https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

با 10 جای دیدنی لاهیجان آشنا شوید

تاریخ ثبت : 04 بهمن 1401 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  با 10 جای دیدنی لاهیجان آشنا شوید
با 10 جای دیدنی لاهیجان آشنا شوید با 10 جای دیدنی لاهیجان آشنا شوید

لاهیجان از زیباترین مقاصدی است که می توانید برای اقامت خود در سفر به شمال ایران انتخاب کنید. جاذبه های شهر لاهیجان نیز مانند سایر شهرهای ایران آنقدر زیاد است که بعید است بتوانید تنها در سفری چندروزه به بازدید از همه آن ها بپردازید. اما اگر قصد سفر به لاهیجان را دارید، بهتر است لیستی از چندین جای دیدنی لاهیجان برای بازدید خود تهیه کنید تا از فرصت خود نهایت استفاده را در طول سفر ببرید. ضمنا اگر برنامه سفر شما مشخص شده است بهتر است هر چه سریع تر هتل خود را در شهر لاهیجان به صورت آنلاین رزرو کنید. می توانید در وب سایت ایران هتل همه هتل های لاهیجان از قبیل هتل ابریشمی لاهیجان و سایر هتل ها را با بهترین قیمت ها رزرو کنید.

بام سبز لاهیجان

یکی از معروف ترین جای دیدنی لاهیجان، بام سبز لاهیجان نام داشته و به خاطر آب و هوای مطلوب و دلنشینی که دارد باعث شده گردشگران زیادی در تمام فصول سال به سمت آن روانه شوند. بام سبز که خود یکی از جاذبه های دیدنی لاهیجان محسوب می شود، در بالاترین قسمت شیطان کوه به صورت فضایی مسطح و سرسبز قرار دارد. مسیر پلکانی دسترسی به بام سبز بسیار جذاب و شگفت انگیز بوده که می توانید در این حالت برای دسترسی به بام، از تفریحات سالمی مانند پیاده روی نیز بهره مند شوید.

روستای چی چی نی کوتی

دومین جای دیدنی لاهیجان در این لیست، روستای چی چی نی کوتی است. این روستادارای آب و هوایی بسیار مطلوب و دلپذیر می باشد. نام این روستا به معنی لانه گنجشک است. روستای چی چی نی کوتی منطقه ای بکر و دست نخورده محسوب می شود و در آن، گونه های مختلفی از جانوران نظیر خرس، روباه، شغال، کفتار و … در آن دیده می شوند. در اواخر فصل بهار و اوایل فصل تابستان نوعی تمشک وحشی در مزارع روستا رشد می کنند و طعم بسیار لذیذ و دلچسبی دارند. بهترین زمان گشت و گذار در طبیعت این روستا از اواسط فصل بهار شروع می شود و تا اواسط فصل پاییز ادامه دارد.

جای دیدنی لاهیجان

تالاب سوستان

سومین جای دیدنی لاهیجان تلاب سوستان است. تالاب سوستان در زمره زیباترین تالاب های شمالی کشور قرار می گیرد. تالاب سوستان با وجود نیلوفرهای آبی و لاله های تالابی منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده اند و همین باعث شده گردشگران زیادی برای بازید از این تالاب راهی لاهیجان شوند. تالاب سوستان در تمام طول سال، میزبان بسیاری از پرندگان و آبزیان می باشد و منظره ای بکر و بی نظیری دارد.

بقعه شیخ زاهد گیلانی

بقعه شیخ زاهد گیلانی که با نام بقعه شیخانور نیز شناخته می شود، چهارمین جاذبه در لیست جای دیدنی گیلان است. این بقعه به عنوان یکی از مکان های دیدنی لاهیجان می باشد و قدمت آن به اواخر قرن 9 هجری قمری می رسد. این بقعه تاریخی در روستای شیخانور قرار گرفته است. شیخ تاج الدین ابراهیم که با نام شیخ زاهد گیلانی مشهور است، یکی از عارفان و اساتید شیخ صفی الدین اردبیلی بود و در سال 711 هجری قمری دار فانی را وداع گفت. در سال 892 هجری قمری سلطان حیدر صفوی دستور داد تا مقبره ای برای مزار وی بسازند.

حمام گلشن لاهیجان

پنجمین جاذبه و جای دیدنی لاهیجان حمام گلشن لاهیجان است. این حمام جزء یکی از جاذبه های تاریخی این شهر محسوب شده و و از دوران سلطنت فتحعلی شاه قاجار به یادگار مانده است. حمام گلشن دارای مساحتی حدود 1850 متر مربع بوده و در زمان های گذشته خزینه ها و حوضچه های متعددی داشت که تا به امروز و به مرور زمان از بین رفته اند. از این حمام تمام طبقات جامعه نظیر پادشاهان و اشراف زادگان و حتی مردم عادی و کارگران می توانستند استفاده کنند. برای ساخت حمام گلشن از مصالحی همچون آجرهای قرمز، ملات ساروج و گل آهک استفاده شده است.

برای این که بتوانید از این همه جاذبه زیبا در لاهیجان لذت و بهره کافی را ببرید نیاز به اقامت در هتلی دنج و راحت دارید که هتل رسپینا لاهیجان یکی از این هتل هاست و در صورتی که مایل باشید می توانید جزئیات بیشتری را در مورد آن در وب سایت ایران هتل مشاهده کید و برای رزرو آن اقدام کنید.

تالاب بین المللی امیرکلایه

تالاب بین المللی امیرکلایه را با نام شاله کل نیز می شناسند و به عنوان یکی از مشهورترین جای دیدنی لاهیجان شناخته می شود. تالاب امیرکلایه جزء معدود تالاب هایی است که دارای آب شیرین می باشد و در تمام در طول سال میزبان گونه های متنوعی از پرندگان مهاجر می باشد. این تالاب در فاصله 1 کیلومتری از دریای خزر قرار دارد و یکی از تالاب های منحصر به فرد کشور محسوب می شود. از دیگر زیبایی های این تالاب می توان به گل های زیبای نیلوفر آبی سفید رنگ آن اشاره کرد و پسته های دریایی که به آن ها ثعله نیز می گویند زیبایی تالاب را چندین برابر کرده اند.

آرامگاه کاشف السلطنه (موزه تاریخ چای)

این آرامگاه یکی دیگر از جای دیدنی لاهیجان است که در تپه های چای شهر لاهیجان قرار گرفته و از دوران حکومت قاجار به جا مانده است. محمد میرزا قاجار قوانلو فرزند ارشد اسدالله میرزا نایب السلطنه با نام کاشف السلطنه مشهور بود. منطقه ای که آرامگاه کاشف السلطنه در آن واقع شده است، امروزه به نام موزه تاریخ چای شناخته می شود. تا برهه ای از تاریخ این آرامگاه تنها مقبره ای به همراه ساختمانی نیمه کاره بود و پس از سال ها ساختمان تکمیل شد و از سال 1375 به عنوان موزه چای ایران شناخته شد.

بازارها و مراکز خرید لاهیجان

بازارهای این شهر دارای تنوع بالایی بوده و بسیار با صفا هستند. با گشت و گذار در بازارهای این شهر می توانید سوغاتی های بسیار مناسبی را به عنوان یادگاری تهیه کنید. در این بازار بسیاری از نیازها و خریدهای روزمره ای نظیر مواد غذایی، ماهی، تخم مرغ، سبزی، سبزی های محلی، زیتون، خوراکی های متنوع و … را برطرف کند. اغلب فروشنده های این بازار را بومیان قدیمی شهر تشکیل داده اند. اگر به لاهیجان سفر کردید و حتی قصد خرید نداشتید، می توانید تنها به گشت و گذار در آن بپردازید و از تماشای بازار سنتی لذت ببرید.

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه یکی از جای دیدنی لاهیجان به شمار می رود و در شرق لاهیجان قرار گرفته است. در گذشته شیطان کوه را با نام شاه نشین کوه می شناختند. اما بعدها مردم بومی ادعا کردند صداهای عجیبی از این کوه به گوش می رسد. اما بعدا مشخص شد که صداها مربوط به افراد عادی بوده که به صورت پنهانی وارد کوه می شدند. همچنین در زمان های گذشته برکه ای زیبا مقابل این کوه وجود داشت که از آن جهت جمع آوری آب استفاده می کردند. این برکه زیبا در حال حاضر به یکی از دریاچه های زیبا و مصنوعی شهر لاهیجان تبدیل شده و در میان آن جزیره ای قرار گرفته و ساختمان کوچکی در این جزیره دیده می شود.

مسجد اکبریه

آخرین جای دیدنی لاهیجان در لیست امروز مسجد اکبریه است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و بناهای قدیمی می باشد که یکی از مهمترین آن ها مسجد اکبریه نام دارد. این مسجد از معماری بسیار زیبا و چشم نوازی بهره برده است. قدمت مسجد اکبریه به دوره قاجار و زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار برمی گردد. بانی اصلی ساخت مسجد اکبریه، علی اکبر لاهیجانی بود و از همین رو مسجد را اکبریه نامیدند.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi