https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

کشف سازه هفت هزار ساله در کرمانشاه

تاریخ ثبت : 06 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  کشف سازه هفت هزار ساله در کرمانشاه
کشف سازه هفت هزار ساله در کرمانشاه کشف سازه هفت هزار ساله در کرمانشاه

حنان بحرانی ‌پور، سرپرست هیات کاوش، با اعلام خبر کشف سازه ای هفت هزار ساله در محدوده سد جامیشان گفت: تپه نادعلی بیگ در شهرستان سنقر استان کرمانشاه و در نزدیکی حاشیه رودخانه جامیشان واقع شده است. او با بیان اینکه این تپه در بررسی و شناسایی شهرستان سنقر، توسط محمود حیدریان شناسایی و ثبت شده، تصریح کرد: در پی ایجاد سد بر روی رودخانه جامیشان، این تپه با خطر تخریب مواجه بود؛ از این رو اولین فصل از برنامه پژوهشی این محوطه به منظور شناخت لایه های باستانی و توالی فرهنگی منطقه، در سال ۱۳۹۵ انجام شد که نتایج بدست آمده از آن متعلق به دوره مس، دو فاز سه گابی، سنگ میانی و دالما هزاره پنجم پیش از میلاد بود.

به گفته بحرانی پور، دومین فصل، به منظور شناخت معماری انجام شد و طی این فصل، یک ترانشه با ابعاد ۱۰×۸  متر در بخش جنوب غربی تپه، مورد کاوش قرار گرفت.

این باستان شناس افزود: تاکنون یافته های کاوش شامل شناسایی بقایای واحدهای مسکونی، چندین مرحله ساخت و ساز و تعداد قابل توجهی قطعات سفالی مربوط به دوره مس و سنگ میانی هزاره پنچم قبل از میلاد بوده و همچنین تنوع سفال های بدست آمده از این محوطه شامل: سفال تگ رنگ، مونوکرم دالمای، پلی کروم، فشاری، دالما عبید و  BOB  سه گابی می باشد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi