https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

تورهای مسافرتی زمینی و خارجی خوش قیمت پیشنهادی برای ایرانیان

تاریخ ثبت : 23 فروردین 1401 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  تورهای مسافرتی زمینی و خارجی خوش قیمت پیشنهادی برای ایرانیان
تورهای مسافرتی زمینی و خارجی خوش قیمت پیشنهادی برای ایرانیان تورهای مسافرتی زمینی و خارجی خوش قیمت پیشنهادی برای ایرانیان

در اینجا چند کشور جذاب را معرفی می کنیم که ایرانیان عزیز می توانند با خرید تورهای مسافرتی زمینی به آنها سفر کنند. این نوع تور برای افرادی مناسب است که علاقمند به سفرهای جاده ای هستند یا می خواهند هزینه های سفر خود را کاهش بدهند ضمن آن که از کشوری خارجی نیز دیدن کنند.

تور زمینی ارمنستان

ارمنستان، کشور ماوراء قفقاز، واقع در جنوب رشته کوه بزرگ قفقاز و در مقابل منتهی الیه شمال غربی آسیا. ارمنستان از شمال و شرق به گرجستان و آذربایجان محدود می شود، در حالی که همسایگان آن در جنوب شرقی و غربی به ترتیب ایران و ترکیه هستند. ناکچیوان، ناحیه ای از آذربایجان، از جنوب غربی با ارمنستان همسایه است. پایتخت کشور ارمنستان نیز شهر ایروان است که تور زمینی ارمنستان نیز به مقصد ایروان تدارک دیده می شود.

ارمنستان مدرن تنها بخش کوچکی از ارمنستان باستان، یکی از قدیمی ترین مراکز تمدن جهان را شامل می شود. ارمنستان در اوج خود از سواحل جنوب مرکزی دریای سیاه تا دریای خزر و از دریای مدیترانه تا دریاچه ارومیه در ایران کنونی امتداد داشت. ارمنستان باستان تحت تهاجمات خارجی دائمی قرار داشت و سرانجام در قرن چهاردهم میلادی استقلال خود را از دست داد. حکومت چند صد ساله فاتحان عثمانی و فارس، موجودیت مردم ارمنی را به خطر انداخت. ارمنستان شرقی در طول قرن نوزدهم به روسیه ضمیمه شد، در حالی که ارمنستان غربی تحت سلطه عثمانی باقی ماند و در سال های 1894–1896 و 1915 دولت عثمانی قتل عام های سیستماتیک و تبعید اجباری ارامنه را انجام داد. شما با سفر به ایروان می توانید ضمن آشنایی با فرهنگ و غذای ارامنه با جاهای دیدنی تاریخی نیز آشنا شده و طبیعتگری نیز کنید.

تور گرجستان

تور زمینی وان

وان، شهری در شرق ترکیه، واقع در ساحل شرقی دریاچه وان است. این شهر در ارتفاع حدود 5750 فوتی (1750 متری) در واحه ای در پای تپه ای قرار دارد که توسط یک ارگ ویران شده باستانی تاج گذاری شده است.

ساختمان سنگی ویران شده ای در نزدیکی پای خار صخره ای که دارای کتیبه هایی به خط میخی است و مربوط به قرن هشتم و هفتم قبل از میلاد است، زمانی که وان مرکز اصلی پادشاهی اورارتو بود تنها جز کوچکی از دیدنی های شهر وان به شمار می رود. شهر وان مراکز خرید گوناگونی دارد و می تواند مقصد سفر خوب و ارزانی برای افرادی باشد که علاقمند به خرید کالاهای اورجینال و به دور از تحریم ها هستند. تور زمینی وان چند سالی است که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد و از دلایل اصلی آن می توان به کم شدن ارزش ریال ایران و کاهش قدرت خرید و سفر هموطنان اشاره کرد.

تور وان

تور گرجستان

گرجستان نیز از آن مقاصدی است که امکان خرید تور ارزان گرجستان زمینی را برای ایرانیان فراهم آورده است. مقصد گرجستان، کشور قفقاز جنوبی که در غرب با دریای سیاه همسایه است. این کشور در تقاطع بین آسیای غربی و اروپای شرقی واقع شده است. این کشور با ارمنستان، آذربایجان، روسیه و ترکیه مرز مشترک دارد. مساحت جورجیا  یا گرجستان 69700 کیلومتر مربع است، در مقایسه با وسعت ایرلند (جمهوری)، یا کمی کوچکتر از کارولینای جنوبی، یا کمی بزرگتر از ویرجینیای غربی است. جمعیت گرجستان 3.7 میلیون نفر و پایتخت و بزرگترین شهر آن تفلیس است. زبان های گفتاری گرجی (رسمی)، روسی و ارمنی هستند و اگر به این دیار با قصد توریستی رفتید دانستن زبان انگلیسی به شما کمک می کند اما در بسیار مواقع هم این زبان کارایی ندارد و بهتر است از لیدر تورها کمک بگیرید.

گرجستان در قرن نوزدهم به امپراتوری روسیه پیوست. به مدت سه سال (1918-1921) پس از انقلاب روسیه مستقل بود، تا زمانی که اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 منحل شد و به اجبار در اتحاد جماهیر شوروی الحاق شد اما حالا کشور مستقلی است.

جدایی قومی در آبخازیا و اوستیای جنوبی، حکومت داری ضعیف و پایگاه های نظامی روسیه، کنترل مؤثر دولت بر کل قلمرو بین المللی به رسمیت شناخته شده این ایالت را سلب کرد علیرغم شبکه حمل و نقل به شدت تخریب شده - ناشی از درگیری های قومی، فعالیت های جنایتکارانه و کمبود سوخت - این کشور به حرکت به سمت اقتصاد بازار و ادغام بیشتر با نهادهای غربی را ادامه می دهد. به دور از مشکلات سیاسی که کشورهای خاورمیانه و شرق اروپا همواره با آنها درگیر هستند گرجستان کشور بسیار جذابی برای سیر و سفر مقرون به صرفه و به یاد ماندنی است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi