https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری ایران

تاریخ ثبت : 27 فروردین 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری ایران
انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری ایران انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری ایران

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه اعلام کرد: ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری ایران و شهر بین الملل در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.
وی با بیان اینکه این انتخاب بر اساس مصوبه سازمان میراث فرهنگی کشور صورت گرفته بیان کرد: تکمیل زیر ساخت ها در بخش حمل و نقل، گردشگری و کشاورزی در ۲ سال باقی مانده از مهمترین اهداف ما خواهد بود. همچنین حضرت پور از اختصاص یافتن ۱۰ درصد از اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی در زمینه عمران شهرداری ارومیه برای تکمیل زیر ساخت ها خبر داد و افزود: با کمک نهادهای دولتی، ارگان ها و بخش خصوصی به استقبال این رویداد مهم خواهیم رفت.
شهردار کلانشهر ارومیه تصریح کرد: تکمیل زیر ساخت های گردشگری نظیر: احداث مجتمع های تفریحی و اقامتی در کنار جاذبه های مهم گردشگری، احداث راه های دسترسی، احداث بزرگترین شهربازی غرب کشور در چی چست و همچنین بروزرسانی و تکمیل اماکن اقامتی در داخل شهر، از مهمترین برنامه های بخش گردشگری است و افزایش زمان اقامت گردشگران در استان و بالا بردن درآمدهای گردشگری، از اهداف مهم این بخش می باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه انتخاب شهر ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری کشور ظرفیتی مهم برای اقتصاد آذربایجان غربی است، اضافه کرد: هدف، تنها ارومیه نیست؛ بلکه در این طرح کل استان مقصد گردشگری است و برنامه ها در سطح استانی اجرا خواهند شد.
حضرت پور تنوع زبان، مذهب، قومیت و نژاد را از مهمترین دلایل انتخاب این شهر به عنوان مقصد گردشگری ۲۰۲۰ دانست و افزود: سال ۲۰۲۰، سال نشان دادن همدلی و اتحاد مردم آذربایجان غربی خواهد بود.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi