https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

راهنمای خرید بلیط هواپیمای استانبول

تاریخ ثبت : 31 خرداد 1402 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  راهنمای خرید بلیط هواپیمای استانبول
راهنمای خرید بلیط هواپیمای استانبول راهنمای خرید بلیط هواپیمای استانبول

این روزها استانبول ترکیه با جاذبه‌های متنوع و مراکز خرید پرطرفدار، به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان تبدیل شده است. کم نیستند کسانی که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به دنبال بلیط هواپیما استانبول هستند. برای خرید بلیط ارزان‌تر و در زمان مناسب به مقصد استانبول باید نکاتی را بدانید که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

نکات مهم در زمان خرید بلیط هواپیمای استانبول

استانبول مقصدی جذاب برای گردشگران است. این شهر بزرگ و زیبا به اندازه‌ای محبوبیت دارد که بسیاری از مردم با شنیدن نام ترکیه به جای آنکه به یاد پایتخت این کشور یعنی آنکارا بیفتند، از استانبول یاد می‌کنند. از سویی دیگر، ایرانیان برای سفر به این شهر مانند سایر شهرهای ترکیه، نیازی به ویزا ندارند و در تعطیلات افراد زیادی به دنبال خرید بلیط هواپیمای استانبول و برنامه‌ریزی برای سفر به ترکیه هستند.

خرید آنلاین بلیط هواپیمای استانبول

هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما به مقصد این شهر زیبا به نکات زیر توجه کنید تا خریدی آسان و مطمئن و سفری مطلوب داشته باشید.

رزرو بلیط هواپیما استانبول

چطور بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنیم؟

همان ‌طور که اشاره شد، برای رزرو بلیط هواپیما به مقصد استانبول به صورت آنلاین، اول از همه باید سراغ یک پلت‌فرم معتبر بروید. در این سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها معمولا باید برای خرید بلیط مراحل زیر را طی کنید.

در سایت‌های فعال در زمینه خرید بلیط هواپیما فیلترهای دیگری هم مانند کلاس پروازی و تعیین میزان قیمت بلیط وجود دارند. برای اینکه نتیجه دقیق‌تری بگیرید، می‌توانید از این فیلترها هم استفاده کنید. همچنین، این امکان وجود دارد که پروازها بر اساس ویژگی‌های آنها یعنی زمان و قیمت اولویت‌بندی شوند. برای اطمینان از بررسی کامل تمام پروازها به مقصد استانبول بهتر است از این فیلترها کمک بگیرید.

چه زمانی بلیط استانبول را ارزان بخریم؟

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به خرید بلیط هواپیما استانبول، انتخاب زمان مناسب برای این کار است. همان‌ طور که قبلا اشاره کردیم، این موضوع در قیمت بلیط تأثیر می‌گذارد.

در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل سرمای هوا و بارش‌های طولانی‌مدت در استانبول تعداد مسافران این شهر کمتر می‌شود. در این فصول کمتر کسی هوس سفر به استانبول می‌کند و به همین دلیل، قیمت بلیط هواپیما به این مقصد گردشگری از سایر مواقع ارزان‌تر است.

ایام تعطیلات مثل نوروز یا تعطیلات کریسمس هم برای خرید بلیط استانبول مناسب نیستند. در این روزها تردد مسافران بیشتر می‌شود و در نتیجه، قیمت بلیط‌ها بالاتر می‌رود.

نکته بعدی برای ارزان‌تر خریدن بلیط استانبول این است که بلیط را برای اواسط هفته بخرید. معمولا بلیط‌هایی که در روزهای میانی هفته فروخته می‌شوند از بلیط‌های روزهای پایانی در ترکیه یعنی شنبه و یکشنبه ارزان‌ترند.

مسئله آخری هم که در ارزان‌تر شدن بلیط هواپیما به مقصد استانبول نقش دارد، ساعت پرواز است. پروازهایی که در اواسط روز انجام می‌شوند، نسبت به پروازهای نیمه‌شب مشتریان بیشتری دارند. بنابراین، اصلا عجیب نیست که بلیط این پروازها قیمت بالاتری داشته باشند. در حال حاضر، بیشتر هتل‌های استانبول شاتل فرودگاهی دارند و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از آنها استفاده کنید. پس با موکول کردن پرواز خود به نیمه‌های شب، می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی نمایید.  

استانبول یکی از مقاصد جذاب برای ایرانیان است. هر سال بسیاری از گردشگران ایرانی راهی ترکیه می‌شوند تا چند روزی در این شهر زیبا به گشت‌وگذار بپردازند. بسیاری از مسافران هم برای خرید از مراکز تجاری راهی این شهر می‌شوند. فرقی نمی‌کند که هدفتان از این سفر چه باشد، به‌هرحال، با خرید بلیط ارزان استانبول از سایت‌های معتبر می‌توانید این سفر را مقرون‌به‌صرفه و خاطره‌انگیز کنید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi