https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

خاطرات سفر به اصفهان، از بهترین مسیر یزد به اصفهان

تاریخ ثبت : 02 شهریور 1402 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  خاطرات سفر به اصفهان، از بهترین مسیر یزد به اصفهان
خاطرات سفر به اصفهان، از بهترین مسیر یزد به اصفهان خاطرات سفر به اصفهان، از بهترین مسیر یزد به اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای پهناور کشور است که جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بسیاری دارد. هتل آرماندیس اصفهان و سایر هتل‌های این شهر، با ارائه بهترین امکانات و خدمات، افتخار میزبانی از گردشگران را دارند.

این شهر دیدنی به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در کشور تبدیل شده که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به اصفهان سفر می‌کنند. در ادامه با خاطرات سفر به اصفهان، از بهترین مسیر یزد به اصفهان با ما همراه باشید.

سفر از بهترین مسیر یزد به اصفهان

این سفر کوتاه اما پربار، خاطرات فراموش نشدنی برای گردشگران باقی می‌گذارد. گردشگران معتقدند که شهر اصفهان، علاوه بر زیبایی و تاریخی بودن آن، می‌تواند تجربه‌ای به یادماندنی برای آنها باشد. لذت سفر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر پرآوازه، خاطرات زیبایی را رقم می‌زند.

جاذبه‌های مسیر یزد به اصفهان

بهترین و متداول‌ترین راه برای سفر به اصفهان، مسیر یزد و عبور از شهرهای نائین، عقدا، اردکان و میبد است. برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهرها، بهتر است از خودرو شخصی و یا اتوبوس استفاده کرد.

افرادی که وقت کمتری دارند و نمی‌توانند از جاهای دیدنی این شهرها بازدید کنند؛ بهتر است با هواپیما این مسیر را یک ساعته طی نمایند. همچنین می‌توان با قطار این مسیر را 5 ساعته طی کرد. در ادامه با جاذبه‌های این شهرها آشنا می‌شویم.

نائین
در سفر به اصفهان یکی از شهرهای قرار گرفته در مسیر یزد به اصفهان، شهر نائین است. شهر نائین در صنعت فرش‌بافی شهرت بسیاری دارد. مسجد جامع نائین از مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر می‌باشد.

 مسجد جامع براساس طراحی مسجد پیامبر در مدینه بنا شده است. ساختمان ابتدایی مسجد متعلق به حکومت امویان بوده است. سایر اماکن دیدنی شهر نائین شامل موزه مردم شناسی پیرنیا، نارین قلعه و بازار تاریخی نائین می‌باشد.

نائین

عقدا
شهر بعدی که در مسیر یزد به اصفهان قرار دارد، شهر عقدا است که قدمت شش هزار ساله دارد و دوره پیدایش این شهر به قبل از اسلام برمی‌گردد. از جاذبه‌های دیدنی شهر عقدا می‌توان به حصار خواجه نصیرالدین طوسی، مسجد جامع و چاپارخانه عقدا اشاره کرد.

اردکان
در سفر به اصفهان، اردکان شهر دیگری است که در مسیر یزد به اصفهان قرار دارد. اردکان از شهرهای بزرگ استان یزد به شمار می‌رود و معماری شبیه به شهر یزد دارد. شهر اردکان به مهد مساجد کهن و زیبا شهرت داشته و جاذبه‌های این شهر شامل موزه مردم شناسی اردکان، زیارتگاه چک چک، زیارتگاه پیر هرپشت و زیارتگاه پارس بانو می‌باشد.

میبد
شهر میبد از قدیمی‌ترین شهرهای جهان به شمار آمده و یکی از کانون‌های اولیه یکجانشینی در کشور می‌باشد. میبد در طول مسیر یزد به اصفهان قرار گرفته و گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید نمایند. نارین قلعه، برج کبوترخانه و کاروانسرای عباسی از اماکن تاریخی میبد می‌باشند.

گشت و گذار در اصفهان

پس از رسیدن و اقامت در هتل های اصفهان، بعد از کمی استراحت می‌توان بازدید از جاهای دیدنی اصفهان را شروع کرد.

میدان نقش جهان
 این میدان دارای معماری اصیل ایرانی با غرفه‌های فروش صنایع دستی از هنرمندان خبره اصفهان است. دیدن این جاذبه خاطره فراموش نشدنی را برای گردشگران ثبت می‌کند. میدان نقش جهان در شمال اصفهان قرار گرفته و در تمام ایام سال گردشگران بسیاری در حال بازدید از این مکان دیدنی هستند.

قبل از انقلاب این میدان به نام میدان شاه شهرت داشت که پس از انقلاب به میدان نقش جهان به صورت رسمی، نام‌گذاری شد. در طول زمان میدان نقش جهان با نام‌های دیگری همچون میدان اصلی، میدان بزرگ، میدان قصر و میدان نو شهرت داشته است.

کاخ چهل ستون
این بنای زیبا با معماری منحصر به فرد و نقاشی‌های زیبا، از جاذبه‌های مورد بازدید گردشگران، در سفر به اصفهان است که در کنار میدان نقش جهان و چهارباغ قرار دارد. این کاخ زیبا، نمایانگر هنر و فرهنگ اصیل ایرانی است.

 این عمارت زیبا در میان باغی قرار گرفته که قدمت آن به دوران حکومت صفویه در اصفهان می‌رسد. این کاخ پس از انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت کشور، توسط شیخ بهایی طراحی و ساخته شد. معماری کاخ چهل ستون، اثری شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است و از بناهای قرن هفدهم به شمار می‌رود که بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

 کاشی‌های زیبایی که برروی دیوار چهل ستون طراحی شده، تنها یکی از جاذبه‌های زیبای این بنا به شمار می‌رود. منظور از ۴۰ ستون، انعکاس ۲۰ ستون تالار در حوض مقابل کاخ می‌باشد که تصویری به صورت چهل ستون را به وجود آورده و دلیل نام‌گذاری این بنا شده است.

کاخ چل ستون

پل خواجو
گردشگران در بازدید از پل خواجو، محو زیبایی‌های این پل تاریخی خواهند شد. تمام گردشگران در سفر به اصفهان، حداقل یک عکس یادگاری در کنار این پل دارند. پل زیبا و اسرارآمیز خواجو، مکانی بسیار دلنشین و روح‌بخش بوده که برروی زاینده رود احداث شده است.

در اصفهان پل‌های زیادی بر روی این رودخانه بنا شده که یکی از آنها پل خواجو می‌باشد. این پل در شرق سی و سه پل قرار گرفته و معماری چشم‌نوازی دارد. پل خواجو توسط شاه عباس دوم صفوی ساخته شد.

این پل برروی خرابه‌های پل حسن بیک در زمان تیموری، بنا شد و در دوران صفویه به اوج شکوه و زیبایی خود رسید. معماری منحصر به فرد و تزیینات کاشی‌کاری پل خواجو، آن را به یکی از زیباترین پل‌های جهان تبدیل کرده است.

مسجد شیخ لطف الله
تزئینات داخلی و کاشی‌کاری‌های زیبای مسجد شیخ لطف‌الله باعث شده تا به یکی از زیباترین مساجد ایران تبدیل شود. این مسجد در میدان نقش جهان اصفهان قرار گرفته و پس از دیدن این جاذبه می‌توان از کاخ عالی قاپو، سردر قیصریه و مسجد امام بازدید نمود.

گنبد نخودی رنگ مسجد شیخ لطف‌الله توسط معمار خوش‌آوازه محمدرضا اصفهانی بنا شده که تبدیل به یک شاهکاری بی‌نظیر در هنر کاشی‌کاری و معماری شده است.

منارجنبان
منارجنبان یکی از جاذبه‌های تاریخی اصفهان است که در سال 716 قمری ساخته شد. ایوان آن یکی از آثار تک ایوانی دوران ایلخانی بوده که به سبک مغول ساخته شده است. این بنا به صورتی طراحی شده که با تکان دادن یکی از مناره‌ها، مناره دیگر نیز تکان می‌خورد.

غذاهای سنتی اصفهان

غذاهای سنتی اصفهان یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفر به اصفهان است. از غذاهای محلی اصفهان می توان به حلیم بادمجان، کباب مشتی، یخمه ترش و بریانی اشاره کرد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. برخورد مردم مهربان و مهمان‌نواز اصفهان باعث شده تا لذت سفر برای گردشگران دوچندان شود.

غذاهای سنتی اصفهان

سوغات اصفهان

از جذاب‌ترین بخش‌های سفر که برای هر گردشگری جذابیت خاصی دارد، خرید سوغات است. سوغات اصفهان از زیبایی‌های سفر به اصفهان است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. گز از معروف‌ترین سوغات خوش طعم و خوشمزه اصفهان است که شهرتی بسیار دارد.

پولکی از شاخص‌ترین شیرینی‌ها و سوغاتی‌های اصفهان به شمار می‌رود که محبوبیت آن علاوه بر گردشگران در بین اهالی شهر اصفهان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

هنر میناکاری از اصیل‌ترین هنرهای مردم اصفهان است که رونق زیادی داشته و این هنر زیبا مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. افراد بسیاری از اشیاء زیبای میناکاری شده به عنوان سوغات خریداری می‌کنند.

سخن آخر

سفر به اصفهان برای هر گردشگری خالی از لطف نیست. اصفهان خاطرات و تجربه‌های بسیاری را برای مسافران خود به ثبت می‌رساند. اصفهان شهری زیبا و با تمدن است که به طور حتم سفر به این شهر، یک تجربه فراموش نشدنی خواهد بود.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi