https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

پلاکی ویژه، برای خودروهای تاریخی

تاریخ ثبت : 03 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  پلاکی ویژه، برای خودروهای تاریخی
پلاکی ویژه، برای خودروهای تاریخی پلاکی ویژه، برای خودروهای تاریخی

علی‌ اصغر مونسان، معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، از آغاز ارائه پلاک های تاریخی برای وسایل نقلیه تاریخی و همچنین از عضویت نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در کمیسیون‌های FIA خبر داد. وی اعلام کرد: صدور پلاک تاریخی برای وسایل نقلیه تاریخی از سوی «دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی» آغاز شده که هم اکنون 700 دستگاه خودرو در انتظار کارشناسی از سوی پلیس راهور ناجا هستند.

مونسان خاطر نشان کرد: با معرفی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به ‌عنوان دبیرخانه کارگروه صیانت و شناسایی وسیله‌های نقلیه تاریخی، طی یک ماه گذشته برای 41 دستگاه وسیله نقلیه با ارزش تاریخی، پلاک ها صادر و به مالکان آن‌ها تحویل داده شده است.

او درباره مزایای اجرای طرح صدور پلاک تاریخی برای خودروهای بالای 25 سال افزود: قرار است با صدور این پلاک‌ها، از خودروهای تاریخی به‌ عنوان اشیایی ارزشمند صیانت شود و افزون بر حفاظت اصولی، از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و رالی‌های گردشگری، این خودروها به یکی از جاذبه‌های بصری و میراثی تبدیل شوند.

وی با اشاره به موضوع عضویت نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در کمیسیون‌های بین‌ المللی تاریخی FIA، تصریح کرد: در کمیسیون بین‌المللی تاریخی CHI، نمایندگان کلوپ‌های جهانگردی و اتومبیلرانی از 24 کشور عضو FIA به همراه نماینده فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی FIVA حضور دارند. این کمیسیون مسئولیت ارائه پیشنهاد به منظور شناسایی، نگهداری و استفاده از این خودروها و همچنین وظیفه بررسی وضعیت خودروهای تاریخی در کشورها را بر عهده دارد که نتایج کار، مستقیماً به سنای FIA گزارش می‌شود.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi