https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

درخواست یونسکو برای احداث یادمان «گفتگوی حافظ و گوته»

تاریخ ثبت : 25 اسفند 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  درخواست یونسکو برای احداث یادمان «گفتگوی حافظ و گوته»
درخواست یونسکو برای احداث یادمان «گفتگوی حافظ و گوته» درخواست یونسکو برای احداث یادمان «گفتگوی حافظ و گوته»

منزه مونگلد، نماینده اجرایی یونسکو در آلمان، ضمن اشاره به یادمان «گفتگوی حافظ - گوته» که در سال ۲۰۰۰ در پارک عمومی وایمار بنا شد، درخواست یونسکو را برای احداث یادمانی مشابه در شیراز، با در نظر گرفتن توافقات اولیه مطرح کرد. در این راستا سید علی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان، بنا به درخواست منزه مونگلد در آلمان با وی دیدار کرد.
نماینده اجرایی یونسکو بیان کرد: امروزه با گذشت سال ها از آن رویداد تاریخی، جا دارد تا اثری مشابه و یا با طرح هنرمندان ایرانی که نشان دهنده ارتباط اندیشه ای میان دو جامعه آلمان و ایران باشد، در شیراز و نزدیک به حافظیه و یا داخل بنای حافظیه، نصب گردد.
وی تصریح کرد: بخشی از مسئولان و افراد مقیم وایمار نسبت به بی توجهی مقامات ایرانی برای این یادبود که تعهد شده بود همزمان در دو شهر شیراز و وایمار آلمان اجرا شود، گلایه کردند و بیم آن می رود که شورای شهر وایمار تصمیمی در رابطه با تغییر موقعیت این یادمان در وایمار بگیرد. منزه مونگلد تأکید کرد: وظیفه یونسکو، پاسداشت روابط بین ملت ها و فرهنگ هاست و از این رو زمانی که از احتمال تغییر در مصوبه شهر وایمار مطلع شدم، تصمیم گرفتم تا از طریق پیگیری های شخصی و همچنین مکاتبه با مقامات ذی نفوذ وایمار، مانع از اجرای این عمل شوم.
وی در پایان با اشاره به گفتگوی انجام شده با سفیر ایران و تأکید وی برای انجام تعاملات فرهنگی از طرف رایزنی فرهنگی ایران، خواهان آن شد تا این رایزنی از طریق مراجع مسئول در ایران، پیگیری شود و نتیجه اعلام گردد.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi