیمت هایما S7 چقدر است؟

تاریخ ثبت : 11 تیر 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  قیمت هایما S7 چقدر است؟
قیمت هایما S7 چقدر است؟ قیمت هایما S7 چقدر است؟

بازار خودرو در ایران یکی از بازارهایی است که به دلایل مختلف مانند اعمال تحریم‌ها به جولانگاهی برای خودروهای چینی تبدیل شده است. یکی از معروف‌ترین خودروهای چینی که به دنبال همکاری ایران‌خودرو با خودروسازی فاو چین به بازارهای ایران رسید، هایما S7 است. این خودرو با ارائه دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ حضور قدرتمندی در میدان رقابت خودروهای شاسی‌بلند برای خود به هم زد. در این مقاله در تلاشیم تا با بررسی بخش‌های مختلف این خودرو به این نتیجه برسیم که آیا قیمت هایما S7 برای خریداران این خودرو می‌ارزد یا نه؟

بررسی فنی هایما S7

پیشرانه 2 لیتری با تنفس طبیعی که در این خودرو به کار گرفته شده، نسبت به سایر خودروهایی که در کلاس قیمتی یکسان قرار دارند، تقریبا پرحجم محسوب می‌شود. این پیشرانه با همکاری یک گیربکس پنج دنده اتوماتیک می‌تواند قدرتی تا 148 اسب بخار را به چرخ‌های جلو منتقل کند. این خودرو با صرف زمان 13 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت صد، عملا میدان را به رقبای خود واگذار کرده و اصلا خودرویی باب طبع اسپرت پسندان محسوب نمی‌شود. همچنین سقف سرعت 165 کیلومتر بر ساعت از مواردی است که می‌تواند باعث حذف کامل نام هایما S7 از فهرست خودروهای اسپرت باشد. برای پیمودن یک مسیر صد کیلومتری با این خودرو که ترکیبی از مسیرهای شهری و برون‌شهری باشد، نیاز به 8.1 لیتر بنزین دارید که برای خودرویی در این کلاس عدد نسبتا قابل‌قبولی است.

بررسی نظرات کارشناسی نشان می‌دهد که هایما S7 حتی با ارائه مدل توربوشارژ و کاهش زمان شتاب‌گیری نه‌تنها نتوانسته انتظارات را از این خودرو برآورده کند بلکه باعث افزایش مصرف سوخت آن نیز شده است. این مساله در کنار قیمت هایما s7 می تواند یک ویژگی منفی قلمداد شود.

به‌علاوه عدم هماهنگی میان گیربکس، یک عملکرد تاخیری در تعویض دنده را به دنبال خواهد داشت که در سرعت‌های بالا و هنگام سبقت گرفتن مناسب نیست. بااین‌حال مالکان این خودرو معتقدند که در عمل هایما نسبت به سایر رقبای هم‌قیمت خود مانند جک S5 و BYD عملکرد فنی قابل قبولی داشته و ایرادات کارشناسی ذکرشده به آن وارد نیست.

بررسی امکانات رفاهی هایما S7

در این بخش هایما S7 در مقابل رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. امکانات به‌کاررفته در این خودرو نسبت به قیمت تمام‌شده به حدی است که نظر کارشناسان و خریداران را به خود جلب نموده است. یکی از امکاناتی که در رقبای هم‌قیمت این خودرو مانند جک S5 دیده نمی‌شود، دوربین 360 درجه است که توانسته آن را در میان رقبا سربلند کند. سیستم مالتی مدیا با 6 بلندگو و نمایشگر 7 اینچی، دی‌لایت، فرمان برقی حساس به سرعت با قابلیت تنظیم در چهار حالت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صندلی برقی 8 حالته، گرم‌کن صندلی، ایزوفیکس، آینه الکتروکرومیک و حس‌گر فشار باد تایر از دیگر امکانات به‌کاررفته در این خودروی فول‌آپشن چینی است.

بررسی ایمنی هایما s7

در بخش ایمنی نیز هایما S7 نسبت به خودروهای هم‌کلاس خود عملکرد خوبی را ارائه نداده است. باوجوداینکه لیست تجهیزات ایمنی این خودرو با گزینه‌های دهن‌پرکنی پر شده است، اما شرکت نکردن این خودرو در تست‌های C-NCAP و نداشتن یک گواهینامه تایید ایمنی معتبر یکی از عیوب اساسی آن در این بخش به شمار می‌رود. همچنین علی‌رغم استفاده از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ باز هم نمی‌توان به هایما S7 برای ترمز گرفتن در سرعت‌های بالا اعتماد کرد. بااین‌حال به کار بردن 4 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو توانسته آن را نسبت به رقیب هم‌قیمت و هم‌وطن خود یعنی جک S5 یک-هیچ جلو بیندازد. همچنین بهره‌گیری از سیستم‌های کروز کنترل، سیستم‌های ترمز و پایداری EBD، ABS، ESP و TCS، سیستم کمک‌کننده در سربالایی و سنسور دنده‌عقب توانسته امتیازات مثبتی برای هایما S7 به ارمغان بیاورد.

سازندگان این خودرو با افزودن تجهیزاتی چون سیستم قطع خودکار سوخت در هنگام بروز حادثه، باز شدن اتوماتیک قفل درب‌ها در زمان برخورد و امکان خروج اضطراری از صندوق‌عقب توانسته‌اند برگ‌های برنده‌ای را در اختیار هایما S7 برای پیروزی بر رقیبان قرار دهند که نسبت به قیمت هایما s7 ویژگی های ارزنده ای قلمداد می شود.

مزایا و معایب هایما S7

بهره‌گیری از فناوری به‌کاررفته در خودروهای شرکت مزدا در این خودرو سبب شده است که هایما S7 در نوع خود عملکرد فنی قابل قبولی را ارائه دهد. بااین‌حال اگر به دنبال یک خودروی اسپرت و هیجان در رانندگی هستید، هایما S7 در مقایسه با قیمت هایما s7 نمی‌تواند پاسخگوی هیجانات شما باشد. یکی از نقاط قوت هایما S7 که آن را در خیابان‌های ایران نسبت به سایر رقبا متمایز کرده است، طراحی منحصربه‌فرد و ابعاد نسبتا بزرگ آن است. البته بزرگ بودن ابعاد صندوق‌عقب در این خودرو باعث شده که دید راننده در قسمت عقب محدود شود اما این موضوع نمی‌تواند باعث عقب‌نشینی طرفداران پر و پا قرص این خودرو شود.

همچنین کارشناسان بر این عقیده‌اند که کیفیت مواد به‌کاررفته برای ساخت کابین در شان خودرویی در این سطح نبوده و به‌هیچ‌وجه برآورنده انتظارات نیست. اما کاربران این خودرو از کیفیت این مواد به‌ویژه در قسمت داشبورد رضایت نسبی داشته و نظر کارشناسان را تایید نمی‌کنند. فضاسازی داخل کابین هایما S7 فضای کافی برای پنج سرنشین بزرگ‌سال را فراهم کرده و می‌تواند به‌عنوان یک خودروی خانوادگی گزینه مناسبی باشد.

باوجوداینکه شرکت پرآوازه ایران‌خودرو پشتیبانی از هایما S7 را بر عهده دارد، بررسی نظرات کاربران نشان می‌دهد که خدمات پس از فروش این خودرو چندان راضی‌کننده نیست و یافتن قطعات موردنیاز آن کار چندان راحتی نیست. همچنین افت قیمت هایما s7 بسیار شدید بوده که در بازار خودروهای کارکرده یکی از معایب اصلی این خودرو است که می‌تواند شما را از خرید آن پشیمان کند.

جمع‌بندی

بررسی ویژگی‌های هایما S7 نشان می‌دهد که این خودرو نسبت به قیمت هایما s7 از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. همچنین فرمان‌پذیری سریع سبب شده است که تجربه سواری دل‌نشینی را به دنبال داشته باشد. بااین‌حال نداشتن یک گواهینامه معتبر ایمنی، عملکرد نامناسب ترمزها در سرعت‌های بالا، پیشرانه نه‌چندان پرقدرت و بازار نامناسب در میان خودروهای کارکرده ازجمله مواردی است که می‌تواند شکست هایما S7 را در برابر سایر رقبای هم‌قیمت چون جک S5 به دنبال داشته باشد. هرچند که تناقضات موجود میان نظرات کارشناسی و دیدگاه کاربران نشان می‌دهد که بررسی‌های کاغذی معیار کافی برای بررسی ارزش خرید هایما S7 نیست و برای پی بردن به ارزش واقعی آن مشورت با کسانی که تجربه رانندگی با این خودرو را دارند، الزامی است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi