https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

افتتاح اولین حمام سنتی ویژه گردشگران

تاریخ ثبت : 28 آذر 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  افتتاح اولین حمام سنتی ویژه گردشگران
افتتاح اولین حمام سنتی ویژه گردشگران افتتاح اولین حمام سنتی ویژه گردشگران

فریدون اللهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، از مرمت حمام تاریخی رهنان و گشایش اولین حمام سنتی اصفهان برای بهره مندی گردشگران خارجی خبر داد.

در دیداری که حمید اشرفی شهردار جدید منطقه ۱۱ اصفهان با مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان و جمعی دیگر از مدیران این اداره داشت، ضمن بر شمردن ویژگی های بافت تاریخی منطقه «رهـنان» در اصفـهان، خواستار توسعه گردشگری اصفهان در مناطق پیرامونی شهر با توجه به وجود آثار تاریخی و گردشگری متنوع شد. در ادامه ایــن دیدار، اللهیاری با اشاره به ویژگی های تاریخی بخش های غربی شهر اصفهان که پیشینه تاریخی آن همانند منطقه «ماربین» به دوران اسطوره ای باز می گردد، تصریح کرد: در سال ‌های گذشته، گردشگری اصفهان عمدتا در بافت تاریخی این شهر گسترده شده بود؛ لذا با برنامه ریزی های جدید، تصمیم داریم تا با تعریف محورهای جدید گردشگری و ایجاد جذابیت‌ های متنوع، مسیر را برای توسعه متوازن گردشگری در تمام مناطق کلان شهر اصفهان هموار کنیم.

 

افتتاح اولین حمام سنتی ویژه گردشگران

وی تاکید کرد: احیای حمام بزرگ تاریخی منطقه رهنان، به عنوان یک رکن اساسی، در حیات اجتماعی مردم ایران در طول تاریخ شناخته شده و از این رو تلاش داریم تا با احیای معماری حمام، تزیینات آن، استحمام سنتی، ورزش و پذیرایی سنتی؛ یک رویداد جدید فرهنگی را برای اولین بار و به صورت کاملا واقعی در فلات مرکزی ایران برای گردشگران احیا کنیم. همچنین در این راستا، برنامه هایی نظیر: شناسایی آثار تاریخی منطقه رهنان، احیای برخی رشته های هنری سنتی موجود در این منطقه، باز آفرینی بافت تاریخی و برنامه ریزی برای تعریف یک محور گردشگری جدید در غرب شهر اصفهان، در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری منطقه ۱۱ قرار گرفته است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi