https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

اعطای تسهیلات به کار آفرینان صنعت گردشگری

تاریخ ثبت : 01 اسفند 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  اعطای تسهیلات به کار آفرینان صنعت گردشگری
اعطای تسهیلات به کار آفرینان صنعت گردشگری اعطای تسهیلات به کار آفرینان صنعت گردشگری

علی‌ اصغر مونسان، معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی در نشستی که با استاندار و جمعی از کار آفرینان صنعت گردشگری مازندران داشت با اشاره به اینکه استان مازندران یکی از سرآمدهای گردشگری در کشور است و با مشکلاتی مواجه می باشد، افزود: صنعت گردشگری به سومین صنعت دنیا تبدیل شده و سرعت اشتغال در این بخش، دو و نیم ‌برابر سایر بخش‌های دیگر می باشد که از هر 11 شغل در دنیا یکی به گردشگری مربوط است؛ ضمن اینکه با هزینه اندکی همانند 50‌ میلیون تومان می‌توان شاهد ایجاد شغلی در صنعت گردشگری بود.
وی تصریح کرد: گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی، به نشاط اجتماعی نیز کمک می‌کند؛ با ‌این‌ حال متأسفانه آنطور که باید به این صنعت توجه نشده و امیدواریم که گردشگری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. مونسان گفت: تمام تلاش من این است که صنعت گردشگری متحول شود و به جایگاه اصلی خود دست یابد؛ البته سیگنال‌های خوبی در این باره در کشور وجود دارد و اتفاقات خوبی در این حوزه در حال رخ دادن است، اما برای این‌که به جایگاه واقعی برسد، نیازمند تلاشی همگانی است.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی در ادامه با اشاره به حمایت‌هایی که از سرمایه‌ گذاران انجام خواهد گرفت، عنوان کرد: بر اساس توافق با صندوق توسعه ملی، سال آینده 1000 میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه‌ گذاران در بخش گردشگری با سود 14 درصد پرداخت می شود.
مونسان درباره معافیت‌های مالیاتی گفت: این موضوع از سوی معاونت گردشگری در حال پیگیری می باشد، نمی‌توانم بگویم مالیات بر ارزش افزوده حذف خواهد شد، اما به‌ دنبال معافیت به‌ صورت تشویقی، مخصوصا برای گردشگران خارجی هستیم و همچنین هدفمندی مالیات بر ارزش افزوده یکی از اهداف ما در این زمینه می باشد.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi