https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

جلوگیری از تور مسافرتی غیرمجاز در یزد

تاریخ ثبت : 05 بهمن 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  جلوگیری از تور مسافرتی غیرمجاز در یزد
جلوگیری از تور مسافرتی غیرمجاز در یزد جلوگیری از تور مسافرتی غیرمجاز در یزد

باتوجه به افزایش ریسک تجمعات مختلف در ایام شیوع ویروس كرونا و همچنین نظارت بیشتر بر فعالیت مجاز گروه‌ها و افراد، حساسیت و پیگیری نهادهای گوناگون در كنترل تجمعات غیرقانونی افزایش یافته كه در همین راستا، از فعالیت یک تور مسافرتی غیرمجاز در یزد جلوگیری شد.
این فرد كه در تاریخ 30 دی‌ماه سال جاری، بدون داشتن مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه و با ثبت‌نام تعدادی از همشهریان، اقدام به برگزاری تور قشم كرده بود، از سوی نیروی انتظامی مجبور به توقف فعالیت خود شد. شناسایی و اطلاع‌رسانی درخصوص این فعالیت غیرقانونی و پیگیری آن، با همكاری سازمان میراث فرهنگی، كمیته تورهای ایرانگردی و طبیعت‌گردی، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و پلیس صورت گرفت.
باید خاطر نشان شد كه برخورد با تورهای غیرمجاز و بدون مجوزهای رسمی، در دستور كار سازمان‌های مرتبط قرار داشته؛ اما امروزه به‌دلیل حساسیت و خطر بالای مسافرت‌های غیرایمن، این امر با جدیت و حساسیت بالایی دنبال می‌شود. درواقع، با همكاری سازمان‌های گردشگری و ستاد ملی مبارزه با كرونا، شیوه‌نامه‌ای بهداشتی برای برگزاری محدود و ایمن تورهای گردشگری تدوین شده كه طبق آن رعایت تمامی پروتكل‌های بهداشتی ضروری می‌باشد.
لازم به ذكر است درصورتی كه افراد یا گروه‌ها تمایل داشته باشند تا به برگزاری تورهای گردشگری بپردازند، حتماً باید زیرنظر یک آژانس مسافرتی معتبر، با نام آن آژانس و صدور بیمه‌نامه مسافرتی اقدام نمایند؛ همچنین حضور تورلیدر كارت‌دار و رعایت كلیه ضوابط و مقررات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در تورها باید مدنظر قرار گیرد.
در این خصوص از همشهریان محترم نیز تقاضا داریم تا از سفر با اشخاص و گروه‌های غیرمجاز خودداری نموده و با سفری ایمن، خاطره خوبی را برای خود و خانواده خلق نمایند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi