https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

پاساژ کویتی ها یزد

صفحه اصلی  »  خدمات ويژه یزد  »  پاساژ کویتی ها یزد
شهر : یزد
آدرس : یزد، خیابان فرخی، میدان شهید بهشتی، پاساژ کویتی ها یزد
ساعت ارائه خدمات : از ساعت 8:00 الی 12:00 و از 16:30 الی 21:00
روز بازدید : همه روزه به جز جمعه ها، تعطیلات رسمی و بعدازظهر پنجشنبه ها

شهر یزد همواره با آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی خود شناخته می شود؛ جاذبه هایی که بازارهای سنتی و مدرن، گوشه ای از آن ها هستند؛ یکی از این بازارهای اصیل و معروف، پاساژ کویتی ها در قلب شهر یزد می باشد که در بین مردمان این دیار زبانزد است.

پاساژ کویتی ها کجاست؟

پاساژ کویتی ها به عنوان یکی از بزرگ ترین و پررونق ترین پاساژهای یزد، در میدان شهید بهشتی و در ابتدای خیابان دهم فروردین قرار گرفته است که از مهم ترین مجتمع های تجاری این منطقه به حساب می آید.

معماری پاساژ کویتی ها در یزد

پاساژ کویتی های یزد، شاید قدیمی ترین نوع از بازارهای تجاری و قدیمی یزد باشد که به شکل پاساژ درآمده و گویا قصد رقابت با بازار خان را داشته است. این مجموعه در واقع ساختمانی بزرگ و سر بسته در دو طبقه می باشد که مغازه های هر طبقه در دو راسته و روبروی هم واقع شده اند و طی مرمت و احداث در سال ۱۳۸۹ هـ.ش، حدود ۱۸۰ مغازه با ابعادی بزرگتر از حجره های بازار خان، در آن جای گرفته اند. اگرچه این پاساژ همچنان چارچوب اولیه خود را در وسعتی حدود ۱۱ هزار مترمربع حفظ کرده، اما ساختمان و مغازه های آن به مرور زمان مرمت شده و خود را به سبک مدرن نزدیک نموده است.

این پاساژ قلب جواهرات یزد، دو ورودی دارد که یکی از آن ها از سمت میدان شهید بهشتی و دیگری از طرف خیابان دهم فروردین می باشد که با قرار گرفتن در محدوده پر رفت و آمد شهر، به یکی از بازارهای شلوغ و پرطرفدار تبدیل شده است.

چه مغازه هایی در پاساژ کویتی ها وجود دارد؟

پاساژ کویتی ها بیشتر با مغازه های طلافروشی خود شناخته می شود؛ تا جایی که بعد از بازار زرگرهای یزد، اصلی ترین مرکز خرید و فروش طلا در این شهر به شمار می رود. در طبقه اول پاساژ، واحدهای طلافروشی بیش از دیگر مغازه ها به چشم می خورد و تعداد آن ها به حدی است که پس از بازار خان، بیشترین تراکم بوتیک را در بین سایر بازارها و مجتمع های تجاری یزد به خود اختصاص داده است.

با این حال، طلافروشی ها تنها مغازه های پاساژ کویتی ها نیستند و واحدهای دیگری هم نظیر مغازه های پارچه فروشی، نقره فروشی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، پوشاک زنانه و مردانه و بچگانه و... در این مجموعه دیده می شوند. به عبارتی دیگر، این پاساژ مخصوص خرید لوازم زینتی عروس و داماد و مراسم جشن است که از جمله اولین مقاصد خانواده ها برای خرید تدارکات عروسی به حساب می آید.

باید اشاره نمود که با گذر از پله های انتهایی پاساژ، می توان به طبقه دوم رسید و از بالای آن مغازه های طبقه اول را مشاهده کرد. در طبقه دوم علاوه بر مغازه های پوشاک و لوازم آرایشی، چند واحد مختص تعمیرات طلا و نقره هم به چشم می خورد که مجموعه جامع و کاملی را در کنار یکدیگر ایجاد کرده اند.

امکانات پاساژ کویتی ها

بازار کویتی های یزد از امکانات اصلی نظیر دستگاه عابر بانک، سرویس بهداشتی، نمازخانه در داخل پاساژ و همچنین تاکسی سرویس، کافه و مراکز اقامتی در نزدیکی خود برخوردار است و همواره با مجموعه ای از متنوع ترین زیورآلات و محصولات مشابه، به استقبال خریداران و بازدیدکنندگان می رود.

پشتيبان آنلاين سايت
پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi