https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

کشف جسدی با قدمت 2800 ساله در همدان

تاریخ ثبت : 26 آذر 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  کشف جسدی با قدمت 2800 ساله در همدان
کشف جسدی با قدمت 2800 ساله در همدان کشف جسدی با قدمت 2800 ساله در همدان

سرپرست کاوش‌های باستان شناسی همدان گفت: در کاوش های انجام شده، بقایای یکی از قدیمی‌ترین جسدهای دفن شده با قدمتی 2800 ساله، در این منطقه کشف گردیده است.

محمد شعبانی، با بیان اینکه بقایای این جسد، یکی از قدیمی‌ترین تدفین‌هایی است که تاکنون در شهر همدان کشف شده، افزود: این تدفین مربوط به کودکی با حدود 10 سال سن است و علاوه بر این، تدفین دیگری نیز در یکی از بخش‌های کارگاه بدست آمده که هنوز مطالعات تخصصی بر روی آن ادامه دارد.

همچنین، وی با بیان اینکه تدفین های بدست آمده فاقد هرگونه اشیای تاریخی بوده، گفت: تاکنون در طول کاوش‌ها فقط یک سنگ آسیاب روغن‌گیری، خمره ذخیره روغن و یک پایه ستون که تقریبا به دوران تاریخی سلوکی منتسب می باشد، بدست آمده است.

در این راستا، با اجرای طرحی که در محدوده میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان همدان در حال انجام بود، 2 تابوت شکسته سفالی متعلق به دوران اشکانی و تکه هایی سفالین، مربوط به زمان مادها تا دوران اسلامی، در این مسیر کشف شده که این آثار به عنوان نمونه ای از مهمترین نشانه‌های تمدن و تاریخ این سرزمین، مورد توجه متولیان حوزه میراث فرهنگی، رسانه ها و فعالان اجتماعی قرار گرفته است و مقرر شده تا کاوش هایی اضطراری برای کشف احتمالی دیگر آثار مدفون شده در این محدوده ادامه یابد و در صورت امکان، سایت موزه ای برای نمایش این آثار باستانی احداث شود.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi