https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

شناسایی هزاران قطعه سفال شاخص در مسیر انتقال آب به دریاچه ارومیه

تاریخ ثبت : 13 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  شناسایی هزاران قطعه سفال شاخص در مسیر انتقال آب به دریاچه ارومیه
شناسایی هزاران قطعه سفال شاخص در مسیر انتقال آب به دریاچه ارومیه شناسایی هزاران قطعه سفال شاخص در مسیر انتقال آب به دریاچه ارومیه

در بررسی های انجام شده از چند اثر تاریخی در محور انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، هزاران قطعه سفال شاخص شناسایی شد.

علی صدرایی، سرپرست پژوهش باستان‌ شناسی این پروژه بیان کرد: در این پژوهش، از دره‌های طولانی، دشت‌ها و قله‌های متعدد این خطه بازدید و سرانجام هیئت پژوهش موفق به ثبت و ضبط داده‌های فرهنگی ۴۱ اثر تاریخی شد که ماحصل این پژوهش نشان می‌دهد، تمدن این خطه در کنار رودخانه‌های دائمی و چشمه‌های پر آب، خاک های حاصل‌خیز، دشت‌های میان‌کوهی و چراگاه‌های کوهستانی شکل گرفته بوده است؛ همچنین بررسی ها، زندگی ادوار مختلف تاریخی را نشان می دهد.

او در ادامه تاکید کرد: شاخصه‌های بدست آمده، بر مبنای مشاهدات فعلی بوده و احتمال تغییر در گاه‌نگاری منطقه با کشف داده‌های جدید وجود دارد. در آمار کلی مجموعه فوق، محوطه های تاریخی، تپه ها، قلعه، قبرستان و... در فهرست ارائه شده که به ‌طور کلی در این محوطه‌ها ۱۱۲۶ قطعه سفال شاخص جمع‌آوری گردیده است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi