https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

امکان حضور گردشگران در بالاترین بخش ارگ بم

تاریخ ثبت : 25 دی 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  امکان حضور گردشگران در بالاترین بخش ارگ بم
امکان حضور گردشگران در بالاترین بخش ارگ بم امکان حضور گردشگران در بالاترین بخش ارگ بم

محمود وفایی، مدیر کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان بیان کرد: پس از گذشت چهارده سال از زلزله بم، گردشگران می‌توانند با حضور در قسمت حاکم‌ نشین، نظاره گر این ارگ تاریخی و کهن باشند. همچنین از آن جا که فاز اول مرمت قسمت حاکم نشین ارگ پایان یافته، تا یک ماه آینده کار مرمت برج حاکم نشین آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان بم دارای زیر ساخت‌هایی نظیر: فرودگاه، راه آهن، مجموعه ارگ جدید و هتل‌هایی با درجه‌ بندی های متفاوت است که با هیچکدام از شهرستان‌های استان قابل مقایسه نمی باشد و می‌تواند نیازهای هر گردشگری را برطرف کند. وفایی، از ارگ بم به‌ عنوان هسته اصلی گردشگری در این شهرستان یاد کرد و افزود: با توجه به سابقه تمدن و شهرت این شهرستان در کمپانی‌های گردشگری و سایت‌های بین‌المللی، باید تبلیغات و بازاریابی در اولویت کاری بم قرار گیرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی کرمان با بیان اینکه ارگ بم از سال گذشته به چرخه گردشگری باز گشته، بیان کرد: خوشبختانه نحوه بازسازی ارگ تاریخی، طبق طرح جامع مدیریت حفاظتی بم که مورد تایید یونسکو و شورای عالی شهرسازی کشور است، پیش می‌رود.

وفایی در ادامه، به تفاهم ‌نامه اداره‌کل میراث ‌فرهنگی کرمان با شهرداری و شورای شهر بم اشاره کرد که طبق این تفاهم نامه، بزودی عملیات اجرایی احداث موزه بم آغاز خواهد شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi