https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

تبریز ، پایتخت گردشگری جهان اسلام

تاریخ ثبت : 04 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  تبریز ، پایتخت گردشگری جهان اسلام
تبریز ، پایتخت گردشگری جهان اسلام تبریز ، پایتخت گردشگری جهان اسلام

کلان شهر تبریز، در تاریخ ۵ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور و ۴۳ مهمان از کشورهای گوناگون (ترکیه، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق، ازبکستان، ارمنستان، بلغارستان، تاجیکستان، قزاقستان و سوئیس)، رسماً پایتخت گردشگری جهان اسلام خواهد شد.
در نهمین اجلاس وزیران گردشگری و کارشناسان ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در دی ماه 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار گردید، کلان‌ شهر تبریز تحت ‌عنوان « پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ » با اکثریت آرا برگزیده شد.
مراسم رسمی افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸، با سخنرانی علی ‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی و معاون رئیس‌جمهوری در تبریز آغاز می شود و بیش از ۶۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی پوشش خبری این مراسم را بر عهده خواهند داشت. در آیین افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸، علاوه بر میهمانان خارجی، جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولان کشوری و استانی، شخصیت‌های فرهنگی و فعالان گردشگری نیز در این رویداد فراملی حضور پیدا خواهند کرد. همچنین تبریز میزبان دبیرکل اکو و نمایندگان ارشد یونسکو، آیسسکو و جایکا خواهد بود.
شایان ذکر است که همزمان با این مراسم، بسته عیدانه‌ تبریز ۲۰۱۸ شامل تخفیف‌های ویژه برخی هتل ها، خرید اقلام، رستوران ها؛ بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی و همچنین نمایش صنایع‌دستی استان‌ها و جشنواره اقوام در خیابان‌های شهر عرضه و اجرا می‌شود.

در این راستا به مناسبت انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، فعالیت شبانه صنوف مربوط با گردشگری در سال ۲۰۱۸ کلید می‌خورد تا گردشگران از شب‌های گردشگری تبریز هم بهره مند گردند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi