https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

در مورد برج خلیفه دبی، بلندترین برج جهان چه می دانید؟

تاریخ ثبت : 15 فروردین 1401 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  در مورد برج خلیفه دبی، بلندترین برج جهان چه می دانید؟
در مورد برج خلیفه دبی، بلندترین برج جهان چه می دانید؟ در مورد برج خلیفه دبی، بلندترین برج جهان چه می دانید؟

دبی را می توان به عنوان مهد رکوردها دانست که بلندترین ها و بزرگ ترین ها را در خود جای داده است. شاید یکی از مهم ترین آنها را بتوان برج خلیفه دانست. این برج که بلندترین آسمان خراش جهان نامیده می شود، نمادی از دبی بوده که نگاه میلیون ها بیننده را به خود جلب کرده است. اگر در خصوص این برج و زیبایی های خیره کننده آن کنجکاو هستید، این مقاله از وبسایت سلام دنیا گرفته شده است و برای شما نوشته شده است و در آن قصد داریم نکات جالب و خواندنی در خصوص بلندترین برج جهان و ساخت آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی کامل برج خلیفه، بلندترین برج جهان

در مورد برج خلیفه دبی چه می دانید؟

برج خلیفه در کدام کشور است؟

این برج در کشور دبی واقع شده است. برج خلیفه در آغاز با اسم «برج دبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه این برج توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، اسم آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر پیدا کرد.

برج خلیفه در دبی چه زمانی ساخته شد؟ 

مکان های دیدنی هر شهر یا کشوری می تواند بیانگر فرهنگ و هنر آن باشد. ساخت برج خلیفه که در ابتدا برج دبی نامیده می شد، در ژانویه سال 2004 (1382) آغاز شد. این برج بلندترین آسمان خراش دنیاست که در ژانویه سال 2010 افتتاح شد. در ابتدا این سازه را برج دبی می نامیدند، اما در زمان افتتاحیه حاکم دبی محمد بن راشد آل مکتوم به احترام خلیفه بن زاید (حاکم امارات) نام آن را برج خلیفه گذاشت. این برج 828 متر ارتفاع و 163 طبقه، 1000 واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 4 استخر و هزاران امکانات دیگر دارد. همچنین، هتل آرمانی که توسط جورجیو آرمانی طراحی شده است، با 160 اتاق در این برج واقع شده است. در ادامه در خصوص معماری و رکوردهای این برج صحبت خواهیم کرد.

رکوردهای جالب برج خلیفه

برج خلیفه

قسمت های داخلی و جذاب برج خلیفه (داخل برج خلیفه)

این قسمت از برج خلیفه در ارتفاع 555 متری قرار دارد. وقتی به اتاق های این طبقه می روید، دبی در زیر پای شما قرار دارد. از این ارتفاع شما می توانید دبی را با دید 360 درجه مشاهده کنید. این اتاق ها در طبقات 125 تا 148 واقع شده اند که در صورت تمایل، شما را با یک آسانسور اختصاصی به این طبقات می برند. طراحی منحصر به فرد این اتاق ها به شما حس پرواز در آسمان را می دهد.

این قسمت که به عرشه برج خلیفه معروف است، در طبقه 124 قرار گرفته است. در این قسمت گردشگران می توانند با دوربین های تعبیه شده دبی را با دقت مشاهده کنند و تمامی شهر دبی در زیر پای آنها خواهد بود. بلیت های این قسمت از 125 دهم تا 500 درهم متفاوت است و به نوع پکیجی که خریداری می کنید، بستگی دارد.

سوئیت های فوق العاده آرمانی در طبقه های 38 و 39 واقع شده اند. این سوییت ها دارای اتاق نهارخوری با دید بیابان، دید شهر و خلیج فارس هستند. همچنین اتاق اختصاصی و منحصر به فرد آن نیز در طبقه 39 و در ارتفاع 390 متری قرار گرفته است و شخصا توسط جورجیو آرمانی طراحی شده است.

حرف آخر

سعی کردیم در این مطلب یکی از جاهای گردشگری دنیا، یعنی برج خلیفه را به شما معرفی کرده و نکات و حقایق جالبی از این برج را در اختیارتان قرار دهیم. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. آیا تا به حال برج خلیفه را از نزدیک مشاهده کرده اید؟


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi