https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

ترفندهای بستن چمدان برای سفر جاده‌ای

تاریخ ثبت : 25 مهر 1402 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  ترفندهای بستن چمدان برای سفر جاده‌ای
ترفندهای بستن چمدان برای سفر جاده‌ای ترفندهای بستن چمدان برای سفر جاده‌ای

یک سفر جاده‌ای، می‌تواند یک ماجراجویی هیجان‌انگیز باشد؛ اما درصورتی‌که ترفندهای بستن چمدان برای چنین سفری را به درستی، به کار بسته باشید. به این شکل، هم به‌راحتی می‌توانید هر آن چیزی که برای سفر نیاز دارید را همراه داشته و هم این که سفر شما مملو از آرامش و اطمینان خاطر و کاملاً لذت‌بخش باشد.

در این مطلب چند ترفند بسته‌بندی چمدان برای یک سفر جاده‌ای را مرور خواهیم کرد. اگر علاقه‌مند هستید که در این باره اطلاعات مناسبی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چطور چمدان خود را برای سفر، آماده کنیم؟

آماده کردن چمدان برای سفر و بستن اصولی آن، نیازمند رعایت نکات و ترفندهایی است که در اینجا، نگاهی به آن‌ها، خواهیم داشت:

پیش از هر کاری، لیست وسایل خود را آماده کنید

بهتر است که پیش از بستن چمدان، از همه چیزهایی که باید همراه داشته باشید، یک لیست آماده کنید. آماده کردن این لیست، کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌ریزی درستی برای ساماندهی همه چیز داشته و مطمئن شوید که هیچ چیز مهمی را فراموش نخواهید کرد. به‌ این طریق شما می‌توانید فضای کافی در چمدان‌های خود، برای تمام وسایل ضروری، در نظر بگیرید.

شاید لازم باشد که برخی وسایل غیرضروری را در این فهرست حذف کنید. همین‌طور داشتن یک لیست بسته‌بندی، کمک می‌کند تا موقع رسیدن به مقصد، از محل هر چیزی در چمدان‌های خود مطلع باشید و این کار باز کردن بسته‌بندی و دسترسی به وسایل را ساده‌تر می‌کند.

لباس‌ها را به شکل مناسبی رول کنید

بهترین فرم بستن لباس‌ها در چمدان، رول کردن آن‌ها است. رول کردن لباس‌ها، باعث می‌شود تا هم در فضای داخل چمدان صرفه‌جویی شود و هم این که از چین و چروک شدن لباس‌ها، جلوگیری خوبی به عمل خواهید آورد.

البته دقت داشته باشید که لباس‌های چروک شده را حتماً پیش از گذاشتن در چمدان، به خوبی اتوکشی کرده و سپس با دقت رول کنید و در چمدان، قرار دهید. به این ترتیب کمترین فضای ممکن را در بسته‌بندی چمدان‌های خود به لباس‌ها اختصاص داده و حجم بیشتری برای قرار دادن دیگر وسایل، در اختیار خواهید داشت.

به ویژه در سفرهای جاده‌ای طولانی، احتمالاً به لباس‌های بیشتری نیاز دارید و باید فضا را به شکلی بهینه‌سازی کنید که امکان همراه بردن لباسهای بیشتر؛ وجود داشته باشد. به‌طور مثال اگر می‌خواهید خرید بلیط اتوبوس شیراز تهران را انجام دهید، حتماً نیاز دارید که لباس‌های، بیشتری مطابق با فصل، همراه داشته باشید.

ترفندهای بستن چمدان برای سفر جاده‌ای

وسایل شکستنی را در بخش میانی چمدان قرار دهید

درصورتی‌که قرار است وسایلی شکستنی همراه خود داشته باشید، حتماً این وسایل را در بخش میانی و مرکزی چمدان، قرار دهید. به‌علاوه دقت داشته باشید که اطراف وسایل شکستنی، وسایل نرم چون لباس قرار داشته باشد. به این صورت ریسک این که در تکان‌های جاده‌ای، وسایل به هم برخورد کرده و موجب شکستن یکی از آن‌ها شود، جلوگیری موثری به عمل بیاید.

ترتیب چیدمان وسایل از سنگین به سبک را رعایت کنید

حتماً وسایل سنگین‌تر را در بخش پایینی چمدان قرار دهید و وسایل سبک‌تر را روی وسایل سنگین، بگذارید. به این ترتیب هم موقع نیاز برای برداشتن هر یک از وسایل، کار ساده‌تری پیش روی خود دارید و هم این که موقع حمل‌ونقل، ریسک تکان خوردن وسایل و آسیب دیدن آن‌ها، به حداقل می‌رسد.

اگر مسیر جاده‌ای شما طولانی و جاده به شکلی است که فراز و نشیب‌های زیادی داشته باشد، باید این مورد را بیشتر رعایت کنید. به‌طور نمونه اگر بلیط اتوبوس شیراز تهران را تهیه می‌کنید، با در نظر گرفتن مسیر، بهتر است که حتماً وضعیت چیدمان وسایل شکستنی در چمدان‌های خود را به خوبی رعایت کنید تا ریسک شکستن آن‌ها در مسیر وجود نداشته باشد.

لوازم بهداشتی و آرایشی را داخل کیف‌های کوچک قرار دهید

اگر قرار است که در چمدان خود، لوازم بهداشتی و آرایشی مثل کرم، شامپو و موارد مشابه قرار دهید، حتماً این وسایل را داخل یک کیف پلاستیکی یا حداقل کیسه فریزر بگذارید و درب آن را محکم کنید. همیشه این احتمال وجود دارد که در مسیر جاده‌ای و تکان‌هایی که گاه‌وبیگاه به وجود می‌آید، از این وسایل نشتی داشته باشیم. همین‌طور شما می‌توانید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را در ابعاد کوچک انتخاب کرده و در کیف دستی خود قرار دهید تا فضای کمتری را اشغال کنند.

از تقسیم‌کننده فضای چمدان برای بستن چمدان های مسافرت استفاده کنید

از تقسیم‌کننده فضای چمدان استفاده کنید

شما می‌توانید به راحتی در چمدان‌های خود، از جداکننده‌ها استفاده کنید. با استفاده از تقسیم‌کننده‌های فضا یا همان مکعب‌های بسته‌بندی، جدا کردن وسایل و قرار دادن آن‌ها در چمدان، به مراتب راحت‌تر خواهد بود. جداکننده‌های فضای چمدان، در سایز و مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند و شما به‌راحتی می‌توانید جداکننده مناسب چمدان خود را انتخاب کرده و از آن به نفع بستن حرفه‌ای چمدان، استفاده کنید.

وسایل حساس را در چمدان قرار ندهید

اگر در طول سفر خود، می‌خواهید وسایلی چون لپ‌تاپ، تبلت، دوربین و موارد مشابه را همراه داشته باشید؛ بهتر است که این وسایل را داخل چمدان نگذارید. بهتر است این وسایل را در کیف دستی خود قرار دهید تا از امنیت آن‌ها، اطمینان خاطر داشته باشید. به ویژه اگر سفر جاده‌ای شما قرار است با اتوبوس یا هر نوع وسیله حمل‌ونقل زمینی عمومی دیگری باشد، بهتر است که این وسایل حساس را در کیف دستی یا به هر شکلی همراه خود، داشته باشید.

رزرو بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ

در این مطلب دیدیم که مهم‌ترین ترفندهای بستن چمدان برای سفر جاده‌ای، کدام هستند و چطور می‌توان چمدان را به شکلی بسته‌بندی کرد که آسایش و لذت بیشتری در سفر داشته باشید. شما چه نکات دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ برای خرید و رزرو بلیط اتوبوس به مقصد مورد نظر خود، می‌توانید از اسنپ تریپ استفاده کرده و به راحتی با ارزان ترین قیمت بلیط اتوبوس را به صورت آنلاین، خریداری کنید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi