https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

بازدید رایگان از موزه های استان یزد

تاریخ ثبت : 28 فروردین 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  بازدید رایگان از موزه های استان یزد
بازدید رایگان از موزه های استان یزد بازدید رایگان از موزه های استان یزد

ساشا ریاحی مقدم، معاون میراث فرهنگی یزد، از بازدید رایگان موزه های استان یزد برای مهدکودک ها و مقاطع ابتدایی (پایه اول) خبر داد.
وی تصریح کرد: در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۹۷، به مناسبت روز جهانی موزه ها، بناها و محوطه های تاریخی، بازدید از موزه های تحت پوشش این اداره کل با شعار «میراث مشترک نسل ها»، برای مهدکودک ها و مقاطع ابتدایی رایگان می باشد.
همچنین این مقام مسئول افزود: جامعه ای که از داشته‌های هویتی و فرهنگی خود به درستی مطلع و آگاه باشد، هیچ‌گاه خواسته یا ناخواسته در تخریب آن گام بر نخواهد برداشت. شهروندان می بایست آشنایی با میراث فرهنگی را از نزدیک تجربه نمایند تا حس هویت در آنان نهادینه گردد، آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب در محوطه های تاریخی و بناها نخواهیم بود چرا که در این حالت، هر فرد ایرانی به یک میراث بان تبدیل شده است؛ لذا از این رو است که می بایست آموزش و فرهنگ سازی را از کودکی و در سنین پایین آغاز نمود.
معاون میراث فرهنگی یزد اظهار داشت: در استان یزد بیش از 25 باب موزه فعال وجود دارد که نیمی از آن تحت نظر دستگاه های دولتی و بقیه توسط بخش های غیردولتی و نیز مشارکتی با میراث فرهنگی اداره می گردد.

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi