https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

سفری متفاوت به مشهد و یزد در ایام نوروز

تاریخ ثبت : 24 بهمن 1401 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  سفری متفاوت به مشهد و یزد در ایام نوروز
سفری متفاوت به مشهد و یزد در ایام نوروز سفری متفاوت به مشهد و یزد در ایام نوروز

مسافرت در ایام نوروز بهترین زمان است تا افراد از شهر و دیارشان دل بکنند و از دیگر شهرهای ایران هم دیدن کنند. چراکه در این فصل آب و هوای اکثر نقاط کشور مطبوع است، طبیعت چشم‌اندازهای زیبایش را به رخ می‌کشد و هم‌چنین اکثر افراد مشغول سپری کردن تعطیلات نوروزی هستند و فرصتی برای سفر خواهند داشت.

اما یکی از سوالات همیشگی این است که عید کجا برویم و کدام خطه از ایران را برای سفر انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است قبل از سفر، با نقاط مختلف ایرانمان آشنا شویم و انتخاب کنیم که می‌خواهیم سفری زیارتی-سیاحتی داشته باشیم، از مناطق سرسبز با جاذبه‌های طبیعی دیدن کنیم، نظاره‌گر ستاره‌ها در آسمان کویر باشیم و یا در دل تاریخ قدم بگذاریم. اما اگر هر نقطه از ایران را برای سفر در ایام نوروز انتخاب کردید، از رزرو اقامتگاه قبل از سفر در آن شهر غافل نشوید، زیرا جاهای دیدنی ایران در ایام نوروز غالبا شلوغ و پرمسافر است و ممکن است در زمان سفر با مشکل اسکان مواجه شوید. برای اجاره آنلاین اقامتگاه متناسب با سبک و سلیقه خود، از طریق این‌جا وارد سایت اتاقک شوید و از بین موارد متعدد بهترین گزینه را مطابق با شرایط و بودجه خود انتخاب کنید.

ما در این مقاله تصمیم داریم، به شهر بادگیرهای یزد و شهر مقدس مشهد سفر کنیم و شما را با جاذبه‌های گردشگری این دو شهر زیبا آشنا کنیم.

مشهد کجاست؟

سفر به مشهد

مشهد شهری متعلق به استان خراسان رضوی است که در شمال شرقی ایران جای گرفته است. مهم‌ترین جاذبه این شهر، بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است و همین امر باعث شده تا شهر مشهد در تمامی ایام سال و به‌ویژه در ایام نوروز و مناسبت‌های مذهبی، بسیار شلوغ و پرمسافر باشد.

البته مشهد علاوه بر حرم امام رضا(ع)، جاذبه‌های گردشگری متعدد دیگری نظیر آرامگاه فردوسی، باغ موزه‌ نادری، پارک هفت حوض، باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، غار مغان، پارک ملت، جنگل وکیل آباد، کوه‌سنگی یا کوسنگی و سرزمین موج‌های آبی دیدن کنند. در اطراف مشهد هم، مناطق ییلاقی مختلفی مانند روستای شاندیز، روستای طرقبه و روستای چالیدره قرار گرفته‌اند تا مامنی امن باشند، برای طبیعت دوستانی که به مشهد سفر کرده اند.

از دیگر مکان‌های مشهد که جاذبه گردشگری هم محسوب می‌شوند می‌توان به مواردی نظیر گنبد خشتی مشهد، آرامگاه خواجه ربیع، مقبره پیر پالان‌دوز مشهد، آستان متبرکه امامزادگان ناصر و یاسر(ع)، آرامگاه شیخ نخودکی، مسجدگوهرشاد، گنبد سبز مشهد، آرامگاه خواجه اباصلت، امام زاده یحیی و آرامگاه خواجه مراد اشاره کرد.

 در زمان سفر به این شهر مقدس، خرید زعفران، زرشک، مهر و تسبیح، آجیل و شکلات‌های رنگی و خوشمزه را به‌عنوان سوغاتی فراموش نکنید. با خوردن غذاهای سنتی مشهد، نظیر قیمه مشهدی، خورشت ریواس، کباب شیشلیک، ماقوت، آش ماستی، اشکنه قوروت، آش لخشک مشهدی و پلو مخلوط مشهدی لذت سفرتان را دوچندان کنید.

https://www.otaghak.com/blog/about-mashhad/

آشنایی با جاهای دیدنی یزد

یزد

یزد از استان‌های مرکزی ایران است که به عنوان‌های دیگری نظیر شهر بادگیرها، عروس کویر، شهر دوچرخه‌ها و دارالعم لقب گرفته است. شهر یزد اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی دنیا به‌شمار می‌آید و به‌دلیل جاذبه‌های بسیار زیبا و دیدنی‌اش، هر ساله شمار زیادی از گردشگران را  به خود جذب خواهد کرد.

با سفر به این شهر می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی آن مانند مجموعه امیرچخماق، حمام ابوالمعالی یزد، حمام خان یزد، مجموعه شاهزاده فاضل یزد، آب انبار رستم گیو، میدان ساعت یزد، میدان خان یزد، مرکز فرهنگی موزه ای نور و روشنایی یزد، بازار خان یزد، آب انبار شش بادگیر، باغ دولت آباد، قنات زارچ، بافت تاریخی یزد، مسجد جامع یزد، خانه هنر یزد، آب‌ انبار امیرچخماق (فاطمه ستی)، آتشکده بهرام یزد، دخمه زرتشتیان یزد و خانه لاری ها دیدن کنید.

دیدنی‌های یزد، فقط به جاذبه‌های تاریخی‌اش محدود نمی‌شود. چرا که گردشگران می‌توانند آثار تاریخی یزد را در خانه‌های قدیمی که  خود تاریخچه‌ای بلندبالا دارند، پیدا کنند. در زمان سفر به یزد، بازدید از موزه‌هایی نظیر موزه سکه و مردم شناسی و موزه آب را  فراموش نکنید.

برای نوشیدن یک چای داغ همراه با شیرینی‌های خوشمزه یزد هم می‌توان به سراغ کافی‌شاپ‌هایی بروید که بر پشت‌بام بافت تاریخی یزد قرار گرفته‌اند و از همان بالا بادگیرها و خانه‌های خشتی را که پهلو به پهلوی هم قرار دارند را نظاره‌گر باشید.

https://www.otaghak.com/blog/attractions-of-yazd-2/

سفر به مشهد با عبور از شهر یزد

یکی از مسیرهای رسیدن به مشهد، برای گردشگرانی که در جنوب کشور زندگی می‌کنند، عبور از شهر یزد است. زیرا مسیر رسیدن از یزد به مشهد جاذبه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است و افراد در این جاده گذر زمان را احساس نخواهند کرد.

اگر می‌خواهید فاصله مشهد تا یزد را با خودروی شخصی خود طی کنید، باید مسافتی معادل با 913 کیلومتر را در 11 ساعت و 37 دقیقه بپیمایید. شما می‌توانید در طول مسیر توقف کنید و از شهرهای مختلف و دیدنی‌های مسیر مانند شهر طبس، شهر فردوس و شهر تربت حیدریه لذت ببرید.

البته یکی از نکات مهمی که باید برای این سفر در نظر داشته باشید، برنامه‌ریزی دقیق است. با برنامه ریزی دقیق با مشکلاتی چون ترافیک راه‌ها مواجه نخواهید شد. از سویی‌دیگر شهرهایی که می‌خواهید در آن توقف و اقامت داشته باشید را از قبل مشخص کرده و با رزرو اقامتگاه از سایت اتاقک از طریق لینک زیر، دیگر مجبور نیستید، ساعت‌ها دنبال پیدا کردن محل اقامت مناسب بگردید. در این ایام سفر خوشی را  برای شما آرزومندیم.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi