https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران

تاریخ ثبت : 14 اسفند 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران
صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران

علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، از صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران خبر داد و به تشریح طرح مشترک با بانک مرکزی در راستای اهدای کارت ریالی در قبال ارز به گردشگران خارجی پرداخت.
وی در توضیح فعال نبودن کارت ‌های ارزی بین المللی نظیر مستر کارت و ویزا کارت در کشور اظهار کرد: متأسفانه این کارت ها آمریکایی بوده و با ما همراهی نمی‌کنند و حتی بعد از موضوع برجام نیز این همکاری رخ نداده است؛ ولی ما در حال تلاش برای ایجاد فرمولی هستیم تا وقتی گردشگران خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوند، ارز آنان را تحویل گرفته و به آن ها کارت ریالی ارائه دهیم. از این رو توریست ها می توانند هزینه‌ و خریدهای خود را انجام داده و در زمان بازگشت و خروج از ایران، مابقی ارز را تحویل بگیرند.
مونسان تصریح کرد: بنابراین در این رابطه تلاش شد تا کارت ارزی بین‌المللی فراهم شود و مسافران خارج از کشور برای خروج، از کارت‌های ارزی بین‌المللی به جای دلار و یورو استفاده کنند.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی در ادامه افزود: خوشبختانه با همکاری یکی از بانک‌ها این کار صورت پذیرفته و اولین کارت ارزی خروج از کشور به نام آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور صادر گردیده است. این نخستین کارت، در جلسه هیئت دولت به آقای جهانگیری اهدا خواهد شد و گردشگران می‌توانند از این کارت استفاده نمایند.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi