https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

اختصاص دو گالری در موزه بریتانیا به دین اسلام

تاریخ ثبت : 01 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  اختصاص دو گالری در موزه بریتانیا به دین اسلام
اختصاص دو گالری در موزه بریتانیا به دین اسلام اختصاص دو گالری در موزه بریتانیا به دین اسلام

هارتوینگ فیشر، رئیس موزه بریتانیا در دیدار با رئیس پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری ایران، از اختصاص دو گالری بزرگ این موزه به دین اسلام در سال آینده خبر داد.

وی تصریح کرد: اهداف موزه بریتانیا؛ تمرکز بر چگونگی روابط فرهنگی میان کشورها و ملت‌ هاست و برای نمونه می توان به برگزاری نمایشگاهی در بمبئی درباره روابط ایران و هند و همچنین به همایش مربوط به آن در لندن اشاره کرد.

فیشر، شعار موزه بریتانیا را «موزه‌ای از دنیا، موزه‌ای برای دنیا» اعلام کرد و با اشاره به برنامه‌های آتی موزه بریتانیا افزود: ما قصد داریم تا در سال آینده، دو گالری بزرگ را به دین اسلام اختصاص دهیم و این نخستین باری است که بخشی از فضای خود را به یک دین اختصاص می‌دهیم. در این راستا، یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه، نشان دادن کلیت این موضوع در سرزمین‌هایی است که اسلام در آن‌ها حضوری جدی دارد و نیز هدف دیگر، نشان دادن مشابهت‌های فرهنگی در جهان اسلام می باشد.

سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری در این دیدار بیان کرد: موزه‌ها، نخست باید فرهنگ و هویت جوامع را نشان دهند و سپس به مشابهت میان اقوام بپردازند؛ همچنین وی با اشاره به اهمیت موضوع و جایگاه فرهنگ در موزه‌های تاریخی، این موزه ها را مکان‌هایی معرفی کرد که کجایی و کیستی جوامع، ملت‌ها و اقوام را نشان می‌دهند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi