https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

برای مهاجرت کاری به آلمان چه چیزهایی باید بدانید؟

تاریخ ثبت : 14 آبان 1401 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  برای مهاجرت کاری به آلمان چه چیزهایی باید بدانید؟
برای مهاجرت کاری به آلمان چه چیزهایی باید بدانید؟ برای مهاجرت کاری به آلمان چه چیزهایی باید بدانید؟

چکیدهمهاجرت کاری به آلمان یک قانون جدید است که تعداد فرصت ها را برای متخصصان واجد شرایط برای کار در آلمان افزایش می دهد. اکنون برای کارگران ماهر با آموزش حرفه ای و غیر آکادمیک از کشورهای غیر اتحادیه اروپا آسان تر است که به آلمان مهاجرت کنند تا کار کنند. شرایط فعلی برای متخصصان واجد شرایط با مدارک دانشگاهی، با برخی از تسهیلات قوانین، به قوت خود باقی خواهد ماند.

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان یک قانون جدید است که تعداد فرصت ها را برای متخصصان واجد شرایط برای کار در آلمان افزایش می دهد. اکنون برای کارگران ماهر با آموزش حرفه ای و غیر آکادمیک از کشورهای غیر اتحادیه اروپا آسان تر است که به آلمان مهاجرت کنند تا کار کنند.

مهاجرت کاری به آلمان

قانون جدید برای مهاجرت کاری به آلمان چه تغییراتی ایجاد می‌کند؟

قانون جدید چارچوبی را گسترش می دهد که تحت آن متخصصان واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند برای کار در آلمان بیایند. تغییرات کلیدی به شرح زیر است:

متخصصان واجد شرایط مهاجرت کاری به آلمان

  1. افرادی که آموزش حرفه ای واجد شرایط را در آلمان گذرانده اند (که معمولاً حداقل دو سال دوره آموزشی لازم است) یا افرادی که مدرک حرفه ای را در خارج از کشور کسب کرده اند که معادل آموزش حرفه ای واجد شرایط آلمانی شناخته شده است. دوره‌های کوتاه‌تر آموزش حرفه‌ای خارجی ممکن است معادل آموزش حرفه‌ای واجد شرایط در آلمان در نظر گرفته شود، اگر آموزش تفاوت عمده‌ای نداشته باشد یا این تفاوت‌ها جبران شده باشد.
  2. افراد دارای مدرک تحصیلی عالی که با مدرک تحصیلی عالی در آلمان قابل مقایسه است.

 استخدام متخصصان واجد شرایط از خارج از اتحادیه اروپا با آموزش های حرفه ای، به عنوان مثال غیر آکادمیک، دیگر محدود به مشاغلی نیست که با کمبود مهارت مواجه هستند. اگر فردی دارای مدرک تحصیلی حرفه ای شناخته شده در آلمان باشد، آنها اجازه اقامت اجازه دادن به آنها برای کار در یک شغل خاص همچنین به آنها اجازه می دهد تا در تمام مشاغلی که تحت صلاحیت آنها هستند در آلمان کار کنند.

• متخصصان واجد شرایط با صلاحیت های حرفه ای:مهاجرت کاری به آلمان

 افراد حرفه ای با مدرک آموزش حرفه ای نیز می توانند برای جستجوی کار به آلمان بیایند. به آنها اجازه اقامت تا شش ماه داده خواهد شد. پیش شرط ها به شرح زیر است: صلاحیت خارجی باید توسط نهاد تصمیم گیرنده ذیصلاح در آلمان به رسمیت شناخته شود، فرد می تواند در طول مدت اقامت خود از نظر مالی حمایت شود و مهارت های لازم در زبان آلمانی برای شغل مورد نظر را داشته باشد. به طور کلی، مهارت های زبان آلمانی در سطح حداقل B1 با توجه به چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) مورد نیاز هستند. در طول مدت اقامت در آلمان و جستجوی کار، استخدام تا 10 ساعت در هفته به صورت آزمایشی امکان پذیر است. این زمان کارفرما و متخصص خارجی واجد شرایط را قادر می سازد تا دریابند که آیا مناسب یکدیگر هستند یا خیر. افراد حرفه ای با مدرک تحصیلی شناخته شده، که هنوز اجازه دارند به مدت شش ماه برای جستجوی کار به آلمان بیایند، به صورت آزمایشی نیز مجاز به کار هستند.

 فرصت های ورود به آلمان به منظور انجام آموزش در حال بهبود است. پیش شرط اصلی این است که در زمانی که متقاضی در خارج از کشور است، یک رویه شناسایی توسط نهاد تصمیم‌گیر صلاحیت‌دار در آلمان انجام شود و این رویه نشان دهد که صلاحیت خارجی شخص به طور کامل الزامات یک مدرک آلمانی (در گواهی شناسایی یا " Anerkennungsbescheid "). یکی دیگر از پیش شرط های صدور ویزا برای دریافت آموزش، داشتن مهارت های لازم در زبان آلمانی است. اینها معمولاً مطابق با سطح A2 برابر استچارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR)اجازه اقامت 18 ماهه برای این منظور می تواند برای حداقل شش ماه تا حداکثر دو سال تمدید شود. پس از انقضای حداکثر مدت مجوز اقامت ، می توان مجوز اقامت با هدف آموزش، تحصیل یا کار صادر کرد.  

مهاجرت کاری به آلمان و دانشجویان:

 مجوز اقامت دائم برای کسانی که دوره آموزش حرفه ای را در آلمان گذرانده اند: قانون جدید به خارجی هایی که دوره آموزش حرفه ای را با موفقیت در آلمان گذرانده اند این امکان را می دهد که پس از دو سال مجوز اقامت دائم دریافت کنند ، همان مدتی که برای فارغ التحصیلان اعمال می شود


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi