https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

راه اندازی موزه صدا در تبریز

تاریخ ثبت : 04 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  راه اندازی موزه صدا در تبریز
راه اندازی موزه صدا در تبریز راه اندازی موزه صدا در تبریز

به ‌مناسبت نامگذاری شهر تبریز به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی در سال جدید میلادی و همزمان با این رویداد، نخستین موزه صدا از سوی بخش خصوصی در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

مهدی هداوند خانی، رئیس دفتر برنامه‌ ریزی و نظارت اداره‌ کل موزه‌ها با اعلام این خبر، تصریح کرد: موزه صدا در پی صدور مجوز موزه خصوصی از طرف اداره ‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به حسین ساجدی، تعلق گرفت که در این موزه، بالغ بر ۳۰۰ مورد اشیای مرتبط با صدا که طی سه دهه از طریق حسین ساجدی، پژوهشگر، موسیقی‌دان و مولف جمع‌آوری شده است، به نمایش گذاشته می‌شود.

ساجدی علاوه بر ایجاد شدن جاذبه گردشگری، به اهداف دیگری نظیر: حفظ گنجینه‌های هنری، شناسایی و معرفی جایگاه فرهنگ ایرانی، آموزش، پژوهش و تقویت بنیان‌های فرهنگی در مقابل فرهنگ‌های مهاجم هم اشاره کرد. همچنین وی افزود: موسیقی هنر، زبان مشترک دنیا و همزاد بشر است و از این رو است که تهاجم و رسوخ در ساختارهای فرهنگی ملل ‌به ویژه در قشر جوانان، بیشتر از طریق موسیقی صورت می‌گیرد.

موسس موزه بیان کرد: در این موزه، علاوه بر آرشیو صوتی، انواع سازهای مختلف، آلات صوتی از قدیم تا امروزه و سازهای مشترک اقوام ایرانی و ملل مختلف به نمایش در خواهد آمد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi