https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

جشن نیمه شعبان در یزد

تاریخ ثبت : 30 فروردین 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  ساعات ورودی اماکن  »  جشن نیمه شعبان در یزد
جشن نیمه شعبان در یزد جشن نیمه شعبان در یزد

گل‌ها نمی‌ترسند از پاییز ناگاه

گل‌ها یقین دارند می‌آیی تو از راه!

نیمه شعبان (۱۵ شعبان هـ.ق) سالروز تولد امام دوازدهم شیعیان است که با اسامی دیگری همچون برات (سند یا نوشته آزادی از جهنم)، لیله‌الصک (شب برات)، برات کاندیلی (در ترکیه)، شب رهایی (در آسیای جنوبی) و... نیز شناخته می‌شود.

در این شب فرخنده، شیعیان به برپایی یکی از شورانگیزترین جشن‌های سال می‌پردازند. هرچند که مراسم نیمه شعبان تنها مختص ایران نیست و کشورهای دیگری نظیر عراق، بحرین، لبنان، مصر، یمن، آذربایجان، افغانستان، امارات متحده عربی، هند، پاکستان، تونس، مراکش و... هم به برگزاری و شادی می‌پردازند اما برگزاری این مراسم در ایران نسبت به کشورهای دیگر پررونق‌تر است. همگان تدارکات وسیع و ویژه‌ای برای این روز می‌بینند؛ چراغانی‌های زیبا و گسترده، برگزاری جشن و مولودی‌ خصوصی و عمومی، پخش شربت و شیرینی در سطح شهر و... که البته بسیاری از هزینه‌ها و مراحل برگزاری این مراسم از سوی مردم و هیأت‌‌های مردمی مؤمن و خوش‌ذوق به‌صورت خودجوش پرداخته و اجرا می‌شود.

در این راستا شرکت گردشگری سفرهای رادینا نیز تصمیم دارد که جشنی شایسته نیمه شعبان و بزرگداشت روز معلم که با این مناسبت فرخنده مصادف گردیده، برگزار کند تا همچون شب‌های به‌یادماندنی شاد دیگر، در کنار مردمان سرزمینش باشد و گل لبخند را با اجرای برنامه‌هایی نظیر نورافشانی، اجرای موسیقی زنده سنتی و جنوبی بر لبانشان بنشاند. همچنین حضور سلطان خنده و افکت ایران «جناب مهدی صفوی زاده»، شادی این شب را چندین برابر خواهد کرد تا مبادا لحظه‌ای خنده از چهره زیبای مهمانان عزیز دور شود.

در حین تماشای این زیبا مراسم؛ پذیرایی شربت، شیرینی، بستنی، شولی و شام به‌صورت سلف‌سرویس نیز انجام خواهد شد. پس همگان را به این جشن شادی‌بخش دعوت کرده و خرسند از حضور گرمتان هستیم.

روزی تو خواهی آمد

  از کوچه‌های باران

برای اطلاعات بیشتر و رزرو می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi