https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

صفر تا صد سفر به شهر وان ترکیه

تاریخ ثبت : 09 فروردین 1402 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  صفر تا صد سفر به شهر وان ترکیه
صفر تا صد سفر به شهر وان ترکیه صفر تا صد سفر به شهر وان ترکیه

شهر وان یکی از بزرگ‌ترین و پر طرفدارترین مناطق برای سفر در میان ایرانیان است. سفر به این شهر را می‌توان ارزانترین سفر خارجی برای مردم ایران در نظر گرفت؛ به همین علت، در سال‌های اخیر، گردشگران و مسافران زیادی به این شهر سفر کرده‌اند. ما در این مقاله صفر تا صد سفر به شهر وان ترکیه را به طور کامل شرح می‌دهیم. همچنین معروف‌ترین و بهترین هتل‌های این شهر از جمله هتل آتنا لایف وان را معرفی خواهیم کرد.

معرفی شهر های وان ترکیه

معرفی شهر وان ترکیه

وان شهری است که در ساحل شرقی دریاچه وان قرار دارد و به عنوان یک منطقه شهری بزرگ و معروف، شناخته شده است. در این شهر، تجارت پوست، غلات، میوه‌ها و سبزیجات انجام می‌شود؛ همچنین شهر وان یکی از مهم‌ترین مناطق پرورش دام، مخصوصا اسب در کشور ترکیه است.
شهر وان با قدمتی طولانی دارای جاذبه‌های دیدنی و زیباست. از نظر جغرافیایی، این شهر از شمال و غرب به دریاچه وان، از شرق به کوه‌های مرتفع سیاه کوه و ارک و از جنوب در نزدیکی کوه آرتوس قرار دارد. یکی از زیبایی‌های این شهر، گربه‌های سفید پشمالویی هستند که در آن زندگی می‌کنند. یکی از چشمان این گربه‌ها آبی و چشم دیگر آن‌ها زرد است.
سفر به شهر وان می‌تواند یک سفر به یاد ماندنی و تماشایی باشد؛ به همین علت، هر سال تعداد زیادی از ایرانیان و گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی تا خرید اقلام مختلف به این شهر سفر می‌کنند. مسافران می‌توانند زمان حضور خود در شهر وان، در یکی از هتل‌های اقتصادی این شهر، مانند هتل آتنا لایف وان اقامت داشته باشند.

کارهایی که باید در وان انجام دهید

اگر قرار است یک سفر کوتاه و چند روزه به وان داشته باشید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر بازدید از دریاچه وان، از جاذبه‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد نیز بازدید کنید.

1-قلعه وان

قلعه وان را می‌توان مهم‌ترین منطقه گردشگری شهر وان در کشور ترکیه در نظر گرفت. این قلعه قدیمی بین قرن‌های 7 و 9 ساخته شده و در حال حاضر، بخشی از آن بازسازی شده است. مناظر دریاچه و شهر از بالای دیواره‌های آن بسیار زیبا و چشم‌گیر هستند. این قلعه بیش از 5 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و مسافران می‌توانند با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به آن‌جا بروند. زمان غروب آفتاب، بهترین زمان برای بازدید از این قلعه دیدنی است.

2-جزیره آکدامار

جزیره آکدامار را می‌توان جاذبه اصلی توریستی که در دریاچه وان قرار دارد، در نظر گرفت. مسافرانی که به شهر وان سفر می‌کنند، به راحتی می‌توانند از این جزیره دیدن کنند. این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره روی دریاچه است و یک کلیسای قدیمی ارمنی به نام کلیسای جامع صلیب مقدس در آن قرار دارد. با بازدید از این کلیسا می‌توانید با معماری ارمنی بیشتر آشنا شوید.

3-قلعه هوساپ

این قلعه که در سال 1643 ساخته شده است، به دو قلعه بیرونی و درونی تقسیم می‌شود. چهل برج، از قلعه بیرونی که دارای یک مسجد و چندین آبادی است، محافظت می‌کنند. از سوی دیگر، قلعه داخلی به صورت استراتژیک در قله رخنمون قرار دارد.

4-موزه وان

موزه وان در شهر خوش آب‌وهوای وان آثاری را در خود جای داده که مربوط به دوران مهم تاریخ ترکیه یعنی دوره‌های اورارتویی و ترک عثمانی هستند. این موزه به بخش های مختلف تقسیم می‌شود. در حیاط داخلی، الواحی به خط میخی و استیل‌های حکاری وجود دارد. در بخش پایین موزه هم، سفال‌های زیبا، جواهرات طلای اورارتویی و مصنوعات برنزی به نمایش گذاشته شده‌اند. در بخش بالا نیز سکه‌های باستانی و نسخه‌های خطی قرار دارند.

بهترین هتل‌ها در شهر وان

بهترین هتل‌ها در شهر وان

در این بخش، بهترین هتل‌های شهر وان را برای اقامت مسافران و گردشگران ایرانی در این شهر، معرفی خواهیم کرد

  1. هتل آتنا لایف وان
  2. هتل کامفورت سوئیت
  3. هتل کریستال
  4. گراند هتل وان
  5. هتل دوسکو
  6. هتل الیت ورلد وان
  7. هتل توپراک

معرفی هتل آتنا لایف وان

هتل آتنا لایف وان یک هتل آپارتمان در شهر وان ترکیه است. این هتل فاصله کمی با مراکز خرید دارد. از امکانات اتاق‌های این هتل، می‌توان به کمد دیواری، میز چای‌خوری دو نفره، چای‌ساز و ... اشاره کرد. برخی از اتاق‌های این هتل پنجره رو به دیوار دارد و نوری از آن‌ها عبور نمی‌کند؛ اما در مقابل، اتاق‌هایی که پنجره آن‌ها به سمت خیابان باز می‌شود، بسیار روشن‌تر و دل‌بازتر هستند. فاصله هتل آتنا لایف وان تا موزه اوراتو وان 5.1 کیلومتر است. همچنین از قلعه وان تا این هتل 6.4 کیلومتر فاصله وجود دارد.

رزرو بهترین هتل های اقتصادی وان ترکیه

رزرو هتل های اقتصادی وان در فلای تودی

شهر وان یکی از شهرهای معروف و توریستی کشور ترکیه است. این شهر فاصله بسیار کمی با ایران دارد. به همین علت، سفر به آن می‌تواند یک گزینه اقتصادی برای مسافران و گردشگران ایرانی باشد. افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، لازم است به خوبی درباره آن مطالعه کنند. یکی از مواردی که باید هنگام سفر به آن توجه کرد، هتل محل اقامت است. این شهر دارای هتل‌های اقتصادی بسیاری مانند هتل آتنا لایف وان است. با مراجعه به سایت فلای تودی می‌توانید هتل‌های شهر وان را به راحتی و در کمترین زمان ممکن رزرو کنید. فلای تودی امکان رزرو متنوع ترین هتل های وان را از لوکس و 5 ستاره تا اقتصادی و ارزان متناسب در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi