https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

نکات طلایی برای خرید بلیط هواپیما داخلی

تاریخ ثبت : 04 اردیبهشت 1402 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  نکات طلایی برای خرید بلیط هواپیما داخلی
نکات طلایی برای خرید بلیط هواپیما داخلی نکات طلایی برای خرید بلیط هواپیما داخلی

در هنگام خرید بلیط هواپیما به چه مواردی توجه می‌کنید؟ آیا از انواع بلیط‌های پرواز هواپیما مانند بلیط سیستمی یا بلیط هواپیما لحظه آخری اطلاع دارید؟ موارد مختلف و مهمی برای خرید بلیط هواپیما نقش دارند. آگاهی از هرکدام از این موارد می‌تواند در کیفیت و هزینه سفر تاثیر زیادی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به چند نکته طلایی برای خرید بلیط هواپیما اشاره کنیم. برای خرید بلیط هواپیما نیز می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

بلیط هواپیما داخلی

موارد اثرگذار در نرخ بلیط هواپیما

قیمت بلیط‌های هواپیما همیشه یکسان نیست. گاهی ممکن است قیمت یک سفر مانند بلیط پرواز تبریز تهران، در عرض چند روز تغییرات زیادی داشته باشد. آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی برای جذب مسافر بیشتر تلاش می‌کنند تا در مواقعی از سال تخفیف‌هایی را در نظر بگیرند.

آشنایی با عوامل موثر بر نرخ بلیط‌های هواپیما می‌تواند به شما برای دسترسی به بلیط‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر کمک کند. از جمله این عوامل می‌توان به نوع بلیط، کلاس پروازی و زمان پرواز اشاره کرد.

نوع بلیط پرواز

بلیط‌ها انواع مختلفی دارند که شامل سیستمی، چارتری و لحظه آخری می‌شوند. هرکدام از این انواع بلیط دارای مشخصات و ویژگی‌های مخصوص به خود است که روی نرخ آن تاثیر می‌گذارد.

بلیط سیستمی

بلیط‌های سیستمی بخش عمده‌ای از بلیط‌های پروازی را تشکیل می‌دهند. این نوع از بلیط‌ها دارای زمان‌بندی مشخص و قیمت ثابتی هستند. به‌ندرت پیش می‌آید که بلیط‌های سیستمی نوسان قیمتی چندانی داشته باشند. تنها زمانی قیمت آن‌ها کمی افزایش پیدا می‌کند که به لحظه پرواز نزدیک شویم. به خاطر بسپرید که یکی از مزایای بلیط‌های سیستمی ارائه تخفیف به کودکان است.    

بلیط چارتری

بلیط‌های چارتری توسط شرکت چارترکننده تعیین می‌شود. شخص یا شرکت چارترکننده تمامی بلیط‌های یک پرواز را از شرکت هواپیمایی اجاره می‌کند و به فروش می‌رساند. معمولا بلیط چارتری نسبت به بلیط سیستمی از نرخ پایین‌تری برخوردار است. تنها مواقعی که تقاضا برای یک پرواز افزایش می‌یابد، ممکن است قیمت بلیط چارتری نیز بالا برود. در خرید بلیط چارتری سن مسافران تاثیری ندارد و این نوع بلیط‌ها به کودکان تخفیفی ارائه نمی‌دهند.  

بلیط هواپیما لحظه آخری

بلیط لحظه آخری ترکیبی از بلیط سیستمی و چارتری است که در روز پرواز در دسترس مسافران قرار می‌گیرد. این بلیط‌ها در اکثر مواقع قیمت بسیار مناسبی دارند. دلیل چنین شرایطی این است که بلیط‌های فروش‌نرفته، با نزدیک شدن به زمان پرواز با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند.

تنها در مواقع اوج سفر ممکن است شاهد افزایش قیمت بلیط‌های لحظه آخری باشیم. اغلب به مسافران توصیه می‌شود در صورت یافتن بلیط هواپیما لحظه آخری فرصت را از دست ندهند و آن را تهیه کنند. برای مشاهده بلیط هواپیما لحظه آخری و مقایسه قیمت‌ها اینجا کلیک کنید.

انواع کلاس‌های پروازی

هر بلیط به یک کلاس پروازی اختصاص دارد. کلاس‌های پروازی مختلف نرخ‌گذاری ویژه خود را دارند. انتخاب کلاس پروازی مناسب در قیمت بلیط پرواز بسیار اثرگذار است. کلاس‌های پروازی شامل نوع درجه یک، تجاری و اقتصادی می‌شوند. هرکدام از این انواع بر اساس جایگاه، امکانات و خدمات از یکدیگر تفکیک شده‌اند.

کلاس پروازی درجه یک

همان‌طور که از نام آن پیداست در این کلاس پروازی، مسافران، امکانات و خدمات بهتری را دریافت می‌کنند. بلیط‌های درجه یک یا FIRST CLASS گران‌ترین نوع بلیط محسوب می‌شوند.

کلاس پرواز تجاری

کلاس‌های تجاری یک سطح پایین‌تر از درجه یک هستند. سطح امکانات و خدمات دریافتی در این کلاس پروازی مناسب است. اما قیمت آن نسبت به FIRST CLASS کمی ارزان‌تر است.

کلاس پرواز اقتصادی

کلاس پرواز اقتصادی یا اکونومی عادی‌ترین کلاس پروازی به‌شمار می‌رود. اغلب پروازها در این کلاس انجام می‌شوند. مسافران در کلاس اکونومی امکانات و خدمات ویژه‌ای را دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل قیمت این بلیط‌ها ارزان‌تر از دیگر کلاس‌ها است. 

بلیط پرواز داخلی

زمان سفر

زمان انجام سفر یکی دیگر از عوامل اثرگذار در قیمت بلیط به‌شمار می‌رود. برای خرید بلیط در زمان‌های اوج سفر مانند تعطیلات نوروز یا تابستان باید هزینه بیشتری پرداخت شود. به همین دلیل کسانی که قصد دارند هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند، بهتر است در انتخاب زمان سفر دقت کنند.

 گاهی می‌توان با چند روز تاخیر یک بلیط ارزان‌تر خریداری کرد. به‌عنوان ‌مثال قیمت بلیط تبریز تهران در اواسط یا اواخر هفته به نسبت اوایل هفته گران‌تر است. برای خرید بلیط پرواز تبریز تهران کلیک کنید

بهترین سامانه برای خرید بلیط پرواز

امروزه با استفاده از اینترنت می‌توان به بسیاری از خدمات موردنیاز دسترسی پیدا کرد. یکی از خدماتی که به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود، فروش بلیط هواپیما است. اسنپ تریپ در بین بهترین سامانه‌ها برای تهیه بلیط قرار دارد. با استفاده از این اپلیکشن و وب‌سایت می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی بلیط موردنظر خود را رزرو کنید.

اسنپ تریپ مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

جمع‌بندی

بهتر است پیش از خرید بلیط برای هواپیما از برخی نکات مهم در این زمینه آگاهی داشته باشیم. در این مقاله سعی کردیم تا به موارد اثرگذار در نرخ بلیط پرواز اشاره کنیم. مهم‌ترین این عوامل شامل نوع بلیط، کلاس پرواز و زمان سفر هستند. یکی از بهترین روش‌ها برای تهیه بلیط نیز مراجعه به اپلیکیشن و وب‌سایت اسنپ تریپ است. برای رزرو انواع بلیط به مقاصد مختلف مانند خرید بلیط پرواز تبریز تهران کلیک کنید


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi