https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

شلوغ ترین شهر های مازندران در تعطیلات از زبان اول خونه

تاریخ ثبت : 22 مرداد 1401 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  شلوغ ترین شهر های مازندران در تعطیلات از زبان اول خونه
شلوغ ترین شهر های مازندران در تعطیلات از زبان اول خونه شلوغ ترین شهر های مازندران در تعطیلات از زبان اول خونه

"باران زیادی باریده و مرد همسایه درحالی که چکمه هایش خیس از باران شده سراسیمه به خانه بر میگردد تا به گرمای شومینه پناه بیاورد و خود را مهمان چای داغ و کلوچه تازه کند".

این احتمالا نوستالژی همه ما از شمال است، یک خاطره گرم، دلچسب و بی نقص، مشابه چیزی که در کارتون های کودکی دیده ایم. بله این تصویر کاملی از شمال است از جایی که سرشار از گندمزار ها و شالیزار ها است و زیبایی هایش از سپیده تا ستاره ادامه دارد. به شوق صبح بیدار می شوی چون شنیده ای زیباترین صبح ها متعلق به شمال است، قطره های شبنم، بوی خاک، صدای جوجه، گاوی که طبیعت را کامل می کند و مه و آسمان صاف و تو گمان می کنی زیباترین صحنه شمال، صبح است اما کمی بعد متوجه می شوی اینجا صبح و عصر و شب ندارد، هر کدام زیبایی را به جانت تزریق می کنند و شوق و اشتیاق را با غلظت فراوان به دستت می دهند. یک طرف آتش روشن است و بساط نان و گردو و بلال است و یک سو پسری کوچک به همراه پدر مشغول ماهیگیری در سواحل خزر و این بر بیکران بودن زیبایی در شمال دلالت دارد. واقعا نقاشی قشنگی است، میوه هایی که لابلای درختان را پر کرده اند، گل های زرد و بنفشی که دامان کوه را قرق کرده و عطر لیمو و پرتقال تازه که زمین را گرفته اند و تو زنبیل به دست آماده ای تا سهمت از نارنج و پرتقال های قاچ خورده را برداری.

مازندران که انگار مادر طبیعت است، شلوغ ترین میزبان مسافران در تعطیلات است، شلوغ ترین شهر های مرکزی مازندران در تعطیلات عبارت اند از: سرخرود، چمستان و محمودآباد است اما چرا؟

شهر سرخرود

تصویری از تپه های باستانی سرخرود

 هر چه بیشتر در شهر سرخرود غواصی کنید فرهنگ غنی تری خواهید یافت، این جا جلوه گاهی است از هنرنمایی طبیعت، از هیرکانی هایی که در امتداد رشته کوه ها پرورش یافته اند باید لذت ببرید، در سواحلی که متعلق به خزر هستند شیرجه بزنید و در چمنزار ها و مراتعش خود را رها کنید. مناطق روستایی جان می دهند برای کمی استراحت، بعدش باید به کمپینگ ماجراجویی در جنگل های سرسبز اطراف رفت، یا رفتینگ و کشف زیبایی های دریا را در پیش گرفت. اگر سواحل سرخرود را از نزدیک ببینی شبیه یک جزیره رنگارنگ است می دانی چرا؟ وقت غروب که می شود اصلا آسمان عجیب می شود، دیگر دقیق تشخیص نمی دهی بوم روبرویت با بنفش نقاشی شده است یا زرد یا نارنجی، انگار تمام رنگ ها هستند و هیچ کدام نیست.

زیبایی های بی پایان شهر سرخرود

- شکوه معماری

شگفتی‌های معماری در شهر سرخرود باورنکردنی است کافی است در بلوار ساحلی قدم بزنی و ساخت ویلا های ساحلی را از نزدیک ببینی، آنگاه از خودت می پرسی کِی ویلا ها اینقدر قشنگ شدند؟! حتی معماری یک خانه روستایی کوچک در آنسوی منطقه سیاه کلا هم تو را به وجد می آورد، با این که ساده  و اقتصادی ساخته شده اما برای تو باصفا ترین نقطه زمین است، نمی دانم چرا آرامشی این چنین عجیب دارد. تپه‌های سبز باستانی و پارک آب بندان سرخرود و خوراکی‌های محلی در انتظار ورود ما هستند. در سرخرود مهمان نوازی بخش مهمی از زندگی روزمره است.

- و اما مردم

بهترین راه برای دیدن سرخرود، معاشرت با مردم است، بنابراین باید خود را برای معاشرت آماده کنیم، هر جا که می رویم با لذت شگفت انگیزی از ما استقبال می شود و زیبایی از همه جا در حال فوران است. این شهر نفس گیر شامل پلاژ های ساحلی و تالاب های بی نظیری است که در زمستان مأمن امنی برای قو های سیبری هستند. سرخرود همچنین مملو از ویلا هایی است که با در های شیشه ای مشرف به دریا و یک استخر مستطیل شکل با طراحی بی نظیر می درخشند، شمار ویلا های رؤیایی در سرخرود قابل وصف نیست.

شهر محمودآباد

شهر بی نظیر و ساحلی محمودآباد

جایی که هراز به خزر می پیوندد، شهر محمودآباد است، جولانگاه دریا و ساحل. جایی که علاوه بر بازدید از مکان‌ ها و جاذبه ‌های توریستی، یعنی ورای این که تماشای جنگل اهلم و پارک تش بندانش به جانت می نشیند، وقتی با مردم محلی ارتباط برقرار می‌کنی و شیوه زندگی آن‌ ها و غذاهایی که از آن لذت می‌برند را تجربه می کنی، متحیر می شوی و سفر به محمودآباد می‌تواند بسیار برایت جذاب‌تر شود. تجربه ترش سوماق، ته چین، نرگسی اسفناج ، مالابیج، ناز خاتون، کادو بره، بورانی، بادمجان کبابی، آغوز مسما، اکبر جوجه و خورش سیر انار، با آن همه رنگ و طعم بی نظیر واقعا حیرت انگیز است. دریای محمودآباد دیگر انگیزه مهم است. دوست داری دریا را تنها دریا را عمیقا لمس کنی، همراهش باشی و در روز های بارانی همراه با ریزش قطره قطره باران در ساحل قدم بزنی، موج سواری کنی، بادبادک هوا کنی یا گوشه ای بشینی و نفس بکشی به شهر محمودآباد فکر کن یا شاید حتی سرمایه گذاری در آن.

- سرمایه گذاری در محمودآباد

با سرمایه گذاری در محمودآباد، تنها چند قدم از شن‌ها فاصله دارید و با  چند کیلومتر پیاده‌روی کنار ساحل، نهایت استفاده را می‌برید. با خرید ویلا می‌توانید خورشید و نسیم دریا را تماشا کنید بی آنکه از ویلا بیرون بروید و برای این که همه چیز بی نقص باشد، به ساخت استخر روی پشت بام فکر کنید و از آن بالا شاهد مناظر پانورامایی آب های خزر باشید. استخر به عنوان یک عنصر اصلی در فضای باز حیاط هم خروجی زیبایی خلق می کند و مطمئناً همه را به وجد خواهد آورد.

 به هر حال، چه چیزی بهتر از شیرجه زدن در آب های خنک در یک بعدازظهر آرام است؟ با خرید ویلا، هنگامی که در ویلا بسر می برید شاهد مناظر دریا و آبید و مهم تر از آن، از ویلا که بیرون می زنید به ساحل شنی دسترسی فوری دارید. این بدان معنی است که وقتی از ویلای خود بیرون می روید، می توانید مستقیماً به ساحل دریا بروید یا مسیر کوتاهی وجود دارد که به آن بهشت ​​شنی منتهی می شود. صدای شکستن امواج در ساحل آرامش بخش است و شما نه تنها در ساحل که حتی از نشیمن ویلا هم شاهدش هستید.

شهر چمستان

نمایی از شهر چمستان

شکوه و عظمت در شهر چمستان کم نیست، چه در زیر آبشار آب پری ایستاده باشید، چه در الیمالات بی‌نظیر دوچرخه سواری کنید، چه از روستای آهودشت به بیرون نگاه کنید یا به دیدار فیل سنگی بروید حتی اگر واز را از نزدیک ببینی و لاویج را ملاقات کنی، باز هم تنها زیبایی است که نگاهت را پر می کند. تپه‌های سبز بی نظیر در کنار چشمه های آبی، تنوع زیستی ما را به شهر چمستان علاقمند می کند. شما می توانید یک عمر را صرف کاوش در جاذبه های شهر چسمتان کنید واقعا برای ما که این طور هست، هر جاده ای را به داخل بپیچیم حجم زیبایی در نگاهمان سرازیر می شود لازم است گاهی کمی توقف کنیم و کنار جاذبه ها بایستیم تا بتوانیم آن ها را هضم کنیم.

کوه های سبز و تنوع رنگ اساساً پاسخ مادر طبیعت به فتوشاپ است زیرا دشت و تپه ها را با صد ها گونه از گل های باشکوه و رنگی فرش می کند. بله شاید خرید یک ویلا جنگلی با پنجره ‌های بسیار، شیشه های تمام قد و یک عالمه نوری که در سرتاسر خانه پاشیده شده اند همان چیزی است که با آن احساس می کنی در یک خانه درختی لوکس زندگی می کنی بهترین ایده برای شهر چمستان باشد.

با اول خونه بخشی از شمال را به نامت بزن

وقتی صحبت از موقعیت مکانی می شود، خریداران ویلا در مازندران دلایل خوبی برای انتخاب ویلا یا حتی خرید زمین  در شمال دارند. چه بخواهید یک پنت هاوس در وسط شهر داشته باشید و چه ترجیح می دهید به حومه شهر سر بزنید مازندران شهر هایی دارد که این فرصت را به شما واگذار می کنند اول خونه در این راه همراهتان خواهیم بود.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi