https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

کاهش هزینه هتل ها در ایران

تاریخ ثبت : 15 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  کاهش هزینه هتل ها در ایران
کاهش هزینه هتل ها در ایران کاهش هزینه هتل ها در ایران


رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور از موافقت نمایندگان مجلس با پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده در هتل ها در راستای کاستن هزینه خدمات سفر گردشگران خبر داد و اظهار داشت که بر اساس تصمیمات مقرر شده توسط نمایندگان مجلس، نرخ ترجیحی مالیات بر ارزش افزوده هتل ها 6 درصد کاسته (از 9 به 3 درصد) شود. قابل ذکر است که خبر تغییر و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار کلی بوده و هنوز جزئیات آن به طور دقیق توسط مسئولان میراث فرهنگی تشریح نشده است.
رئیس جامعه هتل داران، جمشید حمزه زاده، در رابطه با اصلاح مالیات بر ارزش افزوده اضافه کرد که طرح کاهش 6 درصدی این نوع مالیات که در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده، فقط هتل های یک تا سه ستاره را در برمی گیرد که احتمال می رود اعمال قانون تغییر یافته در رابطه با این هتل ها تا نیمه دوم سال به طول بیانجامد.
اما جمشید حمزه زاده در مورد هتل های چهار و پنج ستاره بیان کرد که هنوز قانون قبلی مالیات بر ارزش افزوده در این هتل ها باقی است که شاید با پیگیری های مجدد و بیشتر، تا قبل از ارائه این لایحه در صحن علنی مجلس بتوان تمامی هتل ها را مشمول این اصلاحیه کرد.
آژانس های مسافرتی نیز در تاکید بر اهمیت اصلاح این قانون بیان کردند که مالیات بر ارزش افزوده موجب افزایش هزینه سفر در ایران گردیده که بخش بیشتر این هزینه ها به دلیل گرانی اقامت در ایران می باشد. علی اصغر مونسان با بیان اینکه حذف کلی مالیات بر ارزش افزوده بر خدمات گردشگری غیر ممکن است، از هدفمند شدن مالیات در خدمات گردشگری خبر داد. 

 


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi