https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

سه برابر شدن عوارض خروج از کشور

تاریخ ثبت : 20 آذر 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  سه برابر شدن عوارض خروج از کشور
سه برابر شدن عوارض خروج از کشور سه برابر شدن عوارض خروج از کشور

بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه سال 97، عوارض خروج از کشور به 220 هزار‌ تومان افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر، این عوارض 75 هزار تومان است که به بیان ساده تر، عوارض مذکور حدود 3 برابر شده است.

بر این اساس، در سفر دوم به خارج از کشور، 50 درصد این مبلغ بیشتر شده و به 330 هزار تومان می رسد؛ همچنین، برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به 440 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

این ارقام در حالی برای بودجه سال 97 پیشنهاد شده که هم اکنون قیمت بلیط لحظه آخری بسیاری از سفرهای خارجی با هواپیما، خیلی کمتر و گاهی حدود 100 هزار تومان است. این رقم پیشنهادی، شامل تفکیک عوارض گونه های مختلف سفر نیست و عوارض سفرهای زیارتی نیز 110 هزار تومان برای هر نفر پیشنهاد شده است که هم اکنون عوارض سفرهای زمینی و دریایی برای هر نفر، 25 هزار تومان و عوارض خروج برای سفرهای زیارتی نیمی از اعداد مذکور است.

در این راستا، مونسان، رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری در خصوص افزایش هزینه خروج از کشور گفت: رئیس ‌جمهوری تأکید دارد تا گردشگری جایگاه خود را پیدا کرده و نقش خوبی را در اقتصاد کشور ایفا کند و این اتفاق خوبی نیست که تعداد تورهای خروجی ما دو برابر تورهای ورودی باشد و برای همین، تأکید رئیس‌ جمهوری بر افزایش تورهای ورودی است تا بتوان از ظرفیت گردشگری در اقتصاد، بهتر استفاده کرد.

مونسان افزود: این مهم است که اگر افزایشی صورت می‌گیرد، منطقی باشد و اگر قرار است اعتباری از محل خروج گردشگران از کشور بدست ‌آید، صرف توسعه گردشگری شود. همچنین، وی درباره سهم سازمان میراث ‌فرهنگی از افزایش عوارض خروج از کشور گفت: تا قبل از این، 10 هزار تومان به سازمان تعلق می‌گرفته که با توجه به افزایش عوارض در بودجه 97، این رقم به 40 هزار تومان خواهد رسید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi