https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

ثبت طبس، بهشت زمین شناسی ایران در یونسکو

تاریخ ثبت : 27 بهمن 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  ثبت طبس، بهشت زمین شناسی ایران در یونسکو
ثبت طبس، بهشت زمین شناسی ایران در یونسکو ثبت طبس، بهشت زمین شناسی ایران در یونسکو

طبس معروف به بهشت زمین شناسی ایران، به عنوان سومین ژئوپارک پیشنهادی کشور، برای ثبت جهانی مطرح گردیده است.

وصال یحیی شیبانی، مدیر ژئوپارک و نماینده معاونت استانداری و فرمانداری طبس تصریح کرد: مشکلات متعددی برای طرح طبس پیش روی ما بوده که از جمله آن ها می توان به آشنا نبودن مردم منطقه نسبت به اصل مفهوم ژئو اشاره کرد.

شیبانی تاکید کرد که اساس ژئوپارک، زمین‌شناسی است. این اصطلاح ترکیبی از فرهنگ، هنر، اقتصاد محلی، حیات وحش، طبیعت و مذهب می باشد که ژئوپارک به دنبال گردشگر تخصصی است و مواردی همانند آتش روشن کردن و خراب کردن محیط زیست، سرمایه‌گذاری برای کافی‌شاپ و... برای ژئوپارک قابل هضم نیست.

وی در ادامه افزود: مطالعات اولیه درباره ژئوپارک طبس، از سال 89 آغاز شد و شناسایی و نامگذاری این منطقه انجام پذیرفت. از این رو تمامی نتایج بدست آمده در کتاب اطلس میراث زمین شناسی طبس گردآوری و در آن تمامی ژئوسایت های ملی و بین المللی به تفکیک مشخص شدند که در اردیبشهت سال ۹۷ در قشم از آن رونمایی خواهد شد.

طرح ثبت ژئوپارک طبس در یونسکو از سال گذشته وارد فاز اجرایی شده و مراحل اولیه آن که ثبت ملی است، در سازمان زمین‌شناسی انجام گرفته و ما نیز با پیگیری ها تلاش خواهیم کرد تا جهانی شدن این ژئوپارک ایرانی را محقق نماییم.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi