https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

تجربه شیرین چهارشنبه سوری امسال با سفرهای رادینا

تاریخ ثبت : 24 اسفند 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  تجربه شیرین چهارشنبه سوری امسال با سفرهای رادینا
تجربه شیرین چهارشنبه سوری امسال با سفرهای رادینا تجربه شیرین چهارشنبه سوری امسال با سفرهای رادینا

عید نوروز، یکی از کهن‌ترین جشن‌های به‌جامانده از ایران باستان است که مژده دهنده فصل شکفتن است. ایرانیان همواره از دیرباز به برگزاری جشن‌های باستانی و بزرگداشت این آیین‌ها می‌پرداخته‌اند.

جشن چهارشنبه سوری ، سفرهای رادینا

یکی از جشن‌های زیبای مردمان ایران‌زمین، جشن شب چهارشنبه‌سوری است که طبق آیین باستان برای این مراسم، در شب آخرین چهارشنبه سال، با گردآمدن مردم به دور هم، آتش بزرگی برپا می‌کردند و با خواندن اشعاری ساده و دل‌انگیز از روی آتش می‌پریدند و با سوزاندن غصه‌هایشان به استقبال سالی نو می‌رفتند.

جشن چهارشنبه سوری ، سفرهای رادینا

شرکت گردشگری سفرهای رادینا، طبق روال گذشته که در برگزاری رویدادها و مراسم شاد و مناسبتی پیش‌قدم بوده، در راستای پاسداشت سنت‌های گذشتگان و همچنین آشنا نمودن گردشگران خارجی با رسومات سنتی ایران، مراسم جشن چهارشنبه‌سوری را تدارک دید که با حضور جناب آقای کوچک زاده، معاونت محترم گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد و برخی دیگر از چهره‌های علمی و فرهنگی در تاریخ 22 اسفندماه 96 در مجتمع تفریحی گردشگری باغ ارم برگزار گردید.

در این جشن باستانی، علاوه بر 300 نفر میهمان داخلی، 25 توریست از کشورهای تونس و آلمان نیز حضور داشتند که از نزدیک با یکی از رویدادها و جشن‌های ایرانیان آشنا شده و پابه‌پای مردم در اجرای آیین‌های مرسوم این شب شرکت کردند.

جشن چهارشنبه سوری ، سفرهای رادینا

لازم به ذکر است برای برگزاری این جشن باشکوه، ویژه‌برنامه‌هایی نظیر: مراسم نورافشانی، پریدن از روی آتش، اجرای موسیقی زنده جنوبی و آوازهای اصیل ایرانی و یزدی و همچنین پذیرایی با غذاهایی سنتی و محلی همانند شولی یزدی در نظر گرفته شده بود تا حتی‌الامکان مراسم به شیوه سنتی و اصیل برگزار گردد.

 با کمال افتخار اعلام می‌داریم که شبی خاطره‌انگیز را در یادها ماندگار ساختیم.

خاطره‌انگیزترین لحظات را با رادینا تجربه کنید...

جشن چهارشنبه سوری ، سفرهای رادینا


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi