https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

ساماندهی معبد تاریخی آناهیتا

تاریخ ثبت : 14 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  ساماندهی معبد تاریخی آناهیتا
ساماندهی معبد تاریخی آناهیتا ساماندهی معبد تاریخی آناهیتا

ساماندهی معبد تاریخی آناهیتا، به ‌عنوان یکی از آثار در انتظار ثبت جهانی، در حالی انجام شد که مدیر پایگاه این اثر، فاصله جهانی شدن این معبد را ۵ تا ۷ سال بیان کرد.

یوسف تاجدینی، سرپرست کارگاه این معبد در خصوص ساماندهی این بنا گفت: ارائه خدمات قابل توجه به گردشگران، از اولویت‌های اصلی این پایگاه پژوهشی است. وی با اشاره به اجرای مسیر گردشگری برای اولین بار در محوطه معبد، به خواناسازی و مرمت حمام سلجوقی در این محوطه نیز اشاره کرد و افزود که کارشناسان پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا، تمام اقدامات مرمت و خواناسازی را انجام داده اند. همچنین وی از دیگر اقدامات پایگاه نظیر: پاکسازی سنگ نوشته‌ها (وندالیسم) و آوار برداری و پاکسازی محوطه معبد خبر داد.

محمد اقبال چهری، مسئول امور باستان شناسی معبد آناهیتا بیان کرد: اقدامات فراوانی در این زمینه صورت گرفته که اقدام به شناسنامه دار کردن و بازیابی ۶۵۱ قطعه سنگ تراش دار نمای بیرون، از جمله این فعالیت ها می باشد.

بابک طاهریان، مدیر پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا، با بیان اینکه چند سالی است که این معبد در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته، تصریح کرد: اگر برنامه ها به طور دقیق پیش برود، ۵ تا ۷ سال برای جهانی شدن فاصله داریم؛ از این رو، معبد آناهیتا جانی دوباره گرفته و با گام‌هایی کوتاه به سوی ثبت جهانی در حال حرکت است.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi