https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

20حقیقت جالب درباره دبی

تاریخ ثبت : 27 اسفند 1401 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  20حقیقت جالب درباره دبی
20حقیقت جالب درباره دبی 20حقیقت جالب درباره دبی

دبی شهری‌ست با جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد که با سفر به این شهر شگفت زده خواهید شد. این شهر جزو مقاصد رویایی برای گردشگران در سراسر به شمار می‌آید. با توجه به آمار منتشر شده از سال 2022 حدودا 2.2 میلیون نفر به دبی سفر کرده‌اند. 

شهر دبی به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی و جاذبه های دیدنی در دنیا شناخته شده است که مهم‌ترین دلیل آن تغییرات 50 سال اخیر است. در این شهر خوش آب و رنگ خاورمیانه مردمی از فرهنگ‌های مختلف می‌بینید و به بازدید از جاذبه‌هایی می‌روید که نمونه‌ی آنها در جهان پیدا نمی‌شود. 

در ادامه با 20 حقایق جالب دبی آشنا می‌شویم.

1- مرکز اسکی در دبی

در دبی شما شاهد مراکز تفریحی جذابی هستید که در هیچ جای دنیا نخواهید دید، پیست اسکی نیز جزو این مراکز است. در دبی برفی نمی‌آید اما در این محیط شما برف می‌بینید و می‌توانید اسکی سواری کنید.  این محیط دارای مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع است که روزانه ۶۰۰۰ تن برف در آن تولید می‌شود.

2- تعطیلات آخر هفته در دبی

تعطیلات آخر هفته در دبی شامل روزهای جمعه و شنبه بود که در ژانویه 2022، دبی تعطیلات آخر هفته رسمی خود را تغییر داد تا با بازارهای مالی بین المللی هماهنگی بیشتری داشته باشد.

تعطیلات آخر هفته و ساعات تعطیلی آنها هنوز کمی متفاوت است. تاجران دبی بین ساعت 7:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر کار می‌کنند. از دوشنبه تا پنجشنبه آنها تا ظهر روز جمعه کار می‌کنند و تعطیلات آخر هفته تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

3- سیستم آدرس دبی

وقتی در مورد حقایق جالب در مورد دبی سؤال می‌شود، بسیاری از مردم می‌گویند که این شهر یک سیستم آدرس رسمی ندارد. قبلا درست بود زمانی که ساکنین بسته‌هایی را برای یکدیگر ارسال می‌کردند، به جای نوشتن آدرس، دستورالعمل‌هایی درباره نحوه یافتن گیرنده می‌نوشتند.

در چند سال گذشته، دولت محلی دبی یک سیستم آدرس را توسعه داده است. آنها کدهایی را به خیابان‌ها و ساختمان‌ها اختصاص داده اند که به مردم اجازه می دهد بسته هایی را با آدرس های نوشته شده ارسال کنند.

با این حال، بسیاری از ساکنان هنوز با این سیستم ناآشنا هستند. شما باید بتوانید دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه‌ی دسترسی به مکان هایی که می خواهید به آن ها برسید ارائه دهید.

4- می توانید از زبان های زیادی استفاده کنید

زبان رسمی امارات، عربی است. اگر با یک مقام دولتی یا تاجر مهم صحبت می‌کنید، باید سعی کنید از زبان عربی استفاده کنید، حتی گفتن یک سلام اولیه می‌تواند به باز شدن سر صحبت کمک کند.

دبی شهری چند فرهنگی است و بسیاری از مردم با زبان انگلیسی آشنا هستند. شما همچنین می توانید هندی، چینی و اردو صحبت کنید زیرا در دبی بیشتر ساکنان هندی و پاکستانی هستند.

5- هتل لوکس در دبی

دبی دارای بزرگترین هتل‌های لوکس در دنیا است. حتی اگر با بودجه کم سفر می کنید، می توانید در مکانی با امکانات رفاهی و خدمات شخصی عالی اقامت کنید.

برج العرب هتل پنج ستاره در تریپ ادوایزر است که در آن می‌توانید از اینترنت پرسرعت رایگان استفاده کنید، از ماساژ و مانیکور در اسپای هتل لذت ببرید و صبحانه را در بوفه میل کنید.

6- برج خلیفه دبی

از هر کسی در مورد حقایق دبی بپرسید، آنها در مورد برج خلیفه با شما صحبت خواهند کرد. این بنا با ارتفاع ۲۷۲۲ فوتی، بزرگترین ساختمان جهان است.

این ساختمان چند منظوره است، بنابراین شما می توانید بسیاری از جاذبه های مختلف را در داخل پیدا کنید. می‌توانید با یکی از سریع‌ترین آسانسورهای جهان تا یک سکوی دید که نزدیک به ۱۵۰۰ فوت از زمین فاصله دارد، سوار شوید. وقتی گرسنه هستید، می‌توانید در هتل اتمسفر  Atmosphere Burj Khalifa، مرتفع ترین رستوران جهان غذا بخورید.

برج خلیفه دبی

7- باغ گل دبی

باغ معجزه دبی شامل بیش از 50 میلیون گل است که در مساحت 780000 متر مربع قرار دارد. این باغ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است و تقریباً هر گونه گل را در داخل باغ پیدا می کنید.

این باغ شامل بزرگ‌ترین چیدمان گل دنیا است، نسخه‌ای در اندازه واقعی از A380 امارات که تماماً از گل ساخته شده است. هنگامی که نیاز به استراحت دارید، می توانید در قسمت‌های مشخص شده برای نشیمن زیر یک سایبان از گل ها بنشینید و به فواره ها نگاه کنید.

8- حیات وحش دبی

در دبی، می توانید حیوانات مختلف زیادی را در داخل و اطراف شهر پیدا کنید، شترها را ببینید که در حال مسابقه هستند، همچنین می توانید شاهین، گرگ، پلنگ و اویکس عربی را نیز در زیستگاه طبیعی خود مشاهده کنید.

با خارج شدن از مرکز شهر می‌توانید به مراکز حفاظتی از جمله پناهگاه حیات وحش راس الخور سفر کنید. اگر ترجیح می دهید در داخل مرزهای شهر بمانید، می توانید به سیاره سبز بروید، که شامل یک جنگل بارانی استوایی کامل در داخل یک گنبد زیستی است.

9- مراکز خرید دبی

خرید یکی از بهترین کارها در دبی است. دبی مال یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان است که بیش از پنج میلیون متر مربع فضا را پوشش می دهد. شما می توانید اقلام لوکس را از خرده فروشی هایی مانند لویی ویتون و همچنین لوازم الکترونیکی و لوازم منزل خریداری کنید.

10- نگران امنیت خود در دبی نباشید

دبی یک منطقه امن است که میزان جرم و جنایت به صفر است که این مورد جز مهمترین نکته این شهر به حساب می‌آید. دلیل این اتفاق، قوانین سختگیرانه‌ایست که در شهر برقرار است. 

11- قوانین ادب و احترام در دبی

دبی نمایش عمومی محبت را بسیار جدی می‌گیرد. به طور مثال: بوسیدن در ملاء عام می تواند منجر به جریمه یا اخراج از کشور شود. ممکن است بتوانید در رستوران دست یکدیگر را بگیرید، اما نباید در حالی که دست در دست دارید در خیابان راه بروید.

12- مراقب آنچه می گویید باشید

امارات دارای محدودیت هایی برای آزادی بیان است. شما نمی توانید به هیچ وجه از دولت، پلیس یا خانواده های سلطنتی انتقاد کنید. اتباع خارجی به دلیل ساختن ویدئوهای طنز و توئیت درباره دولت زندانی شده اند.

دولت دسترسی به اینترنت را تنظیم می کند. اگرچه بازدید از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی رایگان هستند، اما نمی‌توانید به سایت‌های دوستیابی، LGBTQ یا وب‌سایت‌های غیرقابل اعتماد دسترسی داشته باشید.

13- بهداشت را سر میز شام در اولویت قرار دهید

آداب غذاخوری امارات متحده عربی بر تمیز نگه داشتن غذا و خودتان متمرکز است. قبل از اینکه بنشینید و غذا بخورید باید دستان خود را بشویید.

شما باید لیوان ها و فینگر فودها را با دست راست خود بردارید، حتی اگر چپ دست هستید. بسیاری از مردم امارات از دست چپ خود برای تمیز کردن خود استفاده می کنند، بنابراین خوردن با دست چپ به عنوان کثیف شدن غذا تلقی می شود.

وسایل شخصی خود مانند تلفن همراه را روی میز قرار ندهید. این کار فضایی را برای بشقاب ها آزاد می کند و از بهم ریختن چیزها جلوگیری می کند. اگر در حال انجام تجارت هستید یا نیاز دارید چیزی را به کسی نشان دهید، می توانید کاغذها را روی میز بگذارید.

14- در ماه رمضان مودب باشید

رمضان مقدس ترین ماه در تقویم مسلمانان است. مسلمانان ناظر در طول روز روزه می گیرند و در حالی که بیدار هستند نماز می خوانند.

خوردن غذا در ملاء عام در ماه رمضان جرم است. در حالی که می توانید در داخل خانه غذا بخورید، باید از این کار در حضور دیگران اجتناب کنید تا به کسی توهین نکنید.

در طول ماه رمضان نیز باید از پخش موسیقی یا رقصیدن در خیابان خودداری کنید. سعی کنید محافظه کارانه لباس بپوشید.

15- اجاره خودرو لوکس در دبی

در دبی شما می‌توانید انواع خودروی لوکس و لاکچری دنیا را برای مدت زمانی که در دبی هستید، به دو صورت اجاره خودرو بدون راننده و با راننده کرایه کنید. برای استفاده از این سرویس کافیست مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی را به شرکت اجاره دهنده ارائه دهید. توجه کنید که اجاره ماشین در دبی یکی از تفریحات جذاب بشمار می‌آید و شما می‌توانید تجربه رانندگی    با لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین ماشین دنیا را داشته باشید.

اجاره خودرو لوکس در دبی

16- جزیره‌های پالم دبی

دبی برای ساخت جزیره‌های پالم از 94 میلیون متر مکعب شن استفاده کرده است که با این حجم از شن می‌توان یک دیوار با ضخامت 2 متر دور زمین فوتبال کشید. این جزیره بسیار زیبا دارای امکانات زیر می‌باشد: 

  1. قایقرانی در ساحل
  2. آکواریوم آتلانتیس
  3. کایک سواری در پالم جمیرا
  4. کلاس های آموزشی موج سواری و پاروزنی
  5. شنا با دلفین ها
  6. تور هلیکوپتر جمیرا
  7. مونوریل پالم جمیرا
  8. سقوط آزاد از هواپیما

17- پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی

دبی پرجمعیت ترین شهر امارات متحده‌ی عربی با جمعیتی نزدیک به ۳ میلیون نفر می باشد، البته این آمار مربوط به سال 2016 است. اکثر جمعیت دبی را افرادی از هند، پاکستان و بنگلادش تشکیل می‌دهند. در واقع 17-15 درصد جمعیت شهر را افراد محلی و مابقی از مهاجران خارجی هستند.

18- ساخت بلندترین زنجیر طلا

یکی از دستاوردهای بزرگ دبی ساخت، بلندترین زنجیر طلا دنیا در آن با طول 4.2 کیلومتر است که دارای وزن 22 کیلومتر می‌باشد. دلیل ساخت این طلا، علاقه شدید ساکنان دبی به طلا بوده است. 

19- 2 تا ۵ دقیقه صبر برای باز کردن روزه برای ساکنان برج خلیفه

برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود که ساکنان طبقه ۸۰ و بالاتر برای افطار کردن در ماه رمضان می‌بایست ۲ الی ۵ دقیقه صبر کنند.

20- در دبی مالیات بی مالیات

یکی از حقایق دیگری که درباره‌ی دبی باید بدانید این است که می توانید در این شهر اقامت کنید و روز به روز ثروتمندتر شوید چرا که افرادی که در این شهر زندگی می کنند لازم نیست تا حتما مالیاتی پرداخت کنند و درصد مالیات نزدیک به ۰ است. در نتیجه می توانید در این شهر اقامت و کار کنید و تمام درآمدتان را ذخیره کنید بدون آنکه نیازی به پرداخت مالیاتی باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال اجاره ماشین در دبی هستید کافیست وارد وب سایت رنت کنیم شوید تا با دیدن قیمت‌های مناسب و در نظر گرفتن آسانترین شرایط اقدامات لازم را انجام دهید. رنت کنیم یک شعبه فعال در دبی تاسیس کرده است که شما مسافران عزیز با رفتن به این شهر زیبا و دیدنی با پرداخت کمترین مبلغ ماشین مورد علاقه خود را اجاره کنید و به تمام مکان‌های دیدنی دبی بروید و سفر خود را لذت بخش کنید.

 

پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi