https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

تاسیس شبکه گردشگری

تاریخ ثبت : 17 آذر 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  تاسیس شبکه گردشگری
تاسیس شبکه گردشگری تاسیس شبکه گردشگری

سومین کمیته حقوقی و فنی شورای عالی میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با موضوع بررسی تاسیس شبکه گردشگری در صدا و سیما، به میزبانی سازمان میراث‌ فرهنگی برگزار شد.

یحیی نقی ‌زاده محجوب، دبیر کمیته حقوقی و فنی شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری، ضرورت اطلاع ‌رسانی و معرفی جاذبه ‌های گردشگری و آثار فرهنگی _ ‌تاریخی کشور گفت: آثار ارزشمند فرهنگی و ‌تاریخی و همچنین، جاذبه‌های زیبای گردشگری، باید بیش از پیش در سطح داخلی و بین ‌المللی معرفی گردد.

وی افزود: هدف اصلی از تشکیل این جلسه، ایجاد یک شبکه مستقل تحت عنوان شبکه گردشگری نیست؛ بلکه هدف مهم، استفاده از ظرفیت ‌های صدا و سیمای کشور در معرفی جاذبه‌ های گردشگری و آثار فرهنگی در برنامه ‌های تلویزیونی و رادیویی است. در این راستا، قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع‌ دستی در مجلس تصویب شده که بر اساس آن، صدا و سیما موظف به معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی ایران می باشد.

او با بیان اینکه: ما علاقه ‌مند به همکاری با صدا و سیما در زمینه گردشگری هستیم، خاطر نشان کرد: در این خصوص برای همکاری با صدا و سیما کاملا آمادگی داریم و صدا و سیما می‌تواند با توجه به ظرفیت های بسیاری که در این زمینه در کشور وجود دارد، در تولید فیلم و برنامه ‌های مختلف، در هر سه حوزه میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری از این ظرفیت ها استفاده کند.

همچنین، محمد رضا شریفی، مدیر کل طرح و هماهنگی تولید سیمای مرکز استان ها‌ هم برای همکاری متقابل، اعلام آمادگی نمود و تصریح کرد: در حال حاضر، برخی از نمایندگی‌ های صدا و سیما در استان‌ های مختلف، در تهیه برنامه های گردشگری فعالیت می کنند که به‌ عنوان مثال می‌ توان به صدا و سیمای کیش اشاره کرد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi