https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

راه اندازی «پاتوق های محلات» در یزد

تاریخ ثبت : 10 اسفند 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  راه اندازی «پاتوق های محلات» در یزد
راه اندازی «پاتوق های محلات» در یزد راه اندازی «پاتوق های محلات» در یزد

مهدی جمالی نژاد، شهردار یزد، از راه اندازی «پاتوق‌های محلات» برای نخستین بار در کشور و در یزد خبر داد و تصریح کرد: با توجه به جاذبه‌های مختلفی که در یزد وجود دارد، این شهر می‌تواند به شهر رخدادی کشور تبدیل شود.
وی در افتتاحیه اولین همایش ملی یزد میراث جهانی با اشاره به اینکه وقتی بحث از معماری حاکمیت نوین مطرح می شود شاخص‌هایی مرتبط با آن مد نظر می باشد، بیان کرد: اگر این شاخص‌ها بخواهد در شهرها محقق شود، نیازمند تلاش دستگاه‌های مختلف است.
جمالی نژاد، شهروند مداری، شفافیت، پاسخگویی، انعطاف پذیری، مشارکت و... را از جمله شاخص‌های معماری حاکمیت نوین مطرح کرد.
وی با اشاره به اینکه چشم اندازهایی در برنامه پنج ساله شهر یزد تدوین شده افزود: با این راهکارهای فعلی نمی‌توان به این چشم اندازها دست یافت؛ بلکه برای دست یابی به اهداف مدنظر می بایست به رنسانس در یزد توجه شود و از این رو باید از راهکارهای جدید و نو به همراه استفاده از تجارب پیشینیان بهره برد.
این مقام مسئول با بیان اینکه متأسفانه در تقویم یزد رخدادهای متناوب وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به جاذبه‌های بسیاری که در شهر یزد وجود دارد، می‌تواند در سطح کشور به شهری رخدادی تبدیل شود و در این راستا باید تقویم رخدادهای مختلف را برای این شهر تعریف کنیم و از این رو بتوانیم ماهیانه جشنواره‌ یا فستیوالی در شهر یزد داشته باشیم.
شهردار یزد با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور به دنبال راه اندازی پاتوق‌های محلات هستیم، عنوان کرد: در گذشته سنت‌های خوبی در شهرها و مخصوصا در محلات رواج داشته که متأسفانه با ماشینی شدن زندگی، این مسئله رو به خاموشی رفته است؛ اما برای نخستین بار است که در کشور به دنبال راه اندازی پاتوق‌های محلی مناسب نظیر ایجاد زمین‌های ورزشی روباز برای جوانان و همچنین ایجاد محلی درخور برای تعامل همسایه ها در برخی محلات یزد به صورت پایلوت هستیم.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi