https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

حذف مالیات بر ارزش افزوده از گردشگری

تاریخ ثبت : 10 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  حذف مالیات بر ارزش افزوده از گردشگری
حذف مالیات بر ارزش افزوده از گردشگری حذف مالیات بر ارزش افزوده از گردشگری

در صورت اصلاح قانون، دیگر در نرخ نهایی تورهای گردشگری ورودی، مالیات بر ارزش افزوده لحاظ نخواهد شد؛ چرا که قبلا این مالیات در قیمت هتل و یا سایر خدمات محاسبه شده است.

محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: خوشبختانه به توافق کارشناسی خوبی با سازمان امور مالیاتی رسیده‌ایم؛ همچنین باید در مباحث، نگاه کارشناسی حاکم شود و این در حالی است‌ که گاهی تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که در آن، مبانی کارشناسی درست و منطقی به طرف مقابل انتقال داده نشده و موضوع مالیات بر ارزش افزوده در صنعت گردشگری نیز تاکنون اینگونه بوده است.

وی افزود: ارزی که از طریق گردشگری وارد کشور می‌شود، همان ارزی است که با صادرات کالا بدست می‌آید؛ اما چون این منطق از ابتدا کاملا توضیح داده نشده، خلاءهای قانونی درباره صادرات گردشگری همچنان وجود دارد. طبق قانون، خدمات غیر نفتی و کالاهایی که به سایر کشورها صادر می‌شود، مشوق‌هایی را در بخش مالیات دریافت می‌کند که بخشی از صنعت گردشگری که ارزآوری دارد از این امتیاز بی‌بهره است. سازمان امور مالیاتی پذیرفته است که این قانون با توجه به صادرات معکوس گردشگری، اصلاح شود و خلاء قانونی آن برطرف گردد.
خدایی تصریح کرد: این مشوق، فقط تورهای ورودی به عنوان صادرات معکوس را شامل می شود و گردشگری داخلی را در بر نمی‌گیرد؛ زیرا جزو صادرات نیست و از طریق آن، ارزی به کشور وارد نخواهد شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi