https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

اعطای نشان «حلال» به رستوران ها و هتل ها

تاریخ ثبت : 17 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  اعطای نشان «حلال» به رستوران ها و هتل ها
اعطای نشان «حلال» به رستوران ها و هتل ها اعطای نشان «حلال» به رستوران ها و هتل ها

سید رضا نورانی، رییس انجمن ارگانیک ایران، از انعقاد قرارداد با موسسه جهانی حلال خبر داد و افزود: از این پس هتل ها و رستوران های متقاضی می توانند برای عرضه غذای سالم، برندی تحت عنوان «حلال» دریافت کنند.

وی تصریح کرد: انجمن ارگانیک ایران با موسسه جهانی حلال در راستای حفظ سلامت جامعه و محیط زیست، تفاهم نامه همکاری دارد تا مخاطرات غذایی مردم در هتل ها و رستوران ها کاهش یابد.
همچنین به گفته نورانی، موسسه جهانی حلال مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد است و سازمان گردشگری حلال با تحت پوشش قرار دادن رستوران ها و هتل ها و نظارت مستمر بازرسان، تلاش می کند تا غذایی سالم و ارگانیک به دست گردشگران داخلی و نیز خارجی ای برسد که آن کشورها با ایران مراوده گردشگری دارند. به طور حتم، این اقدامات اخیر سبب اصلاح زیر ساخت های گردشگری و تامین امنیت غذایی سلامت محور برای گردشگران خواهد شد.

 

رییس انجمن ارگانیک ایران مطرح کرد: موضوع غذای حلال، فقط به گوشت مصرفی با ذبح اسلامی محدود نیست؛ بلکه شامل انواع غذاها و خدمات بهداشتی نیز می شود. وی با تاکید بر اینکه در برند حلال، غذاها و لوازم بهداشتی باید عاری از هرگونه آلاینده و فلزات سنگین باشند، گفت: مکان هایی که برند حلال دریافت می کنند، باید به طور حتم غذایی سالم و ارگانیک عرضه کنند و در نتیجه بر اساس طبقه بندی رنگ سبز (محصولات ارگانیک)، نارنجی (طبیعی) و سفید (غذای سالم) گواهینامه ای دریافت خواهند کرد و از این رو می توانند دارای میزهایی به رنگ سبز، سفید و نارنجی برای محصولات ارگانیک، سالم و طبیعی باشند. همچنین نورایی گفت: اکنون مقدمات ساخت آزمایشگاهی مجهز در کیش برای عرضه این برند فراهم شده که می بایست مورد حمایت های ملی قرار گیرد.
 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi