https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

برگزاری آیین پاکسازی شهر تاریخی یزد

تاریخ ثبت : 19 اسفند 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  برگزاری آیین پاکسازی شهر تاریخی یزد
برگزاری آیین پاکسازی شهر تاریخی یزد برگزاری آیین پاکسازی شهر تاریخی یزد

آیین پاکسازی محوطه های شهر تاریخی یزد ، به مناسبت روز پاکسازی محوطه ‌ها و سایت‌ های ملی، همزمان با سراسر کشور در 18 اسفند 96 برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، آیین پاکسازی محوطه های شهر تاریخی یزد ، با همکاری پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد و اعضای کمیته گردشگری پایدار یزد، انجمن‌ های فعال در بافت تاریخی، کنشگران این عرصه و ساکنان محلات با همراهی برخی از مسئولان استان در بافت تاریخی یزد اجرا شد.
لازم به ذکر است که در این برنامه پس از تشریح گروه‌بندی مسیرها و اهداف، علاوه بر پاکسازی مسیرهای اصلی و فرعی، بروشور و گلدان‌هایی در راستای برشمردن ارزش‌های بافت تاریخی و لزوم پاکیزه نگاه داشتن آن ها به افراد اهدا شد. همچنین اعضای کمیته گردشگری پایدار استان یزد با حضور در این برنامه، حمایت خود را از لزوم پاکیزه نگه داشتن بافت میراث جهانی یزد و تفکیک زباله های تر و خشک اعلام داشته و به پاکسازی قسمتی از مسیرهای مشخص شده پرداختند.
علاوه بر موارد مذکور، صحبت چهره به چهره با کسبه محلی و مردم، لزوم استفاده از سفره های نان یزدی و کیسه های پارچه ای در هنگام خرید و همچنین آموزش تفکیک زباله، بخش های دیگر این طرح بود.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi