https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

سفر‌هایی ماجراجویانه به کرمان و مشهد

تاریخ ثبت : 15 اردیبهشت 1401 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  سفر‌هایی ماجراجویانه به کرمان و مشهد
سفر‌هایی ماجراجویانه به کرمان و مشهد سفر‌هایی ماجراجویانه به کرمان و مشهد

اگر اهل سفر‌های طبیعت گردی اما کمی متفاوت و ماجراجویانه هستید، کشور خودمان جاذبه‌های طبیعی عجیب و کمترشناخته کم ندارد. کافی است کوله‌ی خودر را ببندید و عازم شهر‌هایی شوید که شاید آن‌ها را فقط برای زیارت و بازدید از اماکن تاریخی‌شان می‌شناختید. این بار با نگاه متفاوت به کرمان و مشهد و جاذبه‌های متفاوت و پر رمز و راز آن‌ها همراه این مقاله باشید.

کلوت های شهداد

کلوت‌های کویر لوت در کرمان

کلوت‌های شهداد از شگفتی‌های طبیعی استان کرمان، سازه‌هایی طبیعی هستند که در اثر فرسایش‌های شدید شکل گرفته‌اند. طلوع و غروب آفتاب، بهترین زمان‌ها برای بازدید از عارضه طبیعی است، چون پرتو‌های خورشید بر پستی بلندی‌های کویر، تصویری شگفت‌انگیز خلق می‌کند. دمای این منطقه در تابستان تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد و یکی از قطب‌های گرمایی زمین محسوب می‌شود. بنابراین بهترین زمان بازدید از کلوت شهداد، فصول خنک سال است. از تفریحاتی که در کلوت شهداد برای کویرنوردان وجود دارد می‌توان به آفرود سواری، موتور چهارچرخ و سافاری اشاره کرد. هم‌چنین هیچ کویرنوردی تماشای آسمان شب کلوت شهداد را از دست نمی‌دهد.

دره راگه در کرمان

دره راگه کرمان، سومین ژئوپارک طبیعی ایران، در جنوب شرقی رفسنجان واقع شده است. این دره‌ای با دیواره‌های فرسایش یافته، بلند و مخوف، ۲۰ کیلومتر امتداد داشته و آب از میان آن جریان دارد. نقش‌ها و طرح‌هایی که روی دیواره‌های غار حک شده بیننده را به شک میاندازد که این هنر دست انسان است، اما در واقع فرسایش طبیعی این نقش‌های شگفت‌انگیز را ایجاد کرده است. علاوه بر اینکه ترسناک و رمزآلود بودن این غار افراد را به ماجراجویی فرامی‌خواند، آب و هوای بهاری و مطبوع درون دره، آن هم در دل کویری و با گرمای سوزان، این منطقه را به جاذبه‌ای خاص برای گردشگری و طبیعت گردی تبدیل کرده است.

غار آل در مشهد

غار آل در دره‌ای نزدیک به روستای آل، در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در مسیر کلات نادری قرار گرفته است. این غار با دهانه بزرگ و دیدنی و دیوار‌های مرتفع و بلند، هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. وارد شدن به این غار با مسیری صعب العبورش برای هرکسی امکان‌پذیر نیست و وجود یک نفر راهنما و داشتن تجهیزات کوه نوردی برای پیمایش آن ضروری است. مناسب‌ترین فصل برای بازدید از غار، بهار است، چون علاوه بر آب و هوا معتدل، در این فصل چشمه‌های موجود در دره آل به بیشترین میزان آبی خود می‌رسند و طبیعت بکر و سرسبز منطقه واقعاً دیدنی است.

غار مغان در مشهد

غار مغان یکی از جاذبه‌های طبیعی استان خراسان رضوی در حدود ۳۵ کیلومتری جنوب مشهد، در جنوب روستا و دره مغان و کوهپایه‌های آن قرار گرفته است. با کشف فسیل حلزونی قدمت این غار را یکصد میلیون سال تخمین می‌زنند. با وجود پرتگاه‌های خطرناک، دهلیز‌ها، راه‌های پر پیچ و خم گوناگون در غار مغان، برای ورود به داخل حتماً باید از یک راهنمای کاربلد و ابزار مناسب استفاده کرد. برای رسیدن به غار مغان باید از جاده کوهستانی پر پیچ و خمی که از جنوب مشهد و کوه خلج شروع می‌شود عبور کرد و پس از گذشتن از روستا‌های متعددی که در مسیر وجود دارند، به روستای مغان رسید. دیدن این روستا‌های سرسبز و زیبا نیز خالی از لطف نیست.

سفر هوایی بهترین پیشنهاد برای شروع ماجراجویی

وقتی قصد سفر به مناطق کم طرفدار و ناشناخته دارید و جنس سفر از نوع طبیعت گردی و ماجراجویی است، شاید بهتر باشد با انتخاب سفر هوایی انرژی خود را تا شهر مقصد حفظ کنید. اگر به دنبال راهی سریع برای پیدا کردن بلیط لحظه آخری هستید به اسنپ‌تریپ سری بزنید. پس از ورود به اپلیکیشن یا وبسایت اسنپ‌تریپ در بخش پرواز داخلی، مثلاً برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد، مبدا و مقصد خود را وارد کنید. سپس تاریخ پرواز را تعیین و دکمه جستجو را بزنید. برای شما لیستی از بلیط‌های موجود نمایش دادده می‌شود. می‌توانید از میان آن‌ها، بلیط مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نموده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت کنید. اگر می‌خواهید خیالتان از بازگشت هم راحت باشد و مثلاً مسافر کلوت‌های کرمان هستید، بلیط هواپیما کرمان تهران را هم با تخفیفی مناسب از اسنپ‌تریپ بگیرید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi