https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران
افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران

نمایشگاه «موزه لوور در تهران» با حضور علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی؛ ژان ‌ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه به همراه تعداد زیادی از دیپلمات‌ها، سفرا و نمایندگانی از 48 کشور جهان، طی مراسمی ویژه در موزه ملی ایران افتتاح گردید.
مونسان با ابراز خشنودی از این اتفاق تصریح کرد: اینک در مکانی قرار گرفته ایم که عنصر سازنده آن تاریخ و فرهنگ ملت‌ها می باشد و به تعبیر مشترک حافظ پارسی گوی و شارل بودلر، ”عشق به یکدیگر و زیستن با این گوهر ناب“ را، می‌توان در ”جریده عالم“ ثبت کرد تا همگان، شاهد چنین نمایشگاهی از جغرافیای عشق و فرهنگ سخن باشند.
وی ادامه داد: بدون شک، اشیای ایرانی در عرصه تمدن، فرهنگ و تاریخ، بیش از دو قرن است که درهای نمایشگاه‌های گوناگون جهان را به روی ملت‌ها گشوده است. در این راستا باید یادآور شد که اولین نمایشگاه در سال 1267 هـ.ش در فرانسه برگزار شده و با 7 نمایشگاه، بیشترین تعداد برگزاری نمایشگاه با ماهیت آثار ایرانی را، به خود اختصاص داده است. همچنین توجه به عمق تعاملات فرهنگی دو کشور، یکی از موضوعات مهمی است که هم اینک این روابط در عالی‌ترین سطح خود قرار گرفته، هرچند که پس از فرانسه، نمایشگاه هایی در کشورهای اتریش، بلژیک، سوئیس، انگلستان و امریکا برگزار شده است.
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی کشور، برگزاری نمایشگاه موزه لوور را به عنوان اتفاق فرهنگی خجسته به مدیران و کارکنان موزه ملی ایران و موزه لوور تبریک گفت و بیان کرد که امید است از پیوند دوستانه میان این دو موزه، دو ملت ایران و فرانسه نیز بهره‌مند شوند و نتیجه آن، تقویت آرامش، صلح پایدار جهانی و با هم زیستن باشد.

نمایشگاه موزه لوور از ۱۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۸ خردادماه، در موزه ملی ایران در تهران دایر می باشد.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi